Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 15:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
En pibe skal der jo til!

Nogen der har en god ide til at lave en pibe uden for mange "ingredientser"? - Har kun hvad et alm. hjem... uden handyman indeholder.

Junior medlem

Ingen ideer overhovedet...

kom ikke med denne: den har jeg brugt

To minigolfbolde. Man borer hul igennem den ene og halvvejs gennem den anden. I kugle 2 (den med hullet halvvejs gennem) borer man fra toppen et andet hul ned i midten. I toppen forstørres dette hul og der sættes et stykke ovalt metal i- hvor tobakken skal i. De to bolde sættes sammen med et rør, og et mundstykke påføres.
Den blev faktisk ret flot!

Medlem

Geografisk sted: DK
Samme opskrift, bare brug bowlingkugler i stedet [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Junior medlem

bowlingkugler koster penge! men ellers fin... men dyr ide

Medlem

Hvis du har en coladåse, kan man lave en ud af den, men det er vist ikke så sundt igen pga tungmetaller

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: HaPpYlAnD
1:
Tag en køkkenrulle og lav et hul ude i enden. tag noget sølvpapir (noget af det skal brandes før brug) og kom det ned i hullet. Lav nogle små huller i papiret. Fyld noget sjovelse i, og RYG!! ik så god, men den kan bruges i nødtilfælde.
2:
Køb en majs pipe til en tyver.

Junior medlem

OK stoner, men hvor køber jeg en majspibe???
I Føtex? hehe [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Handymand grip muldvarben og flå den for nogle få hundrede kroner og køb noget ordenligt ryge udstyr.

Ellers kan man købe et par stykker læder en rulle kinatråd og noget bivoks og så syer du bare en fin læder caboo (hus syningerne skal være modsat af hinanden og den skal være i min. 2 lag.

MVH
Piercer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

PS. du kunne også ryge joints så laver du en ny "pibe" hver gang [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] den kræver intet andet en lidt pap og papir.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ryg joints, det smager langt bedre, er mere behageligt og ikke så junker-agtigt. Eller lav en langpibe af et langt trærør, som du knalder et hoved midt på og holder åbent i bunden.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Nødløsning til pibelavning: Kan laves i ethvert køkken, til hver en fest!

Find en stor, lige gulerod. Tag en skruetrækker, eller noget lignende, og bor fra den tynde ende ud mod den tykke ende. Udskær nu et hoved, i den ønskede størrelse, i gulerodens tykke ende, og vær sikker på der hul igennem til den borede kanal, selvfølgelig. Tør hovedet af med papir, og brænd det evt. tørt med en lighter. Så er der lagt op til en (nødtørftig!) ryger... og hvis du ryger i mørke, kan du se gulerodens smukke orange farve gløde... Men klart, en joint er bedre, men har måske ikke samme underholdningsværdi og man kan jo også være løbet tør for papirer ...

Bom, Bom, Chiller.

Det lyder som en meget festlig pibe. Så kan man jo æde den bagefter hvis man får fråderen på besøg.

MVH

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

piercer : jeg tror sq ikke du ville æde en gulerod der var røget på, uanset hvor sulten du var [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Jo da, man skylder bare efter med lidt bong vand. (hvis man har noget)

MVH

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Smadre bunden af en ølflaske, læg en 2krone ned i så den sidder fast nede ved det tynde stykke og du har en pibe?

Medlem

adr!

gør som stoned_bush siger, og lav en bang af køkkenrullerør, hvis du absolut ikke vil ryge joints

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
metoden med guleroden er brugt lidt anderledes med æbler ganske ofte i de danske fængsler, herefter spises æblet (hvilket er GANSKE ubehageligt) og så er der ingen beviser på rygningen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hmmm, æbler ... det må jeg prøve næste gang!

Chiller

Medlem

hmm en ½liters flaske, lidt haveslange og noget sølvpapir giver en uuuuudemærket lille bong [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

evt. tæt med noget tyggegummi

Jeg lavede en Robinson pibe med min kæreste igår, sjov lille fætter.

Tag en kokus nød og flæg den lige over, fjern kokus'en og lav et lille hul i et af der tre "øjne" og så fjerner i et lille stykker der hvor i har flækket nøden og limer den sammen igen så kan man sætte et hoved eller lig. i der runde huld i "øjet" og så suger man af siden hvor man har fjernet lidt af skallen.

Jeg kan se om jeg kan få taget et billede af den jeg har der hjemme.

MVH

PS. den er ikke så god at ryge på, men
den ser sjov og festlig ud. og hvis man ikke har andet at ryge på er den fin.

Hvis man bruger sekundt lim og ikke limer hvor der bliver varmet noget (og det gør man jo ikke) Så skulde det ikke være noget problem når det er tør. Alle de skadelige dampe er væk når limen er tør og hvis man ikke varmer den op burde der ikke komme flere dampe.

Men nej lim og rygning hænger ikke sammen, lim sniffer man jo. (Det er dog hverken sundt eller sjovt)

MVH
piercer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]