Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 20:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor

Hvor store skal bladene fra S. Divinorum være ved høst? Jeg vil gerne forsøge mig med den traditionelle måde at indtage bladene, ved at tygge dem. Flere steder har jeg fundet opskrifter på ca. 25-30 sammenrullede blade, men ikke noget om størrelsen på bladene. På planterne er der meget forskellige størrelser.

Nogen den har prøvet det og ved noget om bladenes størrelse?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Hey... Da min plante stadig var i live høstede jeg bladene når de begyndte at se "gamle" ud, altså når blad-kanten gulnede lidt, ellers falder de også selv af... du skal bare efterlade nok blade til at den kan producere nyr og ikke bliver udpint... Men med en enkelt plante, regn ihvertfald med et par mdr før du har blade nok...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

hanslicht skrev:
Hvor store skal bladene fra S. Divinorum være ved høst? Jeg vil gerne forsøge mig med den traditionelle måde at indtage bladene, ved at tygge dem. Flere steder har jeg fundet opskrifter på ca. 25-30 sammenrullede blade, men ikke noget om størrelsen på bladene. På planterne er der meget forskellige størrelser.

Nogen den har prøvet det og ved noget om bladenes størrelse?

Jeg vil sige "jo større jo bedre" ud fra en løs teori om, at et blad der har siddet længe også har haft mere tid til at producere salvinorin a. I den første tid vil jeg anbefale dig bare at tage de blade, som naturlig falder af.

Jeg har én gang tygget ca. 8-9 blade, og det gav en mild og overskuelig rus. Husk at re-hydrere bladene lidt inden du stopper dem i munden. Tørrede og re-hydrerede blade smager en del bedre end de helt friske (ikke at det ligefrem er nogen fornøjelse sådan kulinarisk ...).

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Dopenhagen, DK
Sorry det er lidt off-topic, men jeg blir nød til at spørge...nu når Salvia i sig er ulovlig i DK, vil det så også sige at besiddelse af frø også er ulovlig? Eller kan man bestille fra diverse net-shops uden hovedpine?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Sensi skrev:
Sorry det er lidt off-topic, men jeg blir nød til at spørge...nu når Salvia i sig er ulovlig i DK, vil det så også sige at besiddelse af frø også er ulovlig? Eller kan man bestille fra diverse net-shops uden hovedpine?

SVJV er det nærmest umuligt, at skaffe Salvia Divinorum frø, da den er så indavlet, at kun meget, meget få frø egentlig spirer. Du skal i stedet have fat i en stikling, som så selvfølgelig er ulovlig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]