Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hydro
Dedikeret medlem

Hvad er egentlig fordelen ved at gro hydroponisk? Det går vel ikke hurtigere, og jeg har hørt at det smager af H til?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jo,det går hurtigere,og ikke så lidt faktisk.Okay det skal siges,at rigtige "jordavlere" som Uncle Ben fra Overgrow,kommer tæt på,fordi han er så skrap til at lave sine egne jordblandinger med hestegødning,mineraler,perfekt PH osv.

Men generelt ka du regne med at du næsten kan komme op på dobbelt så hurtig vækst,hvis du bruger "bublere",eller et rigtig godt hydroponisk anlæg.
Jeg flippede skråt første gang jeg så "Highgrade" fra Overgrows billeder,af en plante der var sat i blomst efter 2 mdr vækst.Det lignede en plante på 3-5 mdr i jord!Og jeg har aldrig set så mange blomster på en plante.Det skal simpelthen ses.
Prøv at søge på Overgrow efter Highgrades billeder af sine bubler planter.

Det med smagen har jeg også hørt,og det er vist et faktum at bio planter smager lidt sødere.Men jeg syntes det bliver opvejet af fordelene. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Eller kom ind på Dansk Cannabis Forening´s hjemmeside, og modtag mere hjælp...

DCF

MoS [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

wauw, DCF, det kendte jeg ikke - det ser sgu da fedt ud!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hi onkel....
Du kan sikkert godt få det til at køre,men specielt PH værdien er virklig vigtig,hvis du vil have super hurtig vækst.Nogen nærings stoffer bliver simpelthen utilgængelige for planterne når PHen er for høj eller lav.

De to værdier du taler om(PH og EC) er super vigtige.Det er jo også vigtigt om dine planter får det at æde som de har brug for.

Jeg ved man kan bruge de der strips fra dyre forretninger,men det er noget hø.Lav en engangs investering,og køb et par gode digitale målere.De har tjent sig selv ind,første gang du høster.

Du vil altid kunne se om det kører godt.I en bubler kan du simpelthen se hvor planten vokser hver dag,hvis tallene er indenfor de gode værdier.
Og specielt i blomstringen;hver morgen når du kommer ind efter natten(det er der de virklig gror),kan du se en røvfuld af nye blomster masser(en masse nye hvide pistiller).

Du kan også finde rigtig mange gode tips på Overgrow MHT bublere og hvordan man kører dem bedst.
. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Junior medlem

Jeg ville i gang med hydro, men syntes det var bøvlet/dyrt med alle de måleapparater (pH og ledningstal). Men jeg lavede alligevel en forsøgsbubler. Uden at måle noget som helst og uden at skifte vand (men bare hælde på) har den nu stået i et par måneder. Der er altså muligvis ikke nogen grund til at købe de dyre apparater som det første.
Jeg har dog en ide om, at det nok er så som så med effektiviteten i min bubbler. Måske kunne det køre bedre ved optimale pH og EC værdier.
Hvad gør du Gonzo med hensyn til måling og udskiftning?
Jeg ved godt, at man sikkert kan finde en del på OG, men det ville være rart at høre om nogle førstehåndserfaringer fra ens egen kulturkreds [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Jeg har lagt mærke til, at måden at behandle planter på skifter lidt med, hvor man kommer fra. Jeg kigger ind i mellem ind på hanfburg.de og der kan man se, at tyskere er ekstremt liderlige efter elektroniske måleapparater! Faktisk får man skældud, hvis man spørger, om det nu er nødvendigt med al den teknik [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

mvh

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]