Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af ENO:
Tag jer dog sammen....

hvis man er så langt ude at man ikke kan klare en tilværelse i millitæret uden at skulle ryge sig baskelam hele tiden skal man da overveje at trappe lidt ned , for ellers er man jo ikke længere bare bruger men MISbruger.
<HR></BLOCKQUOTE>

Sådan! så kan de lære det [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Tias:
Hvorfor skal unge mænd der alligevel ikke egner sig til militærtjeneste(det være sig af dovenskab, pacifissivitet eller dårlig fysisk form), tvinges ud i kæft, trit og retning?<HR></BLOCKQUOTE>

Hvem skulle ellers gøre det, da jeg var inde var der 3 der havde tilmeldt sig selv - så tror jeg vi ville have en "hær" på 100 mennesker i dk. Jeg hadede også mili for vildt da jeg skulle ind, og var bestemt ikke glad for at skulle noget jeg ikke gad.

Men efter du kender SG'erne og kan din function er det sgu okay at være derinde.

Medlem

Geografisk sted: Viborg
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Selvfølgelig har folk da bygget et samfund op, jeg kan nyde. Det er sgu da det mindste man kan gøre, hvis man ønsker at sætte børn ind i denne verden. Man er da umoralsk, hvis man føder børn ind i en verden af kaos, nød og elendighed. Hvis man er blevet født, så er det mindste, man kan forvente, da alting serveret på et sølvfad.

Gad vide om du også ville tænke sådan, hvis du var blevet født i en landsby i Indien? Ville du så syntes dine forældre var umoralske? Er det ikke netop fordi du lever i et land hvor stort set alt er serveret på et sølvfad, at du overhovedet tænker på den måde?

Peace... [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Værnepligt er latterligt. Det bør være frivilligt i et samfund som det Danske. I mange andre europæiske lande er det frivilligt, og det fungerer meget bedre end det gør hér. Måske fordi dem der er i militæret rent faktisk er interesserede i det?
Jeg synes ikke det er rigtigt at man bare skal holde kæft og være taknemmelig for hvad staten har gjort for en. Og selv om man er taknemmelig, er det ikke sikkert at man føler at værnepligten er den måde man betaler noget tilbage. Personligt betaler jeg 50% i skat. Det synes jeg er rigeligt.

Medlem

nej selvfølgelig er intet perfekt.. heller ikke den danske stat eller den måde militæret bliver drevet på... Men en verden hvor alle gør hvad de vil.. ikke deltager aktivt i samfundet, kun betaler det i skat de gider osv... kan bare ikke hænge sammen! Man må yde for at nyde! Der skal arbejdes for at tingene bliver bedre, og det arbejde er ikke altid lige sjovt.... get it!?!!

altså vi skal alle sammen være her, og derfor bliver vi nød til at have regler og love og restrektioner osv, som vi skal overholde og gøre... selvom det jo som tidligere sagt ikke altid er lige sjovt!
Den eneste måde hvorpå man virkelig kunne gøre fuldstændig som man vil... var hvis man var Palle alene i verden!!!... men hvor sjovt er det lige!

Medlem

Geografisk sted: Køgeomegn
personligt ville jeg hellere være palle alene i verden en jeg vil være tvunget til at skyde et andet menneske og så kan i kalde mig landsforæder og kryster alt det i vil jeg gider ik og diskutere det her på sådan et lavt plan som ENO gør ved at sige at alle der ikke vil være mordere er nogle kujoner jeg støtter på ingen måde forsvaret hvis alle lande opgav forsvaret og nedrustede deres mili budget kunne det måske være verden blev et bedre sted at leve i
man kan ikke bekæmpe vold med vold for så man ikke et hak bedre selv

Medlem

Marc >> Du har så ganske ret.... MEN! sådan er verden bare ikke!! fat det!!.. vågn op.. og se hvordan verden virkelig hænger sammen!!! det du (og nogle andre) fabler om, kan bare ikke lade sig gøre!!!... end of story!

Junior medlem

Geografisk sted: DAnMarK
Hvis jeg kommer ind i mili, som jeg håber på at jeg self. ikke gør og jeg bliver beordret at skyde et andet menneske, så det første jeg ville gøre er at skyde den fuckings idiot der vil have mig til det. Selvom mennesket er jordens mest destruktive dyr og jeg syntes vi bare skulle leve som i stenalderen uden maskiner og alt det der,
så ville jeg ik slå et andet menneske ihjel, for så berøver jeg deres frihed og leger gud.
Fuck mili, fuck staten.

