Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Nemlig N|DK, godt man er disabled hehe

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ENO>> Hæren som vi kender den idag, er en mere eller mindre forældet tradition, en der blev bygget på principper der var sunde og taktisk set forsvarlige i sin tid, men i dag er lidt mindre holdbare.

Hvorfor skal unge mænd der alligevel ikke egner sig til militærtjeneste(det være sig af dovenskab, pacifissivitet eller dårlig fysisk form), tvinges ud i kæft, trit og retning? Jeg holder af mit land, og skal med glæde forsvare det - Men det bliver på min måde. Med det skrevne udtryk, agressiv debat, og IKKE løben rundt i mudder og regn mens folk råber af mig.

Det skal være dig frit stillet at elske militæret, men jeg synes nu jeg har fat i den lange ende [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Peace,
Tias.

Medlem

Hele den dér fædrelandsdebat står mig ærligt talt snart ud af halsen. Hvordan kan man være stolt af det land, man kommer fra? - Jeg mener, det er jo ikke én selv, der har bestemt, hvor man vil fødes, er det?

I øvrigt, så har jeg (Nu jeg tænker over det) aldrig set ET eneste holdbart argument for, hvorfor vi skulle beholde den frihedsberøvende værnepligt. Kan nogen give mig et?

Medlem

Da jeg statede på at læse det her, havde jeg et rigtig godt råd... da jeeg var færdig, kunne jeg ikke huske det.

Nå men, en af mine kammerater (som er blevet proffesionel konstabel) brugte bare sit "jeg kører gratis med bus/tog, for jeg er i militæret og beskytter jeg fra øhh... beskytter jer!" kort, og tog hjem til os og røg hver dag. Det er jo heller ik somom de tar pis/blodprøver, vel...

nepenthe> well, tradition... lissom studenterhuer og dronningens nytårstale

Medlem

Geografisk sted: danmark
det eneste problem med tjald da jeg var i mili, var at vi aldrig havde nok... det er sgu ikke noget problem at finde et sted at ryge det.. søværnets grundskole i auderød ligger faktisk et fedt sted... lige ned til arresø. vi havde da nogle gode stenere da jeg var inde og springe.. held og lykke til jer med nye kampskjorter.. det er sgu griner nok når man kommer igang..¨'

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Godt man er handikappet så man slipper for det [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Militæret skulle laves prof. så folk som havde lyst selv meldte sig og fik en bedre løn end den usle de får nu. Det ville jo nok også højne motivationen hos soldaterne!?

Men militær skal vi sq have, så vi kan hjælpe til i internationale sammmenhænge, og ikke bare suge fra de store i NATO!

Nå, nok politik [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Køgeomegn
Hvis man ikke har mod eller lyst til at forsvare sit land skal man ikke skifte land man skal glæde sig over at man ikke ønsker at slå et andet menneske ihjel som man ikke kender man skal glæde sig over at man respektere andre civilisationer og mennesker for det de er ikke hvad de er det kunne den danske hær lærer noget af istedet for at stille op som her kommer vi for det er der ikke brug for så alle jer "PATRIDIOTER" Flyt til Grøndland og forsvar isen og sneen mod de forfærtlige isbjørne
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: DK
Ja Marc...

det lyder virklig som noget du har tænkt meget over.....

nu er det jo ikke dansk politik at gå i krig med mindre vi eller et andet NATO land bliver angrebet.

desuden siger jeg heller ikke at det er direkte forkert ikke at ville aftjene værnepligt!! der kan være mange grunde til dette, bla religiøse, men det jeg siger er at hvis ens begrundelse skulle være at " sergenten er dum" så er den sku for tynd.

hvis ens begrundelse skulle være at man ikke føler at man skylder det land som man vokser op i og som vores forfædre har kæmpet for at bygge op , ja så skulle man skamme sig... hvor mange rundty om i verden tror i ikke der ville give deres højre arm for at bo et sted som danmark??

skam JER FORKÆLEDE MØGUNGER.

prøv at se verden i dens rigtige skær istedet for gennem svampe, kaktus, LSD bare en enkelt gang.

men virkligheden er nok for barsk for flere af jer efterhånden som i kommer længere og længere ud i jeres " kontrollerede " misbrug.

tænk over det!!!!

In our memories

Geografisk sted: København
Prøv lige at slukke en brand med ild, mester ... og se om det hjælper noget!

Anderledes tænkning skal til for at gøre denne verden til et bedre sted for alle væsener (og ikke kun ego-mennesker, men ALLE væsener)... anderledes tænkning end den som foregår i regeringen og de folk som har skaffet os den (og de fleste andre folk også, helt sikkert [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]).

Fædreland... hvis du undersøger sagen nærmere og kigger dybt på tingene finder du ud af at selv den mindste tissemyre i Zimbabwe har ligeså meget indflydelse på din tilværelse og eksistens som din tip-tip-tip oldefar har...

