Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 09:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Køgeomegn
Hvis jeg har røget hash konstant over et længere stykke tid og jeg så tager en dag hvor jeg ikke ryger er jeg enormt streset og har den der trang til at ryge en joint men det er kun den første dag jeg har det de efter følgende dage er der ingen problemmer og når jeg så ryger igen bliver jeg pisse hamrende skæv af et par hvæs imodsætning til hvis jeg havde røget i en længere periode i træk så hash kan for mit vedkommende godt gå hen og blive vanedanende specielt dengang jeg røg bon der sku jeg bare have hoveder hver dag ellers var jeg fortabt nu hvor det primært kun er joints har jeg meget lettere ved at tage et par dage uden røg er der andre der også har haft det sådan med bon vs joint Hilsen Marc

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
Jeg har haft nogenlunde det samme...det var godtnok kun J`s, men det var ihvertfald en-to gange om dagen i ca. tre mdr.. Jeg fandt jo først ud af at jeg havde problemer med at lade være, da jeg var flat-broke og uden arbejde...jeg var skidesur, ekstremt ubehagelig, og generelt MEGET deprimeret i et par uger efter jeg stoppede...Depressionen varede dog lidt over en måned, indtil jeg søgte psykologhjælp grundet selvmordforsøg.. Det er måske ikke ligefrem opmuntrende, men jeg skal hilse og sige at jeg har det fint nu! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Jeg ryger kun en gang hver anden uge nu, og det har jeg det fint med... Advarsel: Når du er stoppet med at ryge fed, og skal på den igen et par uger efter, bliver du virkelig voldblæst..men det er griner! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Det var måske heller ikke ligefrem en hjælp, men det er historien om mit "stop"..
-Mathias..

Medlem

Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
Hey marc, tjek oss lige emnet hvorfor er det så genialt at ryge en fed når man fx kommer hjem fra arbejde , det indeholder lidt spekulative teorier om hvorfor man oplever denne "afhængighed", selvman ikke får decideres abstinenser.

In our memories

Geografisk sted: København
Nu er folk jo forskellige mht hvor meget vanemennesker de er... så nogle folk bliver nok ikke afhængige af ting som hash; men har jeg perioder hvor jeg ryger hver dag, så skal der stor viljestyrke til at bryde den vane... desuden har jeg som regel svært ved at sove de første par dage - det kan være ret irriterende.

Men efter en 4-5 dage uden røg, højst en uge, får jeg anderledes dejlige bivirkninger i form at forhøjet energiniveau, utroligt levende drømme med fysiske og psykiske fornemmelser som jeg kan huske meget længe efter, ligesom hvis jeg havde oplevet det i vågen tilstand og en generelt bedre evne til at håndtere sjove som kedelige situationer... dvs tage hånd om situationerne og ikke skubbe dem langt væk, som jeg også er god til hvis jeg er skæv...

Men som sagt, så er folk forskellige, men som svar på spørgsmålet vil jeg sige at JA man kan sagtens blive afhængig af at ryge hash... jeg kender i hvert fald mange som er det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg kan genkende næsten alt hvad I siger, og det er gået op for Mig at Vi har bidt os selv i halen, så at sige. Alle ting bliver meget federe når man er skæv, derfor er tingene ikke ligeså fede, når man ikke er skæv. Den naturlige følge af det, er at det vi nu beskæftiger os med, simpelthen ikke kan fastholde vores koncentration i længere tid ad gangen. Det er nederen, men sådan tror Jeg sq det hænger sammen.
Har I oplevet søvnproblemer i forbindelse med et rygestop?
Hygge...

