Jeg vil da også lige tilføje;
Pollen/Polm hash :
Den bedste variant af den type hash, vi for det meste har i Dk. Mange pushere kan dog finde på at kalde deres røg for 80-90´er pollen osv, det holder ikke en skid! Jeg har været heldig at få det jeg vil kalde en rigtig pollen én gang. Klumpen var knaldhård da man fik den, men blev blød efter at have ligget i hånden lidt, og kogede for vildt når man varmede den op. Super lækker hash, havde sindssyg griner på i jeg ved ikke hvor lang tid! Meget up-high, slet ikke stenet. Bliver svjv. lavet ved at si topskudene, og derefter presse trichomes/resin til plader. Kvaliteten afhænger af hvor meget bladmatriale der kommer med.
Og kommer vist for meste fra Marokko.
Charas:
En sort og meget blød/formbar hash, stammer fra indien og laves ved at køre hænderne henover topskudene, og derefter gnubbe den resin der sidder på hænderne, til en klump. Den sorte farve kommer af alt gnubberiet, det får selve trichomen til at gå i stykker og lade dens olie komme ud. Jer der har selv har haft planter, har sikker prøvet at have noget resin på fingrene efter kraftig nusning(:lol:) eller trimning, også nulre fingrene bagefter = Charas(groft sagt). Har dog aldrig kunne få en rigtig charas igennem pushere...

Men generelt kan man sige at de forskellige farver og hårdheder osv, kommer af at der bliver brugt forskellige plante typer, alt efter hvilken hash der bliver fremstillet. Men kvaliteten vil selvfølgelig altid være god - hvis - producenten vælger at lave det ordentligt.
EDIT: Vil da lige linke til et opslag som Xp3rt har lavet inde på dcf, omhandlende hvad man kan lave ud sit cannabis, dvs. hash,nol,ryst osv osv... Kan findes
her.Plus et billede af noget hash som Hash*_*Bean inde fra dcf har fremstillet, man kan tydeligt se at det har forskellige farver alt efter hvilken sort der er blevet brugt.
Hash Beans hash