Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Psykoser
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Jeg har tænkt lidt på alt det der med hash psykoser, og jeg må indrømme, at det godt kan virke lidt skræmmende en gang imellem. Så mit spørgsmål er, om der er nogen form for målestok eller andet, til at finde ud af om man er tæt på at få en psykose.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Hvis du gennem længere tid har følt dig underlig/ved siden af dig selv, så kunne det være et tegn på en psykose..

MoS [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Kbh
så har jeg da haft en psykose eller 5 i tidernes løb [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Hvis du er nervøs for at få en psykose, hvorfor så ikke holde en pause i et par måneder [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
(selvom det selvfølgelig kan være svært [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] )

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
at gå og bilde sig selv ind at man er på vej ind i en psykose, er en så godt som sikker vej til en psykose.

tag evt. en pause...

Medlem

Ja, det er ikke en go ide at ryge når man er deprimeret eller noget lignende, så får man bare noia

Medlem

Well Erazor, ikke alle får noia - jeg gør for eksempel ikke - man skal passe på med at overføre egne erfaringer på andre og man skal altid lytte mere til egen krop og psyke end alle mulige historier - man hører så meget om, hvorledes man kan få dit og dat - jeg tror den slags hurtigt ender som selvopfyldende profetier.

Bare min mening.

mvh

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Ja jeg gik også en gang og troede at jeg var blevet mærkelig af hash (jeg var bare bagskæv) og jo mere man selv tror på det, jo mere hidser man sig op. Til sidst sagde jeg bare fuck det, jeg er ikke sindssyg og så opdagede jeg at det bare var noget jeg havde bildt mig selv ind.
Og husk nu, cannabis GIVER ikke psykoser, det udløser dem kun, så derfor: lad være med at ryge hvis du er psykisk ustabil.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg har godt hørt det der med at hvis man er depri, skal man ikke ryge, men Jeg må at det hjælper Mig. Hvis Jeg er nede og puffer en Jayz, bliver Jeg gladere. Jeg siger ikke at det er sådan for alle, det er det nok ikke, men det virker for Mig. Jeg vil dog give medhold i at man ikke skal ryge hvis man er psykisk ustabil. I det tilfælde tror Jeg man skal holde sig fra alle stoffer, undtagen dem man får ordineret. Men det er jo bare Min mening.
Hyg Jer...

Medlem

hmmm....rart at få svar på mit spørgsmål. Det er godt at der er nogle mere erfarne bonghoveder herinde. Tak

Dedikeret medlem

JAaee.

ved siden af sig selv ... jamen man føler sig ved siden af sig selv når man er påvirket, ihvertfald sit ædruelige jeg, måske føler man sig selv når man er påvirket, det kunne være et tegn på at du er ved at gå fra at normal er når du er påvirket, og når du når den modsatte side af at være normal (upåvirket) til at være normal når du er påvirket, skal du bare gå vejen tilbage... det er jo så forskelligt om fra person til person, nogle skal stoppe med at indtage rusmidler eller skrue meget ned for forbruget. nogle kan stoppe fra dag til dag andre skal have psykolog og medicin, afhængig af ens personlighed. nogle fuckker ikke op andre når den anden side, så det gælder om ikke at være lam heletiden, altså have klarer øjeblikke, nogle kan klare at være påvirkede i meget langtid, mens nogle ikke kan klarer mere end et par måneder. de fleste ligger i mellem de to ekstremer, men husk at du bevæger dig mod den modsatte side af "normal normal", når du er påvirket konstant. og så føler man sig ved siden af sig selv fordi ens krop og hjerne er vanttil andre forhold ens de normale. samt ens sanser ikke passer til normale forhold, så man oplever tingene anderledes end man "normalt normalt" ville

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]