Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 20:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

http://www.usdoj.gov/dea/ongoing/marijuana.html

man bliver både afhængig, mister evnen til at køre bil, man får dårligere syn, forhøjet blodtryk, angst, nærmest muskelsvindler.

HÅRDT ARGUMENT:
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>
"In recent years there has been a dramatic increase in the number of emergency room mentions of marijuana use. From 1993-2000, the number of emergency room marijuana mentions more than tripled."<HR></BLOCKQUOTE>

SAmt Mange flere DEA (DIREKTE ENSIDIGE ANSVARSLØSE) Historier, hehehe

Nu må de da holde op..
http://www.usdoj.gov/dea/ongoing/marijuana.html

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Hmm det er ikke langt de er kommet i deres anti-drug kampagner siden 60'erne, handler stadig væk bare om at smæde vores vidunderlige urt...

Var der forresten nogen der så "Target Mafia" over Tv2 igår?? Der var nogle indslag med de gamle anti-drug videoer, som klassikereb "Reefer Madness" Fuck den er fed!!! Der sidder en dame og en mand i et lille rum, hun spiller klaver og han sidder ved siden af. Så pulser de så vildt på en ordentlig joint hver. Han sidder og råber "play faster, faster!!!" og hun sidder og griner helt vildt ukontrolleret. Så kommer en "pæn" herre ind, jakkesæt og hele svineriet. Så råber ham marijuana fienden "Jeg ved hvad du vil, du vil slå mig ihjel!!" Hvorefter han hopper på ham med en ilddrager, og slår ham helt fordærvet mens kvinden står og griner endnu mere end før, og klapper i hænderne.

Fuck den er fed, klart at mange har et twisted syn på drugs....

Medlem

Geografisk sted: syd for nordpolen
60'rne!?! nok mere 40'rne!
det er lige som det man hører i folkeskolen! "hvis du ryger hash, vil du og blive en junkie der sidder og skyder heroin i årer når du er 20!"
hmmmmm.....så har jeg to år før jeg skal være junkie! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Århus Syd
HA HA JA jeg så den også og d var for vildt ???
Vi sad 5 mennesker og bare ventede på det hellige RøR. Lige da den bliver tændt kommer disse anti Weed kampagner. HA HA HA
Mega GRiner, hvilket resulterede i at vi fandt goe gamle Fear and leave Loathing in Las Vegas frem.
Men alligevel, hva sker der med dem som laver en sådan kampagne ????? [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> Men alligevel, hva sker der med dem som laver en sådan kampagne ?????
<HR></BLOCKQUOTE>

De OD´er garanteret af umådeholdne mængder receptpligtigt diazepam, flunitrazepam, SSRI og alt det dersens gift - eller får de blot skrumpelever [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Arkimedes:
60'rne!?! nok mere 40'rne!
det er lige som det man hører i folkeskolen! "hvis du ryger hash, vil du og blive en junkie der sidder og skyder heroin i årer når du er 20!"
hmmmmm.....så har jeg to år før jeg skal være junkie! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
<HR></BLOCKQUOTE>

Så burde Jeg have været Junkie i to år nu. Men DET bliver Jeg aldrig, for, hold kæft, hvor er de nogle sølle parodier på mennesker...
Hyg Jer...

Dedikeret medlem

Kritisk læsning 101:

"From 1993-2000, the number of emergency room marijuana mentions more than tripled."

Læg mærke til den lidt mærkelige ordlyd: 'mentions'...
Hvorfor ikke 'admitances' (indlæggelser) for eksempel?

Fordi 'mentions' betyder at marijuana optrådte et eller andet sted i journalen, uden at det nødvendigvis var relateret til indlæggelsen. Som for eksempel: "Mig og en ven stod og røg en joint uden for hans hus. På vej ind snublede jeg over en bananskræl i indkørslen".

Samtidig kommer jeg i tanke om en artikel fra et amerikansk blad hvor man kunne læse at attituden til MJ blandt unge var blevet så afslappet at folk nævnte det uden at være bekymret for konsekvenserne fordi det er så accepteret...

Kunne det tænkes at grunden til at marijuana optræder i hospitals-journaler så ofte idag er at attituden har ændret sig? At der ikke længere er samme stigma forbundet?
Ja det kan det godt.

Men læser man det hurtigt lyder det bare som om at 3 gange flere mennesker er blevet indlagt PÅ GRUND af marijuana.

Doublespeak my friends, Doublespeak!

