Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 01:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Winta skrev:
Tak for det Xp3rt :)

Du burde næsten lave en guide ;)

Er i gang faktisk... :)

Men tager tid

Titel:
Junior medlem

En videoguide vel ?

Vi har overvejet det samme, simpelthen en guide til alt fra at mulle ud, riste, varmemixe til hvordan sølvpapirskålen skal laves..

Men er du igang med det samme, så er det jo ikke lige så skægt.. ÆV

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Kasper_fb skrev:
En videoguide vel ?

Vi har overvejet det samme, simpelthen en guide til alt fra at mulle ud, riste, varmemixe til hvordan sølvpapirskålen skal laves..

Men er du igang med det samme, så er det jo ikke lige så skægt.. ÆV

I kunne dele det op så i laver dele af det hver :)

Personligt vil jeg gerne stå for at lave en fed hjemmeside til det, og hoste det hvis i er intresseret :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Du kan også bruge en mikroovn i denne forbindelse. Væd dit nyindkøbte bali shag (eller anden tobak) i vand og pres væsken ud af det det i hånden. Væd igen og gentag et par gange. Derefter kan du placere tobakken på en tallerken og smide det i ovnen. Mirobølgeovne er, så vidt jeg ved, indrettet således, at de kun opvarmer vandmolekylerne i materialet. Derfor burde det egentlig være umuligt at brænde sin tobak af i en mikroovn.
Som tidligere nævnt vil gul Bali nok være at foretrække, da den røde udgave er til håndrulning og derfor er silk cut/finthakket, hvor den gule er beregnet til krøllejern og cigaretfiltre og er hakket (grovere) ligesom tobakken i købesmøger .

Titel:
Junior medlem

prøv med noget knaster http://www.knaster.de det forhandles også hos tobak specialforretninger som indianertobak.

Titel:
Junior medlem

læste et sted her at man skal koge noget vand og smide det ned i en skål med dit tobak og lad det stå i noget tid også gentage det 2 gange mere for derefter at stille det på en avis også lade det stå i 2-3 dage..

jeg har nada forstand på det..
og nogle skrive kold vand? hvad er forskellen? (bortset fra temperaturen self)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

KingSize01 skrev:
læste et sted her at man skal koge noget vand og smide det ned i en skål med dit tobak og lad det stå i noget tid også gentage det 2 gange mere for derefter at stille det på en avis også lade det stå i 2-3 dage..

jeg har nada forstand på det..
og nogle skrive kold vand? hvad er forskellen? (bortset fra temperaturen self)

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=16084

Titel:
Junior medlem

ja kjær, men i denne tråd er det koldt vand og kun få secs tobakken skal være i vandet, hvad er den bedste metode, og hvad er forskellen?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
KingSize01 skrev:
ja kjær, men i denne tråd er det koldt vand og kun få secs tobakken skal være i vandet, hvad er den bedste metode, og hvad er forskellen?

Tjek this out!

>-Nikotin fjerning med vand guide-< <- det lyder fedt når man siger det!
(2 pakker cigaretter)
1. Stor skål.

2. Ned med tobakken i skålen.

3. Varmt vand (så varm din vandhane nu kan..måske at koge noget vand ville være at foretrække.

4. Rør lidt rundt i det lige hurtigt med en ske.

5. Lad det stå i 20 min. og så hæld vandet fra (hold hånden på kanten af skålen med en lille åbning).

6. Tilsæt nyt varmt vand og lad det stå i 20 min. og så hæld vandet fra.

7. En til gang! og En gan gang til!.. så kan man se at vandet ikke rigtig for farve længere og
så er nikotinen ude af tobakken!. (klem vandet ud af din tobaks klump)

8. 1 stks BT avis.

9. Fordel tobakken så godt du kan ud på avisen (jo bedre den er spredt jo hurtigere tørre det).

10. Ca. 2-3 dage efter er det tørt og klar til brug. (efter første dags tørring skal det lige pilles fra hinanden så godt man kan).

<Tobakken smager bedre, det krasser mindre i halsen, det er mindre usundt, man slipper for nikotin stank når man skal riste, man slipper for at riste hele tiden, jamen hvorfor ikke gøre det;D?>

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

T.... skrev:
KingSize01 skrev:

Tjek this out!

>-Nikotin fjerning med vand guide-< <- det lyder fedt når man siger det!
(2 pakker cigaretter)
1. Stor skål.

2. Ned med tobakken i skålen.

3. Varmt vand (så varm din vandhane nu kan..måske at koge noget vand ville være at foretrække.

4. Rør lidt rundt i det lige hurtigt med en ske.

5. Lad det stå i 20 min. og så hæld vandet fra (hold hånden på kanten af skålen med en lille åbning).

6. Tilsæt nyt varmt vand og lad det stå i 20 min. og så hæld vandet fra.

7. En til gang! og En gan gang til!.. så kan man se at vandet ikke rigtig for farve længere og
så er nikotinen ude af tobakken!. (klem vandet ud af din tobaks klump)

8. 1 stks BT avis.

