Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
Er jeg den eneste som har tænkt på om tolkien røg den "gode urt" som han selv kalder det i ringenes herrer? sad og så 1'eren her den anden dag, og de røg hele tiden af noget de kaldte for den "gode urt" og på engelsk sagde de weed... hmm.. kunne en forfatter finde på at skrive den lille detalje med i historien, hvis han ikke selv havde erfaring?
sarouman eller hvad han hedder den onde troldmand siger til Gandalf at han er blevet for sløv af at ryge at hobbitternes urter eller noget i den stil.. Jeg tror bestemt at Tolkien var en ryger!! derfor han havde fantasien til at finde på historien..

+ http://images.google.dk/images?svnum=10 ... &q=Tolkien

tjek alle billederne ved linket... han har næsten hele tiden en pibe i munden.. hmmm

Tror virkelig jeg har fat i noget her, en konspirations teori der vil noget ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Fik engang samme idé da jeg så De To Tårne i en ordentlig skævert.. Havde vi meget sjov med :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Det er typisk at hashrygere beskylder alle der har lavet noget kreativt for at ryge hash, hash er altså ikke et must for kreativitet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har jeg dog heller ikke sagt.. (ved godt at det var sådan Hamber udlagde det)

Jeg fik også formuleret mig uklart før.
Det vi ligepludselig mente var at "pibeurt" måtte være hash, især når man så på hvordan merry og pippin opfører sig efter de har røget

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Magnum skrev:
Det vi ligepludselig mente var at "pibeurt" måtte være hash, især når man så på hvordan merry og pippin opfører sig efter de har røget

Ja i den udvidede version af The Two Towers, fejrer Merry og Pippen sejren over Saruman med en masse pibeurt.. De griner og æder højlydt, og det virker som en pot-reference. Men jeg tror nu at det er Peter Jackson der har lagt den lille detalje ind, og ikke Tolkien selv.

Jeg tror dog fuldt og fast på, at Peter Jackson bevidst har lagt pot-referencer ind i filmene - men det er blot en formodning.
Om Tolkien selv røg skal jeg ikke kunne sige^^

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mecka skrev:
Magnum skrev:

Ja i den udvidede version af The Two Towers, fejrer Merry og Pippen sejren over Saruman med en masse pibeurt.. De griner og æder højlydt, og det virker som en pot-reference. Men jeg tror nu at det er Peter Jackson der har lagt den lille detalje ind, og ikke Tolkien selv.

Jeg tror dog fuldt og fast på, at Peter Jackson bevidst har lagt pot-referencer ind i filmene - men det er blot en formodning.
Om Tolkien selv røg skal jeg ikke kunne sige^^

Jeg tror bare man gerne vil se de referencer. Ja de er da sjove, men jeg ligger ikke mere i det end det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Tolkien var vist en meget relligiøs mand, så tror næppe han røg hash, selvom han absolut havde et fornuftigt syn på menneskets evne til at fantasere og var piberyger.
Så vidt jeg husker er der ingen tydelige referencer i bogen til hash, det er der derimod uden nogen diskution i filmen. Jeg tvivler da heller ikke på, at Peter Jackson har en del personlige oplevelser med hash og andre lignende stoffer :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
Jeg har også haft en formodning om at han måtte være lidt af et pothovede, men har dog ikke kunnet finde noget hard evidence. Det bedste jeg har kunnet google mig frem til er, at han var inspireret af en Lord Dunsany, der har skrevet The Hashish Man and Other Stories. Og det tæller vel ikke rigtigt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ZlazkeDågge skrev:
Det er typisk at hashrygere beskylder alle der har lavet noget kreativt for at ryge hash, hash er altså ikke et must for kreativitet.

Nej jeg siger ikke det er et must, men tror at den som enten har skrevet bogen eller manuskriptet har erfaringer med det selv.. det virker det som om!!!

p.s hvis i gerne vil se en go film imens i er skæve så få fat i en der hedder The Beach, med Leonardo DiCaprio. Troede på omslaget at den var vildt steneren... men helt klart en film man godt kan se... uden at falde i søvn + de ryger en masse pot i filmen ;)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Hamber skrev:
p.s hvis i gerne vil se en go film imens i er skæve så få fat i en der hedder The Beach, med Leonardo DiCaprio. Troede på omslaget at den var vildt steneren... men helt klart en film man godt kan se... uden at falde i søvn + de ryger en masse pot i filmen ;)

Hvis du kan lide filmen vil jeg anbefale bogen, der er rigtigt meget som ikke kom med i filmen, historien er faktisk meget anderledes. Til sidst udvikler historien sig næsten til noget Stephen King agtigt. Ikke fordi jeg har læst udpræget mange skønlitterære bøger, men ind til videre er det en af de bøger jeg har været mest opslugt af.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ok.. hehe... jeg er ikke den store læser.. så for den nok aldrig læst.. hehe.. men tak alligevel :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dobbelt A, baby! Ok, ok Aalborg så
For mig set er det bestemt ikke usadsynligt at Tolkien har røget en brede, husk på at hash først blev gjordt ulovligt ret sent og før det var det meget normalt at man røg sig lidt hash en gang i mellem. Husker at have set et billede fra world fair i 1939 hvor der var en bod hvor det fine bogerskab lunne gå ind og så sig en pipe fjolletobak.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hehe.. ok.. nice nok.. i 1500 tallet (mener jeg) skulle alle danske bønder så hamp planter, fordi det skulle bruges til den danske flådes tovværk og sejl!!!

Titel:
Junior medlem

"That was just a detour - a shortcut!"
"A shortcut to what?"
"MUSHROOMS!!!"
*kaster sig over svampene og æder løs*

ret sjovt, hvis man forestiller sig at det er psilocybin svampe de æder xD

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tomey skrev:
"That was just a detour - a shortcut!"
"A shortcut to what?"
"MUSHROOMS!!!"
*kaster sig over svampene og æder løs*

ret sjovt, hvis man forestiller sig at det er psilocybin svampe de æder xD

Nå, ja sguda. Det var fra Ringenes Herre.

Jeg har tit gået og undret mig over, hvor jeg havde læst/hørt det der A shortcut to mushrooms før. :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]