Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Home sweet home
Jeg har de sidste par år dyrket udendøres; men nu er jeg ved at starte en indendøres have op, så jeg kunne egentlig godt tænke mig hvis, der er nogen her indefra der kunne hjælpe mig med nogle problemer.

Hvilken gødning er egentlig den bedste, og hvor meget skal man i givet fald give dem, og hvor tit???

Hvor kraftig skal udluftningen være, for at holde min lejlighed forholsvis lugtfri. Da jeg bor i en lejlighed, og ikke ønsker uventede gæster. Hertil burde jeg lige at sige at jeg bor øverst, da jeg har tænkt mig at udlufte med en alm. slange man f.eks. bruger til tørrertumbler, og en blæser, der passer. Kan man godt få dette til at fungere fornuftigt?

Ud over dette hvis der er nogen der har nogle gode råd eller andet, ville jeg blive meget glad for at hørere fra jer.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg ville gætte på at du kan finde det meste i guiden på florestan!
God fornøjelse [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

VH

Medlem

Geografisk sted: DK
Mht. til gødning, prøv evt.: www.hydroponics.dk
Og for at gemme det lidt- kan du jo evt. lave en stor growbox for at koncentrere området og lugten. også med nogle toilet-udsugere udsugere, eller et Can Filter(også fra www.hydroponics.dk) for at være helt sikkert på at lugten kommer til livs!. På denne måde kan jeg ikk forestille mig det ville vække alt for stor opmærksomhed mht. lugten.

Held og Lykke med det... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

P.S. - Ville være fedt med nogle billeder af det, når det engang kommer op at ´køre [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 29 Oktober 2002: Besked ændret af: ~Côrnholio~ ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
tag et kig på www.overgrow.com
angåne lugten så er det et aktivt kolfilter man bruger,
der er også et kolfilter i en (mhette) du ved den fra køkknet,
hvorvidt det vil virke er jeg ikke sikker på
men hvorfor ikk, det ville være forsøget værd !!!!

du vil helt sikkert ogs¨å finde mange nyttige hos garta møgmadsen

Medlem

Hvis du bor øverst og lufter ud i det fri, er der vel ingen grund til kulfilter eller ozongeneratorer. Tjek overgrows growfaq - mange kører med kanalventilatorer.
Jeg har noget stående nu, som ikke er i blomst og jeg har ingen lugtgener. De kommer måske først i blomsten, dvs. en begrænset periode - det skal man vel også tænke på inden man går helt amok i udluftning og lugtbekæmpelse.
Vær obs på, at nogle toilet udluftere ikke har kuglelejer og derfor kun kan monteres i bestemte positioner + at de kan brænde af og skabe brandfare!

mvh

Medlem

www.garta.dk

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Nietzsche:
Hvis du bor øverst og lufter ud i det fri, er der vel ingen grund til kulfilter eller ozongeneratorer. Tjek overgrows growfaq - mange kører med kanalventilatorer.
Jeg har noget stående nu, som ikke er i blomst og jeg har ingen lugtgener. De kommer måske først i blomsten, dvs. en begrænset periode - det skal man vel også tænke på inden man går helt amok i udluftning og lugtbekæmpelse.
Vær obs på, at nogle toilet udluftere ikke har kuglelejer og derfor kun kan monteres i bestemte positioner + at de kan brænde af og skabe brandfare!

mvh
<HR></BLOCKQUOTE>

du bliver kloger med tiden kan jeg høre.

det kommer til at lugte helt ekstremt i blomst, i vegatativ lugter de (OVERHOVDET) ikke ihvertfald ikke hvis man sammen ligner med blomstningen.

jeg en gang mente det samme jeg endte med at få fugtskader i min lejlighed som var tæt på at koste mig dyrt.

en helt anden ting er at det er regtik godt for planterne med en go'e udluftning
så meget dyre er det vel heller ikke,
det du giver udtryk for er jo at det koster en formue hvad det jo ikke gøre og da slæt ikke hvis man tager udbyttet i betragtning.

