Tingene er sq ikke federe når man er skæv (hvis man ryger hver dag!), man er bare ikke tilfreds med at sidde og kigge på de lammeste programmer i tv en hel dag når man ikke er skæv. Da jeg skulle stoppe efter 2½ år var de første par dage et f*cking helvede... 25 gange i timen blev ordene "hvad skal vi lave" og "jeg keder mig" nævnt. alle os, som plejede at hænge sammen hver dag og ryge, prøvede at stoppe samtidig. Jeg har røget 3 gange siden (hvis en festival tæller for 1) og er ved at tro at jag kan klare at ha et afslappet "jeg ryger når jeg har lyst (en gang imellem)" forhold til det(stoppede 10. april), istedet for det gamle "jeg ryger når jeg har lyst (hver dag)" forhold.
Gu fanden er det vanedannende, og 3 ud af os 5 der stoppede ryger, stort set, hver dag igen... Jeg ved med mig selv, at det kommer jeg aldrig til igen! Men det sidste års tid hvor jeg røg, kunne jeg godt indse at jeg gerne ville stoppe, men "kunne" ikke (ta mig sammen til det?!) Jeg gjorde det ihvertefald ikke... Men de fysiske "abstinenssymptomer" (søvnbesvær, vågnen op med svedture...) kan sagtens overvindes. Det vil no´k være nemmest, hvis du har en ferie at gøre det i! Det værste er: hvis ikke man ryger, hvad laver man så? altså at finde på noget at fordrive sin tid med. For når man bare ryger, tænker man ikke så meget over at man keder sig, så det gør man ikke. Jeg prøvede at huske hvad jeg lavede før jeg overhovedet begyndte, og så begyndte jeg at spille lidt basket ball, drikke alkohol, skate en smule (holdt hurtigt op, da jeg så hvor dårlig jeg var blevet [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ) og snakke med mine gamle venner (ikke kun de 5-10 stk som røg hver dag). dem snakker jeg nu stadig med nu, bare ikke hver dag!
Og som muugor siger: ret onde & mange & livagtige drømme i starten... kan ikke lige huske dem mere, men jeg kan da huske engang jeg vågnede med koldsved, fløj op af sengen og greb en kniv fordi jeg ikke fattede at det var en drøm! Well, det går over HVIS DU IK STARTER IGEN. Så går det måske også over, men så kunne du jo ligeså godt la vær med at stare på at stoppe!(?)
håber du kan bruge det, og at det ikke er alt for forvirrende opsat [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
|