Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 13:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Så gå der og tjek det selv. Man kan finde svampe alle steder.

Men det betyder ikke, at de findes alle steder ;).

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Holbæk
Fandt en svamp her til morgen. Den er ret lille... Hvad er det nu den hp hedder hvor der står en masse info om svampe?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Den står faktisk længere oppe i tråden, men du tænker sikkert på denne

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Klister i stedet for at ødelægge den her tråd, så er det altså tilladt at søge selv, eller i sidste ende oprette en tråd selv. Men det er der nu ikke brug for da dine spørgsmål har været besvaret utallige gange.

Titel:
Medlem

Jaja...
First of all, så gider jeg ikke at glo hele denne hp igennem for at finde svarene, for det andet, bor jeg et sted hvor jeg altså ikke bare kan gå ud og lede når det passer mig.
Så det ville blot være lidt federe hvis jeg vidste det på forhånd.

Up yours!!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Hvis du ingen gang orker at bruge et par min. på at finde information, så kommer du sgu ikke langt.

Du er allerede blevet linket til denne side en gang, men nu får du den igen: http://www.mushroom.dk/svampe/index.php ... ay&ceid=12

Der står svar på alle dine spørgsmål, vil jeg tro... LÆS DEN!

Noget af en holdning du har til tingene.

Op i din egen! :roll:

Titel:
Medlem

Eh før du slynger omkring dig med crap, så hav lidt baggrundsviden!

Yeah, op i min, ja!

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
ok, ok. lad os få denne tråd på ret køl igen. Klister, Entheo har faktisk ret i sine argumentationer.
Søgefunktionen her på siden og Google er meget gode værktøjer. Giv dem en chance næste gang. Jeg ønsker jer begge en god plukning her i sæsonen.

Mvh. Absalon

Titel:
Medlem

Jeg mente ikke det med hans infomation mht de steder jeg skulle glo...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
godt nok ikke psilocybinholdige, men jeg syntes alligevel at jeg lige ville dele et billede af dagens høst med jer.

Billede

POONTANG

Titel:
Medlem

DR-D skrev:
godt nok ikke psilocybinholdige, men jeg syntes alligevel at jeg lige ville dele et billede af dagens høst med jer.

Billede

POONTANG

de store hvide, hvad er det for nogle? De med en rimelig tyk stilk...

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Lækker høst, hr. doktor. Tror du at du kan nå at tørre dem alle sammen før de rådner? Der lader til at være lidt af en plage med orm i mange af dem for tiden.
Klister skrev:
de store hvide, hvad er det for nogle? De med en rimelig tyk stilk...

Det er alt sammen rød fluesvamp. Den er ikke lige så populær / fysiologisk sikker at påvirke sig med som spids nøgenhat - men den er ret nem at finde i store mængder. Den bliver ikke anset for at have en gængs psykedelisk virkning.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Hvad er det egentlig for en effekt man opnår ved at spise rødfluesvamp?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Ser spændende ud! Får du virkelig konsumeret så mange fluesvampe selv??? Syntes der er MANGE, selv hvis man er rundhåndet med dem...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Cola skrev:
Hvad er det egentlig for en effekt man opnår ved at spise rødfluesvamp?

:utfse:!!
Prøv nu lige at give tingene en tur i google/erowid/søgemaskinen før du spørger..
http://www.erowid.org/plants/amanitas/a ... ects.shtml
http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... =fluesvamp

For at holde mig bare lidt til topic; hvornår vil I tro at SN begynder at dukke frem i stor stil? 14 dage ca.?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Min erfaring siger mig, at de starter med at komme fra midt i september, så det må vel være lige om lidt :D

Hilsen Fanny

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Det ser meget dejligt ud DR-D. Og tak for linksene Mecka, men hvordan er dine personlige erfaringer med Rød Fluesvamp DR-D? Hvilken dosis startede du med at tage? Er ubehag i starten meget udbredt, som man let kan få opfattelsen af ved at læse Erowids side? Hvordan er den sociale interaktion med andre? Blot en generel beskrivelse af dine erfaringer.

Til alle med interesse så er denne side meget god: http://peyote.com/jonstef/flyagaric.htm

Mvh. Absalon

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg må indrømme at det kommer til at blive min første erfaring med dem, så jeg lover at vende tilbage med lidt info om turen...

Vikingpower.dk :P

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg lavede for et par år siden en fantastisk mjød på rød fluesvamp! Jeg tog en lille vinbowle på 10 l og fyldt halvt op med rød fluesvamp og æbler. Så hældte jeg vand, honning og gær på, og lod det stå og boble færdigt med gærrør på.

Fordelen ved at fermentere svampen er, at al ibutensyren bliver omdannet til muscimol (sådan tror jeg i hverfald at det er foregået, da den slet ikke giver kvalme).
Virkningen af et par likørglas er lidt GHB-agtig. Det standser tankemylderet inde i hovedet og giver en behagelig varme i kroppen. Kan bruges til at falde ned fra et trip, hvis man mangler ro i kroppen, eller man kan bruge det til meditation, hvor det hjælper en til at standse tankerne.
Har også brugt den et par gange mod forkølelse (efter Soma-Jans gode råd om at Rød Fluesvamp hjælper mod svækkelse!), og syntes da at det virkede :) .

Jeg har endnu ikke prøvet at drikke rigtigt meget af den, men i år er jeg begyndt på en mjød som bliver endnu stærkere af fluesvampen. Jeg kunne godt tænke mig at teste dens psykedeliske egenskaber ved højere doser.

Ifølge mange overleveringer, skulle man blive istand til at se "the litle people" -altså nisser og den slags :P . En tanke slog derfor ned i mig:
På GHB har jeg ofte haft specielle visioner af stærkt farvede og mønstrede texturer, samt set små skikkelser ud af øjenkrogen. Hvis den røde fluesvamp virker lidt ala natur-GHB kan det jo være at det er disse små skikkelser der hentydes til ?

Jeg tror jeg sætter mere mjød over! Der er så mange fluesvampe i år, at det er synd og skam ikke at bruge dem!

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

tørrede eller friske svampe?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]