Medlem

Du slår sku' da også dyr ihjel for at overleve... det er det samme... her skal du bare slå et menneske ihjel for selv at overleve... så svært er det da vel heller ikke... det er nok naturens gang, at vi skal holde de forskellige racer og os selv nede

tænk lige over den her:

Hvis Hitler ikke havde slået en masse jøder ihjel, og Europa ikke have været ramt af pest og colera i middelalderen osv osv... så havde Jorden sku' nok været overbefolket nu... så ja, der er nogle der må væk for at vi andre kan komme til... derfor er der også så meget mere grund til at nyde livet.... så længe det varer!! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Farum !
Afskaf værnepligten som andre også har skrevet så vil dem der har været i mili i 9 måneder (eller hvor længe det nu er) absolut ingen hjælp være. For et første fordi at 9(?) måneders træning ikke Kan være nok til at forberede et menneske på at slå et andet menneske ihjel for det andet kan man regne med at ikke Danmark bliver invaderet ihvertfald de næste 20 år til det er verdens situationen for stabil og hvem skulle være interesseret i at invadere danmark vi er jo bare et lille land et rigt men alligevel lille land. Og hvis vi skulle gå hen og blive angrebet vil regeringen med 80% sikkerhed sikkert bare give op ligesom under 2. verdenskrig.

Medlem

Hvis Hitler ikke havde slået en masse jøder ihjel, så havde Jorden sku' nok været overbefolket nu

Hvad fanden er det for noget pis at skrive påvirker det dig at kina har 1 mia. indbyggere gu gør det røv hold din nazistiske mund for dig selv Swimmer for det eneste du for ud af det er at visse os alle sammen hvor dum du er hvad har de 6 mio mennesker der døde i kz lejrene gjort dig tag dig sammen Johnny Hansen Wanabee lyt til et råd og hold dig langt væk fra Jagtvej 69

Medlem

Nu var der jo ligesom også flere eksempler! med alle mulige ting der har gjort at en masse mennesker er blevet udryddet gennem tiden... no nazi feelings here!....

hvis ikke nogle dør, er der ikke plads til at andre kan komme til... det var sådan lidt forenklet sagt... men vi mennesker er jo selvdestruktive... sådan er det bare... det er der sku' ikke noget at gøre ved! lær' at lev' med det!

Medlem

Okay undskyld min hårdhændede atityde men da du skrev om race adskilelse fik jeg tanken at du var yderst højreorienteret så jeg beklager det ikke mig at flippe sådan ud normalt men jeg følte at denne diskusion tog over i en helt anden retning en den burde jeg tror vi allesammen er nød til at blive enige om at være uenige så derfor må vi mødes på midten og sige vi kommer ikke nogen vejne med mudderkastning og vi har alle vores egen mening hvad dette topic her angår og derfor er der ikke andet at gøre en respektere hindandens holdninger og så bare sige at dem der går ind for forsvaret skal holde sig til det og os andre ikke militanter burde have lov til at slippe for det et eller andet sted må allesammen give mig ret i at Hæren har slet ik brug for folk der ikke gider og hellere vil ryge hash hverdag. Så problemmet er nok ik så slemt som vi gør det til med venlig hilsen Marc

[ 20 2002: Besked ændret af: Marc ]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Hmmm...
Jeg er sgu heller ikke enig med swimmer i de argumenter han lige har fyret af, men skal vi ikke prøve at holde diskussionen på en lidt mere fredelig facon?
Jeg er ret sikker på at swimmer hverken er racist eller nazist og han har jo sådan set heller ikke kommet med nogen udsagn der tyder i den retning...
giv ham venligst en chance [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Peace
MuscleBundt

/edit: er ordnet... godt nok! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 20 2002: Besked ændret af: MuscleBundt ]

Junior medlem

Geografisk sted: DAnMarK
For at snakke om det topic'en startede med, så har jeg en ven der røg den tykke inde i mili og han blev smidt ud, men blev sku indkaldt en år efter igen, kan de godt tillade sig det???

Junior medlem

Geografisk sted: Middelfart
Marc:> Jeg tænkte på om du har kigget på din egen signatur, nu du selv snakker om respekt for andet menneskeliv?
Og holdninger for den sags skyld også.

Medlem

Jeg har ingen respekt for sekter der manipulere med folks hjerner og desuden er faderhuset næppe velset i min omgangs kreds og da jeg ikke personligt har medvirket til andet en at hade dem har jeg ikke behov for at vise dem respekt når de stormer mit elskede ungdoms hus og begynder at skifte låsene ud og smide mine venner på gaden vel at mærke som folk sikkert ved havde de ingen ret til at gøre det de gjorde selv panserne gav os ret og det fedeste ved det hele var at det blå øje som en af dem fik og prøvede at anmelde sagde panserne bare at han selv var ude om det så lidt kan vi da bruge politiet til

[ 23 2002: Besked ændret af: Marc ]

Relativistisk båthorn

Hvad så Rygern? Hvordan går det så i militsen, nu hvor du har været inde i halvanden måned?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
jeg kunne ikke lige ungå at se der var en der skev noget med at fy den af på roadhouse lol det er alsår et skod sted.
men det har i vel fundet ud af.

ja hvordan klar i det der ude,
jeg har hørt der er begyndt at komme flere af de grønne drenge i byen thorsdag efter det er blevet udviet der ude,

i må da lige sige til en gang i tager i byen så kan vi da ryge/drikke/andet ballade hvis i er klar !!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]