Har desværre ikke så meget tid nu, men uddyber nok debatten senere... men ville lige give mit besyv med... for længere og fyldestgørende forklaring, så læs bøger af den vietnamesiske zen-buddhist Thich Nhat Hanh.

Men du har ret i at vi er forkælede i denne del af verden... vi mangler ikke materielle goder, og det giver os tid og mulighed for at udvikle os åndeligt... desværre søger størstedelen den modsatte vej og fordyber sig og synker ned i begær og egoisme.

[ 09 2002: Besked ændret af: Zonker ]

Medlem

Geografisk sted: Køgeomegn
Originalt Posted af ENO
prøv at se verden i dens rigtige skær istedet for gennem svampe, kaktus, LSD bare en enkelt gang.

Jo Tjek det er det federe at rende rundt i mudder til halsen end at frit kunne gøre hvad du føler og lyster er det federe at blive placeret i en position hvor andre fortæller hvornår du skal skide æde og sove
jo tak jeg ser Verden som en stor lort og hver dag må jeg tage en bid af den
Men ingen tvivl om at dem der ikke føler sig i den rigtige ende af tilværelsen måske har godt af eller for det bedre af at råbe og skrige af folk der under ens rang og slikke røv på dem der er over
En soldat er en Hund de lystre de gør på komando og de kæmper for alle andres sager en deres egne
Jeg er en kat jeg kæmper for mig selv og mine venner og ellers sætter jeg selv grænserne og er min egen 100% [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]
ENO din ide om at se verden uden stoffer er din holdning ikke min og hvis det er så chikanerene for dig så skrid for det er det PSYCHEDELIA står for

Junior medlem

Geografisk sted: Nørre Jylland
Nu er der jo ingen der har sagt hele livet skal være "fedt".
Enhver der mener at Danmark burde afskaffe Forsvaret lever i en drømmeverden der ikke har ret meget med virkeligheden at gøre.
Det fungerer muligvis ikke optimalt i nuværende form, og undergår i øjeblikket også store forandringer. Men det er ikke muligt at få en "free lunch" og bare komme med i NATO på en fribillet, man må yde for at kunne nyde.
Kunne det måske tænkes at grunden til at der hersker så stor disciplin i Hæren skyldes at en skarp situation ikke just fordrer en demokratisk diskussion om hvordan en ordre skal udføres?

Medlem

Geografisk sted: Viborg
Yo,

Marc> Tak skal du ha' mand! Det var fand'me en god griner! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Egentlig blev jeg ret fornærmet over dit lille "indslag", men nu hvor jeg har læst det et par gange kan jeg se det for hvad det er. Spørgsmålet er - kan du?

Peace... [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Marc:
Jo Tjek det er det federe at rende rundt i mudder til halsen end at frit kunne gøre hvad du føler og lyster er det federe at blive placeret i en position hvor andre fortæller hvornår du skal skide æde og sove ... <HR></BLOCKQUOTE>

Det kan være en trist tjans ja ... Men dette skal gøres for at få max kampmodstand, kunne klare at gå i mudder og gå langt - være ligeglad med at det er koldt osv. Det er ikke noget med at du er en lille person der bare hører efter andre, og gør hvad de siger.

At der så er en hård tone derinde, kan alle vel klare - men jeg må indrømme, at jeg arbejdede bedst med de segenter som var "mere med os nybegyndere" end hårde idioter på et power trip.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Marc:
... og hvis det er så chikanerene for dig så skrid for det er det PSYCHEDELIA står for <HR></BLOCKQUOTE>

Korrekt [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] men jeg håber ikke psychedelia bare er nogle regnorme der ikke tør andet fordi de bliver beskidte og har det hårdt.

Medlem

Jeres (De folk, der kan lide værnepligten) argumentation holder jo ikke. Jeg har sgu ikke bedt om at blive født, ja, jeg har ikke engang bedt om at blive født i Danmark. Hvordan kan jeg være 'stolt' af det? - Jeg har jo ikke gjort noget, jeg kan være stolt af?

Hvad snakker I seriøst om? - Jeres argumentation er fejlet et helt fundamentalt sted. Man kan da ikke sige, at jeg står i gæld til Danmark eller verden på nogen måde, bare fordi jeg tilfældigvis er født her. Jeg gider ikke stilles i en situation, hvor jeg skal betale pris for en vare, jeg ikke har bestilt. Om jeg er glad eller sur over, at jeg har fået den er fuldstændig ligegyldigt i denne her sammenhæng.

Pointen er, at i og med jeg ikke har bedt om de ting, jeg har fået, så er det logisk, at ingen kan drage mig til ansvar for, at jeg tilfældigvis bor i Danmark.