9. Fordel tobakken så godt du kan ud på avisen (jo bedre den er spredt jo hurtigere tørre det).

10. Ca. 2-3 dage efter er det tørt og klar til brug. (efter første dags tørring skal det lige pilles fra hinanden så godt man kan).

<Tobakken smager bedre, det krasser mindre i halsen, det er mindre usundt, man slipper for nikotin stank når man skal riste, man slipper for at riste hele tiden, jamen hvorfor ikke gøre det;D?>

Det er jo fra den tråd, jeg linkede til?

Forresten afprøvede jeg metoden. Man får nogle virkelig gode resultater. Den kan klart anbefales!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hehe ja , men han kan åbenbart ikke finde guiden i den tråd, så må man jo lige ctrl+c ctrl+v her over :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Kjær skrev:
Forresten afprøvede jeg metoden. Man får nogle virkelig gode resultater. Den kan klart anbefales!

Hvilke former for rygning egner tobakken sig så til? Jeg har selv overvejet at prøve vand"ristning", men har mine tvivl om hvorvidt man også kan bruge tobakken til joints, eller om det hovedsageligt er til instrumenter (tjubang, bong, etc.). Kan du ikke uddybe lidt Kjær - er det bare blæret til alle former for rygning?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mecka skrev:
Kjær skrev:

Hvilke former for rygning egner tobakken sig så til? Jeg har selv overvejet at prøve vand"ristning", men har mine tvivl om hvorvidt man også kan bruge tobakken til joints, eller om det hovedsageligt er til instrumenter (tjubang, bong, etc.). Kan du ikke uddybe lidt Kjær - er det bare blæret til alle former for rygning?

Jeg tillader mig lige at svare.

Det egner sig faktisk ikke så godt til joints, asken falder meget lettere af gløden, det kan godt blive noget svineri hvis man ligger i sengen med en pind hehe..
Det må være noget med at der ikke er den nikotin snask til at holde sammen på det..

Men alt andet er det bedst til!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tak for det hurtige svar!

Det var dét jeg regnede med - men det er nu også cool nok. At lave bongmix er et helvedes arbejde, og vandmetoden lader til at være meget lettere og hurtigere at gå til end den traditionelle sølvpapirsmetode. Smøgristning til joints er alligevel ikke det store arbejde, i forhold til sølvpapirsristning...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mecka skrev:
Tak for det hurtige svar!

Det var dét jeg regnede med - men det er nu også cool nok. At lave bongmix er et helvedes arbejde, og vandmetoden lader til at være meget lettere og hurtigere at gå til end den traditionelle sølvpapirsmetode. Smøgristning til joints er alligevel ikke det store arbejde, i forhold til sølvpapirsristning...

Jamen altså at bruge vand"ristet" tobak til bong og bang er ubeskriveligt 100 gange mere behageligt at ryge end normalt ristet tobak hvor der stadigvæk er en masse ubehageligt krassende nikotin shit i :-)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hvorfor er det egentlig at man rister jpinten og når man skal ryge på bong så tager man klumpen og lige rister den lidt og smuldrer det???

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Aron skrev:
hvorfor er det egentlig at man rister jpinten og når man skal ryge på bong så tager man klumpen og lige rister den lidt og smuldrer det???

Regner med at du menter rister tobakken til jointen: Det gør man fordi at nikotin rusen (for mange) ikke er behagelig, især ikke i sammenhæng med den afslappede rus man får ved cannabis, man vil altså ikke ødelægge cannabis trippet ved at få stress effekten ved nikotinen.. - nogle mennesker er dog ligeglad og lader være med at riste tobakken, men klart hovedparten rister.

Når man varmer hashen op, bliver den nemmere at krumme, da den får en lidt hårdere overflade, grunden til at man krummer hashen er for at få mest muligt thc ud af hash klumpen.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Når nu man bruger vand, hvad gør det ved de andre stoffer der bliver tilsat tobakken, i forhold til hvis man rister på traditionel vis?
Jeg tænker især på ammoniakken.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fafler skrev:
Når nu man bruger vand, hvad gør det ved de andre stoffer der bliver tilsat tobakken, i forhold til hvis man rister på traditionel vis?
Jeg tænker især på ammoniakken.

Efter hvad jeg ved så er det kun nikotinen der er vandopløsne.

Når man rister er det så ikke kun nikotinen man rister ud?
Kan man riste de andre tilsætningstoffer ud? <- det er der ingen der ved men jeg spørger aligevel.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
T.... skrev:
Kan man riste de andre tilsætningstoffer ud? <- det er der ingen der ved, men jeg spørger alligevel.

Ja jeg ved det heller ikke, men det tror jeg bestemt godt. Hvis du har en meget fintfølende vægt, så vej smøgen inden ristning(1 gram), og vej den bagefter. Jeg vil tro den er en del lettere end de 10mg nikotin. Ja der er jo selvfølgelig en mængde vand der bliver ristet væk, men jeg vil ikke tro at en smøg indeholder mere end 5% vand.

Så hvis den vejer mindre end 940 mg, så er der også andre ting der fordamper.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]