<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Nepenthe: Jeres (De folk, der kan lide værnepligten) argumentation holder jo ikke. Jeg har sgu ikke bedt om at blive født, ja, jeg har ikke engang bedt om at blive født i Danmark. Hvordan kan jeg være 'stolt' af det? - Jeg har jo ikke gjort noget, jeg kan være stolt af?
Hvad snakker I seriøst om? - Jeres argumentation er fejlet et helt fundamentalt sted. Man kan da ikke sige, at jeg står i gæld til Danmark eller verden på nogen måde, bare fordi jeg tilfældigvis er født her. Jeg gider ikke stilles i en situation, hvor jeg skal betale pris for en vare, jeg ikke har bestilt. Om jeg er glad eller sur over, at jeg har fået den er fuldstændig ligegyldigt i denne her sammenhæng.
Pointen er, at i og med jeg ikke har bedt om de ting, jeg har fået, så er det logisk, at ingen kan drage mig til ansvar for, at jeg tilfældigvis bor i Danmark.
Kan det da virkelig være så svært at forstå?
@ENO - Jeg anerkender ikke dine posts argumentation.<HR></BLOCKQUOTE>
Nej og derfor burde du flyves langt ud i Amazon junglen... hvor ingen forventer noget af dig... og ingen i forvejen har bygget et samfund op der er klar til at forsørge dig hvis du en dag ikke selv kan det... så kan du sidde derude helt alene hvor du ikke skylder/skal ofre noget til det land/samfund du lever i!.... og så kan vi andre der gerne vil give noget af os selv for at opretholde og udvikle vores samfund, have det i fred!
|