Medlem

Man må da håbe både for sig selv og andre at de bliver klogere med tiden [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Det jeg mener er, at man vel kan spare sig at fjerne lugten med et kulfilter, som dels koster en del, dels ikke holder evigt (skal genopfyldes), hvis man alligevel ikke har nogen nysgerrige næser foran vinduet.
Angående udluftning og køling af lampen skal man nok lige tænke over, hvad man vil inden man køber toiletudsugning i dårlig kvalitet eller kanalventilation for 1500 bananer.
Klart skal man passe på fugten i lejligheden. Man kan vel købe et hygrometer? Det er vel rart at vide, hvor fugtigt der er også med henblik på at undgå mug i budsene, eller hvad?

mvh

Medlem

Ud fra det kan vi henlede at han ihvertfald skal ha købt noget godt udluftning, om det bliver wc-udsuger eller f.eks kulfilter må han selv bestemme. Jeg vil bare mene at 2 kraftige wc-udsugere skulle kunne klare jobbet, med at undgå fugtskader, hvis han s kasse er nogenlunde tæt. For det er lidt klamt at vågen der om morgene hvor man kan se at ens vinduer er helt klisttrede til af fugt.. !

Medlem

Geografisk sted: Home sweet home
Indtil videre skal i have mange tak for hjælpen [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Hvad billeder angår, bor jeg sammen med en fotograf så mon ikke det skulle være muligt at jeg kunne smide nogle billeder op iløbet af nogen tid. Frøene kom til spiring i går så om en uges tid er de første planter på vej!! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 31 Oktober 2002: Besked ændret af: DZscum ]

Junior medlem

Congrats. HELD OG LYKKE!

Junior medlem

Geografisk sted: K.b.h.N.V
jeg søger en der har skunk jeg er ude efter en der kan hjælpe mig med at få fat i et par skunk planter .
der er så mange der kommer med gode råd .
jeg kunne godt tænke mig at få kontakt til en der har nogle erfaringer jeg kan høste og bygge videre på [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Medlem

Ok 1048, der er faktisk et par eksperter her på sitet - skunk får du ved at købe frø på staden eller where ever og lave dine egne planter tage stiklinger og så er du på vej - held og lykke! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Junior medlem

jeg har et lille problem med at jeg syntes at de har rimelig dårlig spirings procent af deres gamle frø der støver har ikke prøvet de helt dyre frø (enu) stiklinger?????
hvorledes hr

Junior medlem

har lige været på owergrow. Kan det passe at de vil have klorin i deres vand når de tager stiklinger det syntes jeg det lyder sygt. (savner erfaring) er der nogle der kan hjælpe med at et sted hvor det er lidt bedere beskrevet ? kender ikke så mange steder på nettet [img]images/smiles/icon_redface.gif[/img]

Junior medlem

homegrower, jeg ved ikke lige med klorin, men jeg har prøvet med brintoverilte i vandet, men det er kun for at holde bakterier nede.

det skulle egentlig ikke være nødvendigt da det vand man bruger når man kloner er rent vand.Eller rettere, PH-justeret vand.

Junior medlem

ph justeret vand ?????? jeg er ikke helt med som nævt i mine andre beskeder er jeg rimelig uerfaren på det punkt at dyrke dem inde.Her i kbh har de nok ikke lyst til at jeg finder et sted hvor jeg kan have stor mark, uden jeg ikke selv har noget når vi kommer til høst. Så nu må jeg jo tyge til kvalitet [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
homegrower Selv gamle frø kan med lidt held spires, bare læg dem i noget alm. vand i en kop eller en plastboks med låg på, så skal det bare stilles på radiatoren eller på fyret, virker særdeles godt...

MoS [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du skal sørge for at det vand du bruger,har en PH,der ligger omkring 7(neutral).Hvis det er lavere er det for syrligt,og højere for basisk.

Det samme med den jord du bruger,hvis du dyrker I jord.Da er det en god værdi at ligge mellem 6-7.Lige under 7 skulle være optimalt for jord planter.I hydropponiske opsætninger bruger man gerne lidt mere syrligt vand.Omkring 5,8-6,5,nogen gange enda lavere. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]