Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Århus Syd
Mit liv stopper på Torsdag kl. 1200, for da er jeg indkaldt til værnepligt på skive kaserne til ingeniørtropperne. [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] Så'dan noget PIS!!!

Men hva gør jeg med røg ?? Jeg har røget fast i 4 år nu, jeg kan da ikke bare holde lige sådan, og jeg vil heller ikke !!!

Kan man godt puffe lidt inde ved Mili, for jeg tror bare ikke det er stedet at blive busted i at ryge.

Der må da være nogle rygerer der er kommet igennem Mili uden at stoppe med at ryge, og det er netop JER jeg har brug for råd fra HJÆLP MIG [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Ja det kan du sagtens, det værste der kan ske er at du får en bøde eller i værste fald blive smidt ud [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg kender adskillige der har klaret sig igennem militæret, uden at nedsætte deres Hashforbrug, som var (og er) meget omfattende. Deres foretrukne metode var at barrikadere døren til stuen de lå på, og så bare "Huff, Puff and Away". Sergenten kunne altid lugte det, men aldrig bevise det.
Om ikke andet, så prøv at finde en ligesindet. Det er ikke svært.
Al mulig Held og Lykke til Dig... Og når Sergenten vil have Dig til at løbe 40 km med 30 kg. på ryggen, så spørg: "Hvorfor...". Jeg er blevet fortalt at det er det spørgsmål de hader aller, allermest.
Hygge...

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Hvis du nu lister over til Kamptropperne, og finder en der kunne ligne en der hed PoO, så kan vi snige væk og ryge en joint sammen. Jeg skal også stå ret på torsdag........

Dedikeret medlem

Jeg kan altså ikke se problemet...
Du bliver taget i at ryge, du bliver smidt ud, and everybodys happy [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: syd for nordpolen
LOL! psychedelia.dk i trøjen! Jeg har stadig ik fået min indkaldes papier! gad vide om de over hovedet kommer?!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
nej nej nej, hvad er i for nogle regnorme!! Selvfølgelig kan man ryge i mili, gå en tur om aftenen - skive kaserne har kæmpe områder hvor du kan være, vaskepladsen kan foretrækkes [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Og du skal ikke gå 40km, og sergenterne er kun robotter de første 3 måneder - det er bare at ta' sig sammen og komme igennem dem. Efter de 3 måneder hvor du kan finde ud af din funktion, bliver det automatisk griner at være sammen med alle de andre derinde.

Mili er sgu ikke så dumt som folk siger, du får et andet syn på ting og er mere frisk og gå-på-mod. Mili har helt klart fået det bedre ud af mig ...

Dedikeret medlem

En kujon går med kniv, men en soldat har gevær.

Frit citeret efter hukommelsen [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Nu er det her lidt off-topic, og det er bestemt ikke for at disse dig woody, men IMHO er militæret for den mindre kvikke del af befolkningen... Eller bare for folk som kan lide at få anvist en plads, og gøre hvad der bliver sagt.

'Du skal ud og marchere!'
'Hvorfor?'
'Fordi jeg er sjant og jeg siger det!'
'Men hvorfor skal jeg marchere?'
'Fordi du er i hæren'
'Men hvorfor er jeg i hæren?'
'For at forsvare dit land'
'Men hvorfor er jeg kommet i hæren?'
'Fordi dit nummer blev trukket!'
'Men...'
'Sådan er det bare!'

Hvis du spørger mig er det fucked up uanset hvordan man vender og drejer det.
Præcis ligesom hvorfor hash f. eks er ulovligt. I sidste ende er svaret bare: 'Sådan er det bare!'

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det er over 50 år siden vi sidst havde brugt for det lede militær og der gav de op efter 2 timer... hvad fanden skal vi med dem? Hvis det endelig skal være, så lad os få et korps af krigs lidderlige elite soldater istedet for at tvinge gud og hver ung mand til at bruge tid på at fryse.

Medlem

Jeg tror faktisk, at en fyr som jeg selv ville have godt af at afsone (Ja, ja) den militære værnepligt. Som et meget karaktersvagt menneske kunne jeg nok godt trænge til lidt karakteropbygning og lære at tage mig sammen til ting, jeg ikke gider.

Men stadig synes jeg, at militæret - principielt - er tåbeligt.

In our memories

Geografisk sted: København
Et tip til folk som skal til session, som ikke vil være i militæret eller nægte i særlig lang tid...

