Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 08:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hey alle.

Min kæreste har været så utroligt uheldig at pådrage sig fremskreden blærebetændelse. Udover stærke smerter må hun ikke drikke alkohol grundet at hun tager 4 penicillin-piller om dagen(mener jeg) og vidst også smertestillende medicin.

Mit spørgsmål er, kan hun ryge hash når vi går i byen? Det er jo lidt trist ikke at kunne drikke, og hashrygning er en af de fornøjelser penicillinbrugere har tilbage(så vidt jeg kan forstå).

MEN, kan man stadigt nyde cannabis når man
A) har blærebetændelse(Jeg ved ikke hvad blæren har med hash at gøre, men det er netop herfor jeg spørger.).
B) Tager penicillin? Sidst spørgsmålet var oppe og vende fik jeg at vide at man godt kunne, men man ved aldrigt..
C) Tager smertestillende medicin? Dette er punktet jeg er mest bekymret om, og jeg skal nok smide navnet på det hun tager op når jeg kender det.

Hvis I kunne svare snart(vi skal ud og skanke på lørdag, nemlig..) ville det være meget værdsat.

Peace,
'Tias.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det ville sgu ikke overraske mig, hvis tjald havde en gavnlig effekt på det...

Junior medlem

Hvorfor ikke kontakte din læge eller spørge på apoteket? Læger såvel som apotekspersonale har tavshedspligt, så hvad er der at frygte? Og spørgsmålet er da reelt nok ...

Alternativt kan du prøve at spørge brevkasseredaktørerne på www.sundhed.dk eller www.netdoktor.dk

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
HVIS det var farligt at blande pencillin og thc havde det nok stået overalt...Jeg mener, når sundhedsstyrelsen skriver om stoffer (Ghb F.eks) Skriver de højt og tydeligt at man kan få store bivirkninger ved at blande det med alkohol...(det gør de jo stortset med alt) [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
For at komme til sagen, tror jeg ikke at der kan ske noget som helst ved at blande cannabis med Noget overhovedet...Så havde det vel stået overalt..ikk?
-MAtHias.. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
@Tias er det dig med hjemmesiden om hamp?

Insane psychedelia user!

Kan dette hjælpe lidt med spørgsmål A ?

http://www.abchomeopathy.com/mm/Cann-s.html (cannabis sativa)

http://www.abchomeopathy.com/mm/Cann-i.html (cannabis indica)
http://www.gwpharm.com/cann_ther_mult.html

/Jensus

[ 16 2002: Besked ændret af: Jensus ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Ikke for at gå off-topic men kunne godt tænke mig at vide om fed kunne ha' nogen positiv virkning på øjenbetændelse / betændelse i regnbuehinden? Men fuck det er nederen at have [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] Render rundt med solbriller konstant [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: DK
De gange jeg har været på penicilin har min læge sagt til mig at jeg måtte drikke som jeg havde lyst til, men bare skulle være klar over at jeg nok blev hurtigere fuld... [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Creatif - hep, det er mig [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Iandre - tak for hjælpen! Jeg ringede ind til et par apoteker, hvor farmaceuterne havde check på det. Det viser sig at hun tager sulfater og IKKE penicillin, så hun kan ryge og drikke som det passer hende(endskønt det ikke er nogen skade til at ryge hash på penicillin...).

Peace,
Tias.

Medlem

Geografisk sted: Køgeomegn
Min Homeboy Doxy som er på 4 år som lægestuderende har givet mig følgende rådgivning vedr. Hash og medikamenter så det er ham i kan takke og svaret lyder således Der findes ingen videnskabeliget beviser for at hash er gavnligt for nogen som helst sygdom men heller ikke skadelige beviser andet en "Bonghjerne syndrom" og "Fråder" han mener at hvis Skelrose ramte patienter føler større lykke og bedre livssyn ved hash rygning burde de have lov til det og den fråder der opstår kan evt. gavne narkomaner eller Anorexi patienter så de tager på der findes en THC lignende pille kaldet Dronabinol eller Marinol som har samme efekt men i forhold til reel hash rygning er der for mange bivirkninger ved medikamentet så konklusionen er at naturen endu engang sejre over videnskaben MVH Marc

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Way to go [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: DK
Ja selfælgelig sejrer den,
og det bliver den sq os ved med! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]