Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Virum
Nu dyrker jeg hamp for sjette sommer i træk. Mine planter har hvert år været store og flotte og sunde, men rammes ofte af sygdom lige efter påbegyndt blomstring. Det er en slags svamp, brunligt støv som sætter sig på stænler og i blomsterstande, og breder sig med en helvedes fart. Væksten i de kriseramte områder stopper, og plantematerialet nedbrydes langsomt. Jeg har haft svært ved at finde noget om problemet, på trods af at jeg ejer adskillige bøger om dyrkning og botanik. Har nogen evt. været i min situation Det kunne være rart at surmule i fælleskab med andre!

Junior medlem

Geografisk sted: Nordjylland
Det er en skimmel svamp, Jeg har prøvet det samme et år.
Jeg mistede alle mine planter, der gik skimmel i det hele.
Men jeg fandt ud af at svampen kom fra en
Snebærbusk der stod, ikke ret langt mit bed
Den er fjernet nu, og jeg har ingen svamp i min have mere.

GB

Dedikeret medlem

fjern straks det betændte område og overdæk evt planterne i regnvejr. det er især et problem i fugtige somre. prøv evt at plante et mere tørt sted næste år

Dedikeret medlem

Hvis det er den samme familie du dyrker (bruger du egne frø?) kan det vel godt skyldes at de ikke er så specielt modstandsdygtige overfor svamp?

Junior medlem

Geografisk sted: Virum
jeg er klar over at fænomenet hedder skimmelsvamp, og at det særligt kan være et problem i fugtige perioder. Jeg plejer at skære de angrebne plantedele af, men alligevel synes jeg det er som at fægte i blinde, for svampen breder sig alligevel. Min erfaring er, at når først planten er angrebet er der ikke det helt store at stille op andet end at håbe på at høsten er nær.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]