Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Efter en tur på fastlandet,i starten af August,var jeg så heldig at få en enkelt plante med hjem. (shivas) et eller andet. Den har stået ude lige siden, blev efter en uge plantet om i en stor potte.Jeg har gået rundt om den plante lige siden, og mente at det måske kunne være sjovt at prøve, at lave et par stiklinger, ( 4 stk). Jeg byggede en boble frederik til dem, noget lignende Tallmann`s clone og Cheapo Aerocloner, dog med netpotter, de små 5.0 cm, med oasis, kunne ikke få fat i grodan. For at de ikke skal blive for våde, kører jeg med timer, og jeg kan se på oasis mediet, at de suger til sig. Nu efter små 5 dage, har de fået et gulligt skær, og jeg tvivler på at de klarer den ugen ud. Er der nogle, der kan, og gider give et godt råd. [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Site Admin

bruger du gødning? Hvis du gør er det nok derfor, da stiklinger kun kan tåle miiikro lidt gødning. Prøv at flushe dit medie med vand og giv ny vand med 1/5->1/10 af den gødningsmængde du normalt ville bruge...

Junior medlem

Jeg har slet ikke brugt gødning, men det kan være, at ph værdien i vandet har været for høj. Jeg har også hævet lyset nu, Super lysstofrør + 30 % daylight.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Når de begynder at blive gule,er det for det meste,for meget vand,eller for meget varme.
Giver du dem masser af frisk luft?Sprayer du dem med lunkent vand flere gange om dagen? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Junior medlem

Ja jeg har sørget for, at spraye dem med tempereret vand flere gange om dagen. De har en konstant temp. på 21-22 grader. Nu er de ikke kun gule, men også begyndt at visne i bladspidserne, og pege opad, altså det der er tilbage, efter reducering af bladstørrelse, for at formindske vædsketabet i starten, plus der er kommet brune pletter til også¨, virkelig noget skuffende

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du giver dem ikke noget gødning overhovedet vel?

Junior medlem

Nej Gonzo, jeg har ikke givet noget gødning overhovedet, helt sikkert, selvom jeg måske ikke lyder særlig overbevisende. Til Zeck, vil jeg sige, at selvom jeg pisser uhyggelig tæt på planterne, er det ikke lykkedes for mig at ramme dem endnu, så problemet ligger ikke der, ha-ha-

Medlem

Geografisk sted: Viborg
Hey,

Når du siger oasis i 5 cm netpotter, hvad mener du så helt nøjagtigt? Er det granuleret eller bare et stykke der passer til potten? Og hvordan sidder stiklingen i oasisen?
Umiddelbart lyder det som overvanding - eller rettere at oasisen holder for meget på vandet.

Peace...

Junior medlem

Geografisk sted: dk
du skal nok bare lade være med at tisse på dem..!!! så bliver de ikke gule..!! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
ejj sorry men jeg knne ikke lade være..

zeck

Medlem

Geografisk sted: Århus - bøndernes hovedstad
Pipesmoker: ja det er en større videnskab at gro hamp [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Jeg tror ikke dit problem er gødningen, i hvert fald ikke som den primære årsag - du siger at din plantes blad går lige op, altså at den bare skyder op; har du tjekket lyset? Hamp kræver meget lys. At dine blade bliver gule kender jeg osse - det sker for alle slags planter!! Problemet er at rodnettet er ødelagt eller svækket. Du skal passe på med at give dit kæreste eje for meget vand. Hvis du har planten i en underskål skal du vande den en gang om dagen, og så 10 min. efter tjekker du underskålen - er der vand i underskålen, så er det overskydende vand, der skal smides ud! (spagnummen har efter 10 min. optaget hvad den kan). Hvis du ikke tømmer underskålen, rådner rødderne væk...

Junior medlem

GreenGod, det er små stykker oasis,et stykke, tilpasset netpotterne, oasis mediet er ca 2.5 cm. højt, i midten har jeg lavet et lille hul med en grill pind, ikke helt igennem naturligvis. Inden stiklingerne blev sat ned i hullet, blev de påført, Floramin A roddanner, det var hvad jeg kunne få her lokalt, nogen siger jo, at det dog skal være Floramin B, man skal benytte. Slam bong, stiklingerne står i bubbler og ikke i jord.
m.v.h. Pipesmoker

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg syntes ikke oasis var specielt godt.
I garta kan du få rockwool stykker der er beregnet til stiklinger.(med hul og det hele).

Rockwool har den fede egenskab,at det holder en forbandet masse ilt,og det er lige noget stiklingerne ka li. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Du tænker sikkert på Grodan blokke, Gonzo...

Alle de stiklinger jeg nogensinde har lavet, er lavet med disse blokke, og med et overlevelses resultat på 100% må jeg varmt anbefale disse blokke, med mindre man har en bobbelkloner naturligvis.

MoS [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]