Kan det da virkelig være så svært at forstå?

@ENO - Jeg anerkender ikke dine posts argumentation.

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Nepenthe:
Jeres (De folk, der kan lide værnepligten) argumentation holder jo ikke. Jeg har sgu ikke bedt om at blive født, ja, jeg har ikke engang bedt om at blive født i Danmark. Hvordan kan jeg være 'stolt' af det? - Jeg har jo ikke gjort noget, jeg kan være stolt af?

Hvad snakker I seriøst om? - Jeres argumentation er fejlet et helt fundamentalt sted. Man kan da ikke sige, at jeg står i gæld til Danmark eller verden på nogen måde, bare fordi jeg tilfældigvis er født her. Jeg gider ikke stilles i en situation, hvor jeg skal betale pris for en vare, jeg ikke har bestilt. Om jeg er glad eller sur over, at jeg har fået den er fuldstændig ligegyldigt i denne her sammenhæng.

Pointen er, at i og med jeg ikke har bedt om de ting, jeg har fået, så er det logisk, at ingen kan drage mig til ansvar for, at jeg tilfældigvis bor i Danmark.

Kan det da virkelig være så svært at forstå?

@ENO - Jeg anerkender ikke dine posts argumentation.
<HR></BLOCKQUOTE>

Nej og derfor burde du flyves langt ud i Amazon junglen... hvor ingen forventer noget af dig... og ingen i forvejen har bygget et samfund op der er klar til at forsørge dig hvis du en dag ikke selv kan det... så kan du sidde derude helt alene hvor du ikke skylder/skal ofre noget til det land/samfund du lever i!.... og så kan vi andre der gerne vil give noget af os selv for at opretholde og udvikle vores samfund, have det i fred!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Nepenthe:
Hvad snakker I seriøst om ?<HR></BLOCKQUOTE>

Det er da klart at du ikke har spurgt om det, og du står sgu da heller ikke i gæld til Danmark. Men det er da normalt at man forsvarer det der ens eget right ? F.eks ville jeg ikke blive glad for at blive overtaget af tyskere og blive et tysk land, men det er du måske ligeglad med ?

Og nu skal du ikke sige at det højst sandsynligt ikke sker, det kan godt være det ikke gør - men det er bare forsent at være bagklog så ... Vi bor ikke i en kærlig verden som Zarathusta nok ville have [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: Nørre Jylland
Nepenthe:
Jeg går så ud fra du har nægtet at benytte muligheden for gratis skolegang, har takket nej til alt lægehjælp og på anden måde har et distanceret forhold til samfundet.
Hvis ikke, ja så klinger dit "argument" en anelse hult...

Medlem

Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
Hvis man gerne vil støtte vores, iøvrigt vidunderlige samfund, er militæret da nok det sidste sted man bør søge hen???
Når man aftjener sin værnepligt opnår man at spilde noget værdifuld tid i sit liv på det offentliges regning, hvilket samfundet som helhed ikke får noget somhelst ud af, snarere tværtimod. I tilfælde af krig kan et land da ikke bruge en flok demotiverede, modvillige soldater med mindre end et års træning til noget som helst? Hvis den tid som mange bruger i militæret istedet blev(som de fleste nok ville som alternativ) brugt på at arbejde, ville man rent faktisk STØTTE det samfund (bevare det, som ENO siger) som vores forfædre har bygget op, og som vi ganske rigtigt bør være stolte af. Dertil kommer det principielle i at et så moderne og rigt land som Danmark overhovedet kan tillade sig at frihedsberøve sin egen befolkning i kortere eller længere tid. Jeg væmmes ved hele værnepligtssystemet.

Medlem

Swimmer: Men har du noget egentligt argument ud over, at du synes, jeg er en spasser?

Selvfølgelig har folk da bygget et samfund op, jeg kan nyde. Det er sgu da det mindste man kan gøre, hvis man ønsker at sætte børn ind i denne verden. Man er da umoralsk, hvis man føder børn ind i en verden af kaos, nød og elendighed. Hvis man er blevet født, så er det mindste, man kan forvente, da alting serveret på et sølvfad.

Provokerende nok?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Eleusis:
Nu er det her lidt off-topic, og det er bestemt ikke for at disse dig woody, men IMHO er militæret for den mindre kvikke del af befolkningen...<HR></BLOCKQUOTE>

Hvad snakker du om, det har da ikke noget med at være mindre kvik at være i mili! Det har da slet ikke noget med det at gøre. Mand at du for det første ikke kan se det ... damn. De tager folk ind som kan klare deres prøver til sessionen, og dem som klarer sig bedst. Disse folk er altså ikke nogen som kommer fra en mindre kvik famillie, det er helt normale folk.

Det er jo bare small minded og overhovedet ikke gennemtænkt at sige - ikke for at disse.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]