Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Kan man dø?
Junior medlem

Geografisk sted: DK
hehehe Batt slap dog af..hvor mange år har jeg feks røget hash??

eller du følger måske ikke med??

Medlem

Geografisk sted: Hillerød... ar ska li æde e´n kix...
heh nej okay...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af morphos:
i teorien kunne man jo godt blive kvalt i røgen og så dø på grund af ilt mangel eller man kunne spise til en mave sprekker hvis ikke man har brækkede sig inden.

jeg mener jeg har hørt en historie om en forsker der netup ville bevise denne postand og spiste et per 100 gram unden at dø,

men det må da være en okey død at få,
jeg gad nødig at side til mine dages ende på et plajehjem uden at kunne tørre min egen røv
<HR></BLOCKQUOTE>

Okay, fuck han har da været godt blæst oven i nøden så? Over hvor lang tid, åd han det?

Medlem

@Lina - så vidt jeg ved, kalder man det stykke der er fra en dosis, der virker, og så til en dosis, der slår dig ihjel, for den terapeutiske margin - og så vidt jeg ved, er den ekstremt stor for cannabis. Det er, så vidt jeg ved, omvendt med alkohol, hvor man kun skal have i omegnen af ti gange almindelig rusdosis for at dø. Den forlængede rygmarv, eller hvad det nu hedder, lukker og slukker omkring de 5 promille og så trækker du ikke vejret længere.
At der skulle være tale om en hårfin grænse mellem liv og død i forbindelse med indtagelse af galar, tror jeg er overdrevet. Men der er sikkert en ret fin grænse mellem at have kotrol over tingene og have det godt og så det at gå i panik, fordi der sker ting, man ikke lige troede fulgte med. Jeg har mødt et par stykker, som har haft ret ubehagelige oplevelser ved relativt lave doser, formentlig fordi de ikke var mentalt forberedte. Man skal, efter min mening, finde sig i hvad som helst eller finde sig i at prøve sig relativt forsigtigt frem, når man er begynder indenfor hashspisning. Men det skriver du jo også.

mvh

Onkel N

PS. Man skal måske lige have med i sine overvejelser, at det kan være farligt at færdes i trafikken i alt for lam tilstand. Jeg har prøvet at stå på en skovvej i bælgmørke og kunne se en bil nærme sig med høj hast uden at jeg var i stand til at vurdere, hvor bilen egentlig var og uden at kunne se, hvor jeg stod. Da bilen kørte forbi stod min kammerat og jeg og holdt fast i hinanden ude i grøften. Det må have set rimelig homoagtigt ud lige da og der i den skov 5 km uden for Vejle [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Gnyflandia
Jeg vil give Daffy ret!!! Det er fysisk umuligt at få en direkte OD af THC!! så smoke away..

Alt det med folk fra sverige og spanien der har fået ODer har jeg aldrig hørt om.. men det har sku nok ikk været af en direkte ODer.. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Men anyways... Det er ikke muligt at ryge sig selv i døden (udover når lungerne til sidst står af)..

Junior medlem

Geografisk sted: KBH.
Det nærmeste jeg har hørt om i den forbindelse var en kineser. Han havde angiveligt skullet transportere et ton(!!!) hash et eller andet sted hen. Men blev fundet død uden noget hash, andre teorier går på at manden var blevet trampet ihjel udenfor den papirsfabrik hvor han blev fundet fordi det var kommet til optøjer da papirsarbejderne ville ryge hans fed...

Dette er en historie fra et gammelt pro-hash blad der kaldte sig "the daily leaf". Det er en klar røver og hjælper med at understrege min pointe: Det er måske teoretisk muligt at dø af hash, men ikke i praksis. Jeg ved ikke om nogle mennesker kunne udvikle en allergisk reaktion der var kraftig nok til, at man kunne dø af det, men jeg har aldrig hørt m det. Så drop det pjat, man dør ikke af hash, man får måske en psykose, men det er oxo det værste der kan ske.

Medlem

Ok, DR. Nidhug - har du taget højde for at folk med dårligt hjerte evt. kunne dø pga. overbelastning af kredsløbet.
Jeg synes ikke man skal være totalt skråsikker her.

mvh

Relativistisk båthorn

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af batt:
Nu har jeg tænkt på om man kan dø af at ryge/spise for meget hash og hvor meget skal der til?<HR></BLOCKQUOTE>

Du kan sagtens dø. Men du skal være Ualmindeligt dygtig før det lykkes dig [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Du skal spise ca en 5-10 kilo go' hash, før du kommer i nærheden af LD50 (nogle undersøgelser si'r helt op til 20-40 kilo)

Hvis det er helt ren THC, så skal du spise omkring 50-100 gram for LD50.

Så hvis du spiser af det du normalt ryger, så kan jeg slet ikke forestille mig at du kan spise for meget. Ikke engang hvis du prøver (du kan dog sagtens blive _alt_ for skæv og det er der ikke mange der kan li' at være, så det er mere dét du skal være opmærksom på)

Alt dette forudsætter naturligvis at du er en gennemsnitlig sund/usund person. Ligger du i respirator med leverbetændelse, dårligt hjerte, nedsat nyrefunktion og en kvart lunge, så kan det da godt være at det er usmart at æde en 100 grams plade.