[ 16 2002: Besked ændret af: DeHades ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Efter at ha' røget i et år næsten konstant prøver jeg nu at stoppe... og ja jeg har søvnproblemer og som Zonker siger har jeg også lagt mærke til de meget livlige og sometider ret skumle drømme: Her forleden drømte jeg, at jeg kæmpede mod en kæmpe sommerfugl og flyvende hajer! Jeg vågnede lige efter drømmen, med pumpende hjerte og en nærmest speed agtig følelse i kroppen og kunne huske stort set alt hvad jeg havde set og foretaget mig, som var det sket i virkeligheden. De sidste par uger har jeg læst en del om noget kaldt Lucid Dreaming, som man kan sige handler om at styre sine drømme, altså foretage sig ting og opleve ting i drømme som var det virkelighed og bag efter kunne huske det hele. Der kan findes en hel del om det på Erowid... faktisk rimelig interessant. Men DeHades det er netop det med at man oplever ting meget federe når man har røget og når man så stopper så virker ALT mega nederen, og udvikler sig tit til en depression. Men en ting jeg syns der hjælper er at foretage sig nogle ting i stedet for at sidde og tænke på at ryge hele tiden. Lave nogle ting sammen med folk man kender, komme ud og opleve verdenen, ellers er det man får det der: Hold kæft hvor er jeg træt af det hele, hvad fanden skal jeg stille op, der er sq da ingen mening med det her. Men mit mål er at få et 'fornuftigt' forhold til hashen. Altså ryge en J en gang hver eller hver 2. måned. Det kunne være lækkert [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Hygge

[ 16 2002: Besked ændret af: Muugor ]

Medlem

Tingene er sq ikke federe når man er skæv (hvis man ryger hver dag!), man er bare ikke tilfreds med at sidde og kigge på de lammeste programmer i tv en hel dag når man ikke er skæv. Da jeg skulle stoppe efter 2½ år var de første par dage et f*cking helvede... 25 gange i timen blev ordene "hvad skal vi lave" og "jeg keder mig" nævnt. alle os, som plejede at hænge sammen hver dag og ryge, prøvede at stoppe samtidig. Jeg har røget 3 gange siden (hvis en festival tæller for 1) og er ved at tro at jag kan klare at ha et afslappet "jeg ryger når jeg har lyst (en gang imellem)" forhold til det(stoppede 10. april), istedet for det gamle "jeg ryger når jeg har lyst (hver dag)" forhold.

Gu fanden er det vanedannende, og 3 ud af os 5 der stoppede ryger, stort set, hver dag igen... Jeg ved med mig selv, at det kommer jeg aldrig til igen! Men det sidste års tid hvor jeg røg, kunne jeg godt indse at jeg gerne ville stoppe, men "kunne" ikke (ta mig sammen til det?!) Jeg gjorde det ihvertefald ikke... Men de fysiske "abstinenssymptomer" (søvnbesvær, vågnen op med svedture...) kan sagtens overvindes. Det vil no´k være nemmest, hvis du har en ferie at gøre det i! Det værste er: hvis ikke man ryger, hvad laver man så? altså at finde på noget at fordrive sin tid med. For når man bare ryger, tænker man ikke så meget over at man keder sig, så det gør man ikke. Jeg prøvede at huske hvad jeg lavede før jeg overhovedet begyndte, og så begyndte jeg at spille lidt basket ball, drikke alkohol, skate en smule (holdt hurtigt op, da jeg så hvor dårlig jeg var blevet [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ) og snakke med mine gamle venner (ikke kun de 5-10 stk som røg hver dag). dem snakker jeg nu stadig med nu, bare ikke hver dag!

Og som muugor siger: ret onde & mange & livagtige drømme i starten... kan ikke lige huske dem mere, men jeg kan da huske engang jeg vågnede med koldsved, fløj op af sengen og greb en kniv fordi jeg ikke fattede at det var en drøm! Well, det går over HVIS DU IK STARTER IGEN. Så går det måske også over, men så kunne du jo ligeså godt la vær med at stare på at stoppe!(?)

håber du kan bruge det, og at det ikke er alt for forvirrende opsat [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Her nu hvor ferien er slut kan jeg sagtens relatere til det med at have lyst til at ryge hele tiden! Men det er ikke fordi man bliver afhængig det er mere vanes skyld, men det kan jeg godt ryste af mig nogen dage efter. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]