Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: svampe bombe
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Nu er det sådan at jeg har fået nogle hawaii svampe, men problemet er bare at de er ret knuste, ja faktisk er noget af det smulder.

Så var det jo jeg tænkte om ejg ikke bare kunne smuldre det helt og fyre det i en kapsel/bombe?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
passion skrev:
Så var det jo jeg tænkte om ejg ikke bare kunne smuldre det helt og fyre det i en kapsel/bombe?

Det kan du sagtens gøre. Jeg plejer at tygge de hele svampe, også da jeg kan li smagen, men virkningen skal nok komme selvom du sluger dem i en bombe eller kapsel. Jeg ville nok anbefale kapsel, for synes bomber er klamme :?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Okay, lækkert nok.
Ja jeg plejer også selv at tygge dem, men det kan jeg ikke med de her 8) .

Virkningen komemr vel hurtigere også hvis det er bombe/kapsel ?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Det er nu fedest for mig at se hvis du tygger dem i munden - så er der ikke noget voldsomt kick-start, men nærmere en svag stimu som tiltager og bliver langsomt kraftigere. For mit vedkommende harmonere det en hel del mere med sindsstemningen.

Men i princippet, jo, gu kan du så - du kan også proppe dem op i røven for endnu hurtigere, nærmest voldsom effekt :? ..men i sidste ende vil det nok gå ud på et altså ang. hvor meget du optager.. men tro ikke at det er hvad det handler om når man spiser svampe.

EDIT:Btw, hvis de er i smulder skal du nok ikke regne med nogen vild potens, da de mister den ved iltning. Altså svampen holder bedst på potensen i hel form (selvfølgelig aller bedst i frisk)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jeg ved nu at de svampe jeg har er ret så potente, så håber da ikke de er blevet dårligere.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bare lad være med at gå efter at opbevare dem i for lang tid!

lidt af et råd, hva'? :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

MaroK skrev:
Bare lad være med at gå efter at opbevare dem i for lang tid!

lidt af et råd, hva'? :lol:

Haha, ja det tror jeg nu ikke bliver så svært :P

Titel:
Dedikeret medlem

Når nu de er knuste, så kan du jo også lave te på dem, hvis du har lyst.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er blevet postet før, men er alligevel ganske interessant.

Erowid skrev:
There always seems to be a lot of debate in the various drug orientated news groups as to how long magic mushrooms will last for. I have dehydrated mushroom powder that I grew four years ago and believe me, it is still as potent as the day I packed it. But the secret is in the packing.

Here are the main things to remember about long term storage. First of all, dry the mushrooms until they are as crisp as crackers, then put them in a blender (I use a Magimix) until they are reduced to a virtual powder. Then pack in glass jars with screw on lids that have interior rubber seals. As an added precaution, seal the thin area between the bottom rim of the lids and the bottles, with silicon. Using glass is very important. Plastic may appear impervious to air, but over a long period of time it doesn't seem to be. I once put mushroom powder in sealed plastic containers for a year and at the end of the period the powder had declined a great deal in potency. Also - very important - tamp down and compress the powder into the jar while packing. This ensures that there is minimal air inside. When you finally open up the bottles, give them a bit of a shake and then open the lid. If you see tiny particles of powder floating upwards as you open the lid, you will know that the powder has remained bone-dry and is therefore still very potent. But you can also tell by the colour - the browner the powder becomes, the more moisture it is absorbing. The ideal is to maintain them at the colour they were when packed (a light greyish beige). I don't freeze the powder, or refrigerate it, though I suppose this would probably serve to extend the life of the powder even further.

Which brings me to another interesting point. It is well known that wine is improved by being `put down' and matured for a few years.

Well, I have been handing out samples of mushroom powder to close friends that I packed four years ago and the response has been incredible. People say to me that they have never had such fantastic experiences as they do with my product. And my experiences match theirs.

There are other people here growing and marketing stropharia cubensis mushrooms, but it seems that my four year old product is hugely superior.

Somehow the notion of mushrooms attaining a sort of spiritual maturity by being kept for a few years really appeals to me. Perhaps having been born, crucified, dismembered, dried and laid to rest, mushrooms then need to be enveloped in the magnetic field of Gaia and bathed in the force fields of the planets for a few years in order to reach their full life-transforming potential.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Jeg pulveriserer som oftest mine svampe og propper dem i kapsler, hader smagen - specielt cubensis - danske psyller smager egentlig ok, lidt af jord... men at det er smulder du har har ingen indflydelse på potensen! Og lækre svampe de hawaii i øvrigt, heldige asen :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
men at det er smulder du har har ingen indflydelse på potensen!

Og så må vi nok hellere lige få på det rene, at jo, det har det skam.
(En af os har misforstået noget - selvom det dog forekommer mig ret fjerntliggende at du har misforstået hvad jeg har skrevet i ovenstående post(det er jo mig der er pedantisk, såå :lol: ))

Ikke som i "*smuldre-smuldre* -> HOPLA-NU!", men med tiden..(eksakt data, nej desværre)
Nu bliver jeg lige nødt til at gætte lidt her for at forklare mig:
Eftersom de (højst sandsyneligt) er købt tørrede så er årgang (hø.sa.) ikke kendt! - hvis de var "pulveriserede" da han købte dem, så er det jo noget endnu slemmere rod.

Men der skal sku nok være spark i - det er ikke min pointe. Jeg forsøger bare at irritere dig - nej, at holde os til fakta. Nhf!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
hehe marok.. du har selvfølgelig ret i at ilt (og lys +varme) nedbryder! men hvis de nu blev smuldret og lagt i zip pose, såååå går den vist i et stykke tid - har desuden oplevet at have kapsler fyldt med smulder liggende en hel uge i et varmt telt og stadig holdt potensen, måske kapslerne holder på sagerne :lol:

Nhf????? kender ikke alle de rådne forkortelser..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

No hard feelings :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]