Dedikeret medlem

netop...

men det er sikkert bare en lille del af deres fremgangsmåde..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
det passer altså ikke at man får dårligere syn af at ryge fed. efter jeg begyndte at ryge sådan for alvor for ca. 2 år siden, er mit syn blevet meget bedre end det var før. og i USA bruger det da også som medicin mod grøn stær!! [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Dedikeret medlem

Det med det dårlige syn siges også med cigaretter... Røgen går i øjnene, eller noget i den stil...
Det lyder lidt usandsynligt, men hvem ved...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
De lyver ... tro ikke på dem, THC er godt for mange ting - for det første er det godt for mig, hvilket er nok for mig hehe for det andet så er det godt imod hovedpine, får dig til at glemme ting ... fin ting, så skal du ikke lave så meget. Ryg hash! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] haha

Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Suk, hvor er det dog vammel læsning. Som flere er inde på, er det ofte fejlagtig oplysning som denne, der gør at den øvrige befolkning får et indsnævret og panik/angst forhold til cannabis - og stoffer i særdeleshed [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Dermed *ikke* sagt at stoffer ikke kan være farlige, men det ville da være rart hvis DEA kunne uddele noget reel information :/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Problemet med folks attitude i forhold til stoffer, er at de kun ser og hører om MISbrugerne, og ikke brugerne. Jeg bruger hash, men Jeg misbruger bestemt ikke. Fx bruger Jeg hash når Jeg er blevet færdig med at male et billede. Så kan Jeg sidde i ro og mag, og vurdere resultatet, finde ud hvad er Shit og hvad er Kanel. Det udmunder i et federe billede næste gang. Den almindelige befolkning skal simpelthen lære at skelne mellem Idioti og Intelligens.
Hyg Jer...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Information der havde noget at gøre med virkeligheden ville være rart næsten alle steder i livet og helt klart at foretrække under alle omstændigheder. Hvorfor der så ikke er mere af den forstår man ikke. Nu vi snakker om det har jeg af en eller anden grund også nogle af de bedste øjne i min vennekreds. Den eneste der når mig er den som ryger næst mest( jeg ligger nummer 1(hmm mon det er godt eller skidt?))

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
En ting er stensikker... hvis jeg har pigeproblemer, så ryger jeg en joint, og så har jeg glemt alt om dem igen! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

hehehe "VAMMEL LÆSNING" netop,,

men det med at man glemmer er ikke sandt... hvis jeg syntes, jeg er kørt fast i noget, så ryger jeg en joint og så finder jeg altid en løsning på hvilket som helst problem, det kan være fordi man får kørt sine tanker af sporet, og når man så ryger en joint, ryger tankerne lidt ned i tempo, og man kan tænke mere roligt og tiltider mere målrettet.

man glemmer ikke af at ryge hash. true! ens korttids hukkommelse bliver lidt slatten af at ryge meget hash, men hvis man ryger meget hash er man også påvirket af det stortset fra morgen til aften, og så er det jo ikke underligt at ens korttidshukommelse er lidt slatten...

jeg kan ikke forstå at man ikke må ryge fede når man godt kan få alverdens piller gratis af kommunen, samt folk kan få lov til at sidde og drikke hjernen ud dagligt, hvorfor må man så ikke i flg. loven ryge en joint, dem som alligevel ryger hele tiden kommer jo ikke til at ryge mere af den grund, dem som ikke ryger så tit kommer nok ikke til at ryge oftere, og hvis de gør er det fordi de bor i midten af ingenting, hvor det er umuligt at skaffe noget...

Og så lige DEA's konklusion:

"In Summary:

Marijuana is a dangerous, addictive drug that poses significant health threats to users.

Marijuana has no medical value that can't be met more effectively by legal drugs.

Marijuana users are far more likely to use other drugs like cocaine and heroin than non-marijuana users.

Drug legalizers use "medical marijuana" as red herring in effort to advocate broader legalization of drug use. "

forsat god sommer ... ;]

[ 01 2002: Besked ændret af: -*+[S3K]+*- ]

Junior medlem

Geografisk sted: DK
hehe...ja, det sux med alt det lort usa har messet europa i søvn med.

forklarede nogle grækere at jeg røg hash, og en af dem (som endda havde lavet en eller anden stor opg om det) var lige ved at falde bagover fordi at det blev set som meget farligt dernede. totalt fuckt

Medlem

Geografisk sted: Århus - bøndernes hovedstad
Crazy man [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]
Ja der er en masse åndssvage gammeldags myter som stadig bruges, selvom man kan slå videnskabelig dokumentation op i ethvert cannabis-blad der gennemhuller de sørgelige paranoide myter...

Fuck dem (nå jeg må lige få et hoved til [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] )

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]