Men stadigvæk er det dumt bare at æde løs, for som sagt kan du blive overrasket af effekten og blive så skæv at du får det dårligt. Prøv dig roligt frem og lær dit narko og dig selv at kende.
Husk iøvrigt at din kost kan ha' stor betydning på om 1g du har spist, virker stærkt den ene dag og svagt den anden dag.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
http://www.dagbladet.no/dinside/2001/04/18/252960.html

jeg holder stadig væk på at man ikke kan dø selv med den her påstand.

og hvis så man kan hoope så meget thc op igennem tiden at man kan dø så er der fandme noget galt med ens forbrænding for de aktive stoffer i korppen forsviner jo,

og allerede efter 7 uger kan de slæt ikke ingen gang ses i ens system med mindere man tager en dna prøve og så påvirker de ihvertfald ikke kroppen længere

havde den arktikkel kommet fra sverige så havde det givet mening men norge det er rystne !!!!!!

Medlem

Geografisk sted: Gnyflandia
Ja, man kan sagtens dø af at ryge hash, hvis man er syg i forvejen... Men pointen er at hvis man er en rask alm. person uden hjerteproblemer osv. kan man ikke dø af at ryge tjald!! det værste der kan ske er at man bliver sindsyg og går i psykose... (det er nu heller ikke særlig fedt, men det er yderst sjældent...)

Junior medlem

Geografisk sted: KBH.
@Nietzche:

Ok, vi forestiller os en dødssyg person, denne person indtager en unormal stor mængde hash - han dør.

Med den resonering kan man da godt konkludere at man kan dø af hash, men jeg ville påstå at hans sygdomme dræbte ham. Om hashen har fremskyndet processen synes jeg er irelevant for spørgsmålet om hash er livsfarligt. Jeg kunne ressonere på samme måde med mælk: En, i forvejen sy, person indtager en abnorm mængde mælk og han dør af det, ikke fordi det var mælk, men fordi hans system (jævnfør hans sygdom) blev overbelastet. På samme måde som mælkemanden ikke døde af at drikke mælk, så døde den syge hashryger heller ikke af hashen.
Bare min måde at se tingene på...

Med hensyn til den artikel fra Norge, så er jeg sq meget interesseret i at finde noget videskabeligt materiale på den påstand. Jeg håber det bliver lagt frem hvis der er nogen der finder noget...

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
nej der jo ikke tale om konkrete beviser men de hentyder jo også til tusindevis af dødsfald på grund af thc,
hvilket er lodret løgn der står jo også i arktikkel at der blev fundet spor af hash og AMFETAMIN!!! hos den afdøde,
om så manden har røget en fed for at falde ned fra hans speed rus så var det fandme ikke den der dræbte

hvis thc udgøre en livs risiko for ALLE
så må alckohol da være det ULTIMATIVE DRÆBER STOF

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet på www.dagbladet.no:
THC-mengden i avdødes blod var 65 ganger større enn det som er vanlig hos en hasjrøyker.<HR></BLOCKQUOTE>

Så for satan...
Det må sq være noget af en amf-lammert han har prøvet at slå ned [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] !!!
Gad vide hvor meget den stakkels knægt har røget... Ganske betydelige mængder ihvertfald!

VH

Dedikeret medlem
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Nidhug:
@Nietzche:

Ok, vi forestiller os en dødssyg person, denne person indtager en unormal stor mængde hash - han dør.

Med den resonering kan man da godt konkludere at man kan dø af hash, men jeg ville påstå at hans sygdomme dræbte ham. Om hashen har fremskyndet processen synes jeg er irelevant for spørgsmålet om hash er livsfarligt. Jeg kunne ressonere på samme måde...
<HR></BLOCKQUOTE>

Hehe,Nidhug,jeg kunne godt tænke mig at se dig "Ressonere".Er det ved en speciel frekvens du starter med at gå i selvsving(?)LMFAOO
Du ka evt dæmpe resonans frekvensen,ved at æde noget vat!(!)
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Scusa,my bad.Jeg er skæv som en allike lige nu. [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Junior medlem

@Nidhug
Vi er jo nogle stykker, der har vidst at hash jo er præcis lige så farligt som mælk. Men godt du lige får det slået helt fast [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: 1553
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af batt:
Nu har jeg tænkt på om man kan dø af at ryge/spise for meget hash<HR></BLOCKQUOTE>

Smut nu tilbage i folkeskolen og spis kage i klassens time!!!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
hashkage? til hele klassen?

Junior medlem
Brugeravatar

@Fenriz: Heh....DET skal prøves en gang når man skal i skole... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

@batt, jeg har det fra en der har fortalt mig det, desuden er jeg ikke dum, så tag en slapper, jeg prøvede bare at besvare dit spørgsmål.
Andre kan godt komme med mere præcise svar, men det var altså det jeg vidste om dette her, jeg mener ikke man kan kalde det dumhed, men uvidenhed og så er det jo godt folk kan fortælle noget der er mere rigtig.

Medlem

Geografisk sted: Hillerød... ar ska li æde e´n kix...
*Lina* jeg er røv lige glad det her topic er slut for lang tid siden... Jeg har fundet ud af det jeg skal.

Mvh batt

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]