Hvis du ikke trækker frinummer, så meld dig 'frivilligt' til beredskabskorpset... det tager 3 måneder... hvis du derefter vælger at nægte, så skal du også kun nægte i 3 måneder!

Det virkede i hvert fald for nogle år siden...

Hvis det nu ikke var fordi det var tvungent, så ku det da godt være meget sjovt at komme ud og lege røvere og soldater, ligesom da man var lille, for millioner!!! af statens penge... men militæret er en sørgelig spøg!

Rygrad og en sund indstilling til tingene skal I nok kunne finde mange (ALLE) andre steder end der!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
på skive kasserne er det ikke et god ide at ryge fed!! jeg ved det helt bestemt, for min onkel har været på skive kasserne i 25 år, og han har fortalt hvad der sker hvis man bliver busted. det er selvfølgelig ikke noget med at du får tæsk eller spådan noget, men du kan riscikere at blive spærret inde på dit værelse i flere dage!!! så der kan du sidde og glo mens vi andre fyrer den af nede på roadhouse torsdag aften!!!

men hvis du er meget forsigtig kan det selvfølgelig lade sig gøre, du kan jo bare smøre hash-olie på en almindelig smøg, og så sætte dig og ryge den udenfor, der er en sportsplads bag ved parolesalen, hvor der har været tomt alle de gange jeg har været der inde [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Man kan da bare lave en "Secret Agent" og så ryge den. Dem af jer der ikke ved hvad det er tjek:

Håndbogen

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Man kan også bare(i forbindelse med secret agent jointen) nuldre tobakken ud. og bagefter bruge en blyant til at stoppe med. Det ligner rimeligt meget en almindelig smøg, særligt når den er blevet tændt!

Dedikeret medlem

Har jeg prøvet et par gange... Det er svært at blive ordentlig skæv af, lugten afslører dig, og du lave lynhurtigt kæmpe tyrepik på smøgen [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Sandt nok men hvis man er single ryger og gør det udenfor er lugt og pik ikke et problem, skævheden øges vel sammen med indholdet af fed...

In our memories
Brugeravatar

Ellers så brug hash-olie... det lugter ikke nær så meget, selvom smøgen kan få en pænt sjov farve! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Relativistisk båthorn

Jeg var i civilforsvaret (beredskabskorpset i gamle dage) og der var der en der blev taget i at ryge. Han blev indlagt på infirmeriet som sygemeldt og måtte kukkulure der i ret lang tid. Han var ved at få det store kørekort af dem, men det stoppede de med det samme. Så for ham var det dyrt.
Men der var en del andre der også røg, så hvor der er vilje er der vej og det kan sagtens lade sig gøre [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
MEN...PAS MEGET PÅ med hvem du stoler på, for nogle af dem ER militærglade psykopater der ELSKER at terrorisere folk der stiller spørgsmålstegn ved militsen. Og jeg mener ikke bare 'for sjov' terror, men rigtig modbydelig og led terror hvor syndebukken bare SKAL ned med nakken. De findes, så hold lav profil overfor folk du ikke med sikkerhed ved accepterer dig!!

4 timer og 37 minutter har du været inde...jeg føler dybt med dig...

Junior medlem

Geografisk sted: DK
HEY........

Tag jer dog sammen....

hvis man er så langt ude at man ikke kan klare en tilværelse i millitæret uden at skulle ryge sig baskelam hele tiden skal man da overveje at trappe lidt ned , for ellers er man jo ikke længere bare bruger men MISbruger.

desuden er det vel også den mest naturlige ting i verden at ville forsvare sit fædreland i tilfælde af krig??

og ja jeg ved godt at det er "længe" siden der var krig og at danmark overgav sig ( bortset fra modstandsfolkene) men nu er vi ligesom i en alliance med det meste af den vestlige verden.

Efter min overbevisning skulle en person der ikke har holdning/mod/vilje eller lyst til at bevare danmark skamme sig og overveje at flytte til at andet land.

nu skal i ikke tro at jeg kommer brasende ind her på jeres board of sviner jer til fordi jeg lige faldt over stedet her, nej jeg har været her mange gange og dyrker også selv, og er desuden sergent i hæren..

jeg håber ikke jeg har fornærmet for mange herinde men det er altså min holdning....

Eno

In our memories

Jeg ville ikke sove dårligere om natten, hvis vi ikke havde noget militær - men dengang jeg selv stod for skud for nogle år siden, ville jeg nok have sovet BEDRE [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]