Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 11:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dobbelt A, baby! Ok, ok Aalborg så
Hash med de fedeste skørter og direct-port nitro insprøjtning...

Ok den sideste har jeg aldrig løbet ind i, det er bare fjolleri. Men tilbage til mit spørgsmål, det går op for mig at jeg i ret lang tid har røget hash men jeg ved faktisk ikke særlig meget om det. Jeg kender til THC og hvordan det viorker på hjernen og alt det der og jeg ved hvad forskellen er på pot, hash og skunk. Men hvad med alle de forskellige slags hash man ser nogen gange, der kan være forskel i farven og konsistensen, hvad betyder det egentlig? Plejer at høre at hvis hashen er sort og blød er den bare alt for vild, men er det noget hold i det?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
I de FLESTE tilfælde er blød og mørk hash godt, men nogengange kan du også få noget hash der er relativt hårdt, der er lige så godt som en slasker. Det kommer an på hvordan producenten har produceret det. Jeg har også prøvet at få noget hvor jeg tænkte "jeg bliver så skæv som jeg aldrig har været" begrundet i at det var så blødt at jeg kunne forme en kat i det, men det var ikke bedre end en dårlig semi.

Gå efter lugten, og selvfølgelig: en knasttør rockerstandard kan altid genkendes, den er aldrig god.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Er før stødt ind i tjald der lignede den lækreste ryger - kæmpe blød klump der nærmest smeltede, dog uden den gode duft (og potens)! Som skrevet ovenover: gå efter lugten, flade standarder minder mig om mine "unge" bong dage -mens en god ryger ofte har en lettere sæbet duft.... Find dig en dealer med et udvalg - og gå på opdagelse..

Titel:
Admin
Brugeravatar

Nogle folk putter aromatiske olier i hashen så lugten kan man heller ikke være helt 100 på. Den bedste løsning er at kende en dealer som altid har kvalitet, det er imo den bedste måde at sikre sig at man ikke blir snydt. Men generelt kan man, som de andre siger, gå efter lugten og, til dels, udseendet. Man kan som ZlazkeDågge også siger, også godt få noget sort hash der ser godt ud og er blødt som ikke er det helt vilde. Men hvis den lugter kraftigt af charas vil jeg vove at påstå man aldrig går fejl :)

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ok, men hvad er helt præcist forskellene på de forskellige typer hash man ser rundt omkring, jeg mener hvorfor er nogle sorte og andre næsten helt lyse?

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
Ok, men hvad er helt præcist forskellene på de forskellige typer hash man ser rundt omkring, jeg mener hvorfor er nogle sorte og andre næsten helt lyse?

Det er, så vidt jeg ved, pga den sort der er blevet brugt til at lave det af og hvordan det er forarbejdet. I øvrigt sjovt at der kan være så stor forskel som fra polm til charas f.eks.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Tror bare det er fordi der er meget "crap" (ting som ikk skal være i.. for at give det mere vægt/fylde..) i noget af det hash der er i omløb :) - correct me if im wrong!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Sufix skrev:
Tror bare det er fordi der er meget "crap" (ting som ikk skal være i.. for at give det mere vægt/fylde..) i noget af det hash der er i omløb :) - correct me if im wrong!

Hvad mener du? Charas(superb hash) er sort som natten, men porøst som en gedelort.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Mener bare at farven er så forskellige pga. de forskellige fylde ting der er puttet i :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Imp skrev:
Citat:

Det er, så vidt jeg ved, pga den sort der er blevet brugt til at lave det af og hvordan det er forarbejdet. I øvrigt sjovt at der kan være så stor forskel som fra polm til charas f.eks.

Polm og charas? Hvad er det?

Har en kammerat som siger at kan få fat i 'pollen', er det bare mig der hører forkert?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Imp skrev:
(...) polm (...)

Hvad fanden er "polm"?!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

pollen.. er en form for "ryger".. - det er ganske udemærket.. (efter min mening er der nu også flere forskellige varianter af pollen ryger... god, dårlig osv..) - har altid kunne nolle mit pollen ryger ud med fingerne (uden lighter ;b) og det bliver altid nogle lidt store noller.. - God hash til bong mix hvis du spørger mig :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

R. Girk skrev:
Imp skrev:
(...) polm (...)

Hvad fanden er "polm"?!

Hollandsk for pollen. Geez guys, kig i det mindste i min cannabisordbog i Cannabismyter ... :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Malkavian skrev:
R. Girk skrev:
Imp skrev:
(...) polm (...)

Hvad fanden er "polm"?!

Hollandsk for pollen. Geez guys, kig i det mindste i min cannabisordbog i Cannabismyter ... :)

vÅr Er DÆn????

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Sufix skrev:
pollen.. er en form for "ryger".. - det er ganske udemærket.. (efter min mening er der nu også flere forskellige varianter af pollen ryger... god, dårlig osv..) - har altid kunne nolle mit pollen ryger ud med fingerne (uden lighter ;b) og det bliver altid nogle lidt store noller.. - God hash til bong mix hvis du spørger mig :)

Den polm eller pollen eller whatever jeg har 'smagt' var ganske tasty.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ferret skrev:
Sufix skrev:

Den polm eller pollen eller whatever jeg har 'smagt' var ganske tasty.

Ja, pollen er ret let at få fat i og udemærket hash .. og ikk særlig dyrt :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

R. Girk skrev:
Malkavian skrev:
R. Girk skrev:
Imp skrev:
(...) polm (...)

Hvad fanden er "polm"?!

vÅr Er DÆn????

Tjek min signatur ;)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Man kan jo godt generalisere. Men hvor der er regler, er der også undtagelser.

En lys, blød pollenryger er nænsomt pressede trichomer/harpikskirtler. Kvaliteten afhænger af kontamineringsgraden. Hvis en lys pollenryger varmpresses vil den blive mørkere, da trichomerne ødelægges og cannabinoiderne oxideres.

Jeg har desværre ikke Robert Conell Clarke´s "Hashish" lige ved hånden i skrivende stund. Men så vidt jeg husker, står der ALT hvad der er værd at vide om hash - og det er fandme ikke lidt. Der er viden, man aldrig har drømt om man skulle besidde.

Prøv den - og få svar på dine spørgsmål...og meget meget mere :wink:

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
Polm og charas? Hvad er det?

Polm: http://www.outoftime.info/products/hash/superpolm.jpg

Charas: http://www.420hash.com/images/Indian_Charas.jpg

-Jimmy Carter

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

CannaChem skrev:
Man kan jo godt generalisere. Men hvor der er regler, er der også undtagelser.

En lys, blød pollenryger er nænsomt pressede trichomer/harpikskirtler. Kvaliteten afhænger af kontamineringsgraden. Hvis en lys pollenryger varmpresses vil den blive mørkere, da trichomerne ødelægges og cannabinoiderne oxideres.

Jeg har desværre ikke Robert Conell Clarke´s "Hashish" lige ved hånden i skrivende stund. Men så vidt jeg husker, står der ALT hvad der er værd at vide om hash - og det er fandme ikke lidt. Der er viden, man aldrig har drømt om man skulle besidde.

Prøv den - og få svar på dine spørgsmål...og meget meget mere :wink:

Connell er det nu. Men ja det er en skide go bog, og den kan findes som e-bog med lidt snilde.

Vil ikke lige poste en link men hvis i ikke kan finde den i jeres nærmeste bog handel (Hvilket man nok ikke skal satse på), er den rimelig nem at finde på nettet.

Ellers kan den købes over Amazon.com

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]