Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 09:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Site Admin

Heyya!

Nu er frøene blevet smidt i et lille kar med vand, der bliver gennemboblet med luft til de sprækker. Derefter skal de i de smarte grodan blokke. Jeg har købt en masse grøn hornum gødning til at gøde dem og lidt ekstra Mg-P til blomstringen.

Men jeg ved ikke hvor meget hornum man skal fugte blokkene med inden man putter de spirende frø i... Nogen siger intet og andre en smule. Kan i hjælpe mig med hvor MEGET hornum der skal i blandingen til hhv spiring og vækst(når de kommer i spandende)...

mange tak for hjælpen!

MVH
Ken Ishii

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Alt om Hydroponics...

MoS [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Site Admin

Alle deres næringsværdier er opgivet i PPM. Er det total næring i blandingen de mener med det? Hvordan måler man det? Jeg har ikke noget smart device til at måle det, så kan man bare selv beregne det ud fra sin gødnings koncentration? Jeg kunne godt tænke mig nogle blandingsforholds forslag til gå efter.

Nogen der kan hjælpe?

MVH
Ken Ishii

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Hvis du ikke har mulighed for at måle ledningsværdi kunne jeg forestille mig det vil blive temmeligt vanskeligt at styre gødningen.

Site Admin

Ledningsværdi?

Hvordan måler jeg dette? Kan det klares med et multimeter eller hvordan? Jeg har da læst masser af guides til hvordan man blander med standard hydro gødning, men ingen til grøn hornum...

MVH
Ken Ishii

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
ledningsværdi er koncentrationen af gødningen, og måles med et ledetalsmeter. mener det koster ca. en 6-700 kr.. ellers kan man købe en der både kan måle ledetal og PH. men så er prisen oppe i 1500 kr. plus.

jeg har dog hørt lidt om at det skulle være muligt at dyrke uden, hvis man skifter ALT gødningsvandet en gang om ugen.

men hvor godt det er ved jeg ikke.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har aldrig givet mine noget de første 14 dage andet end vand.
Husk de har selv en lille forsyning til denne periode. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Til hydroponik skal du muligvis give dem lidt,men det skal fandme ikke være ret meget.

[ 07 2002: Besked ændret af: Gonzo ]

Medlem

Geografisk sted: DK
Kan man godt "nøjes" med Hornum gødning?
Man kan købe apparater til at måle PH- og gødningsværdi til omkring 500 kr. stk på www.hanfburg.de I det mindste billigere end i Danmark! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]