Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 16:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu har jeg efterhånden fået en rimeligt bred viden indenfor cannabis, men her forleden slog det mig: Jeg ved faktisk ikke hvad forskellen mellem pot og skunk er.

Umiddelbart ville jeg skyde på at den eneste afgørende faktor er potensen.

Har jeg ret, eller er jeg waaay off?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Tjahh, det er lidt svært at definere imo. Men min umiddelbare definition er ; Groet indenfor i skab = Skunk... Groet udenfor = Pot. Men man kan også gro visse sorter udenfor, som langt overstige den "normale" potens som pot har, og disse sorter kan man imo godt kategorisere som udeskunk.

Mvh Fluffy

Btw indlæg 500...:P

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Så vidt jeg ved er skunk gensplejset til at gro hurtigere, og have et større THC indhold..?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Planet 1W33D7
Forskellen er jo, at skunk er topskud(oftest fra hunplanten).Pot er blade, stilk og måske lidt topskud(lidt af hvert)..Og der er jo klart mest THC i skunk.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Skunk skulle være en pot-sort som gennem en laaang årrække er blevet krydset med de bedste planter man kan opdrive indenfor den slags røg man nu har tænkt sig at få i sidste ende.
Altså en cannabis-plante som er meget mere potent end en normal pot.

Jeg tvivler på den med gensplejsningen...

Mvh Jonas!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

SmølfeFarmer skrev:
Skunk skulle være en pot-sort som gennem en laaang årrække er blevet krydset med de bedste planter man kan opdrive indenfor den slags røg man nu har tænkt sig at få i sidste ende.
Altså en cannabis-plante som er meget mere potent end en normal pot.

Jeg tvivler på den med gensplejsningen...

Mvh Jonas!

Det jeg mente med gensplejsning.. :oops:

Foresten har skunk fået navnet pga. den stærke lugt, skunk=stinkdyr på engelsk..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
tændstikmand skrev:
Forskellen er jo, at skunk er topskud(oftest fra hunplanten).Pot er blade, stilk og måske lidt topskud(lidt af hvert)..Og der er jo klart mest THC i skunk.

Nope!
Pot er da også topskud fra en hunplante. Skunk er bare sorter der er forædlet gennem mange generationer. Og for det meste bliver dyrket indendørs. Det dér lyder som noget du har læst på netstof.dk.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Tror der kommer mange forskellige forklaringer, men en forklaring jeg har fået er ihvertfald at pot er mere sativapræget, og at skunk er mere indicapræget. Men en stærk sativapræget plante bliver jo idag også kaldt skunk.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Fluffy McPooch skrev:
tændstikmand skrev:

Nope!
Pot er da også topskud fra en hunplante. Skunk er bare sorter der er forædlet gennem mange generationer. Og for det meste bliver dyrket indendørs. Det dér lyder som noget du har læst på netstof.dk.

Skunk er krydset til at vokse hurtigere, ha et større indhold af THC og at give et stort udbytte..

..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

tændstikmand skrev:
Fluffy McPooch skrev:
tændstikmand skrev:

Nope!

Skunk er krydset til at vokse hurtigere, ha et større indhold af THC og at give et stort udbytte..
..

Og hvor vil du hen med det?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

rettede mig selv.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

tændstikmand skrev:
Fluffy McPooch skrev:
tændstikmand skrev:

Nope!

..

Det med at vokse hurtigere; Hvor hurtigt en plante vokser, afhænger af flere faktorer deriblandt mængde og hvilket spektrum af lyset planten modtager, luft, gødning, temperatur, gromedie OG gener selvf. Dog sigter nogle avlere efter en kort blomstringstid, mens andre ønsker en plante der holder sig til en bestemt højde.
Ikke alle skunksorter er fremavlet mht. at give stort udbytte.
Eks: Afghani #1 fra seedsman (se i øvrigt opslag om sorten skrevet af Piercer i "avanceret dyrkning"). Planter du denne plante i haven sammen med en håndfuld danske pot-/skunkfrø, vil planten højst sandsynligt være én af de der producerer mindst pot/skunk. Din tese om at "skunk" er en plante, der er avlet med henblik på at producere mere rygbart produkt, holder i dette tilfælde ikke.
I dette tilfælde har avleren valgt IKKE at avle efter udbytte, men derimod lave en forædling af en plante fra Afghanistan. Dvs, stabilisere den så alle planter fra samme pose frø bliver ensartede og højne THC- indholdet.
Der er hundredevis af skunksorter, alle disse (læs: de fleste) har deres egen unikke egenskab, dette kan f.eks. være højt THC- indhold, lav højde, kort blomstringstid osv.
Er vi nu tættere på, at vide hvad der definerer en skunk? Næh egentligt ikke. Ikke synderligt meget i hvert fald! ;)
Undskyld på forhånd! :P

-tilføjelse: Egentligt er det nok også misvisende, at kalde skunk for "skunk", selvom vi for det meste er enige om hvad "skunk" er (sort snak?). Skunk er jo en bestemt cannabis- sort (eks: skunk #1 osv.). Måske er det mere korrekt at bruge ord som "forædlet cannabisplante til udedyrkning" og "forædlet cannabisplante til indedyrkning", omend det er lidt bøvlet i daglig tale at omtale planterne sådan?
Enig?.. Uenig?..

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: På vej tilbage til jorden
Først og fremmest er skunk jo bare the goood shiit..mens pot er det man får en kæmpe håndfuld af for en 50er..heh

Det er rigtigt at skunkplanter er forædlede cannabisplanter....altså forskellige sorter blandet på kryds og tværs og eksperimenteret med for at få den bedste plante..

men det betyder ikke at hvis bare man har et skunkfrø og man stikker det ned i jorden at der så sidder "skunk" på planten ved høsttid...skunk er det produkt man får ud af at "hjælpe" planterne med at have de bedst mulige forhold til at komme med bedst mulige frugter, hele tiden..

mere tror jegi kke der er i det..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]