Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 08:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

I kender godt hul-spejle (sådan et der forstørrer), kan huske jeg engang da jeg var mindre var på besøg hos en af mine venner, hans mor havde et hul-spejl, og så stod vi ude på altanen en skyfri dag, der lå nogle sorte affaldssække, som vi med hulspejlet reflekterede solens lys ned på, med det resultat at de straks krymbede sammen pga af varmen.

er der nogle der har prøvet at riste tobak på den måde, jeg har nemlig ikke et hulspejl.. hehe

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Hvis man kan riste vha. hulspejl og samtidig styre processen med et bare nogenlunde godt resultat har jeg kun at sige...thumbs up!

Junior medlem

Geografisk sted: DK
tror det går hurtigere med en lighter...

Medlem

Geografisk sted: Søllerød
Det var sku'da det mest sindsyge jeg nogensinde har hørt!!! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Keep up the good work!

GF

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Hmmm...
Sidder og stener over meningen med det...
Det er da kun for greenpeace-entusiaster der mener lightergas er usundt for miljøet eller noget! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

VH

Dedikeret medlem

Lækkert at vide at hvis en atomkatastrofe ødeladge alt moderne civilisation, kan vi stadig riste tobak til vores joints!

Dedikeret medlem

lighter gas stinker.. så kan man jo lige så godt bruge sprit brænder... næsten perfekt.

men et hul spejl er meget nemt at kontrollere varmen, som også er ret kraftig men ikke over 100 grader men stadig væk over 50. og nikotins kogepunkt er omkring 60 grader, så det må være meget vel egnet...

tror sgu jeg køber et så kan man mixe i blæs vejr udendørs bare solen skinner.,.,. eller mixe med en hps-lampe hehe,,

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hmm... så burde det være muligt at fraktional-destillere nikotin ud af tobak?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Ideen er da kanon men helt ærligt.... Hvor tit har du brug for at riste tobak udenfor i blæsevejr mens solen skinner?

Btw. Hvis nikotins kogepunkt er 60 grader så kan man vel smide en ordentlig røvfuld tobak i ovnen ved 75 og så "hamstre" [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 05 2002: Besked ændret af: Fenriz ]

Medlem

Jeg er ikke selv den store tjald ryger, men jeg var engang hjemme hos en af mine venner, der brugte en gammel microovn til at riste sine smøger. At nuke nikotinen, kan man vel kalde det. Jeg tror at vis man først bruger sin micro ovn med det formål, skal den ikke bruges til andet, for hold da kæft en stank. Resultatet var dog yderst tilfredsstillende.

Amnesia

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
/me har engang brugt en kaserolle. Men jeg kan nu godt lide tanken om hulspejlet, det passer godt ind i den 'ryger ånd' jeg godt kan lide at frembringe, når jeg sidder ude i en skov eller sådan.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
ffsf 8)

Senest rettet af loader 07 mar 2005 23:26, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Dex> fedt udtryk men hvad betyder det at fraktional-destillere???

Fenriz> Nej sgu da ike 75 grader din nød.. når det koger ved 60... så stiller du den på lidt under, så du ikke varmer tobakken udnødigt op, men du rister vel også normalt smøgen inde i flammen, så det smager af lightergas..

Morphos> HulSPEJL... er et slags "forstørrelsesglas" med spejl på den ene side,... fordi spejlet er hult ser tingene størrer ud, og det vil sige at lyset bliver koncentreret = varmere...

POuvl> ja hvis det skal gå hurtigt så brug en spritbrænder,,, men der er jo ikke det det går ud på når man ristet nikotinen ud af tobakken, det går jo ud på at ved så lav temperatur ca. 60 grader, at få varmet hele smøgen op på engang og blæse nikotinen ud, over 2-3 gange, så man undgår at varme tobakken op til flere hundrede grader.

Anyway det stinker at mixe fed med andet en spritbrænder.... It simply taste better!!

Men man kan jo også bruge teknikken indendørs.. men det med blæsevejret var nok mest for at illusteret at man godt kan mixe en fed i kraftigt blæs vejr udendørs, bare solen skinner.

Fuck folk og deres microovne, og koger tobakken i vand, osv osv osv... alle de elendige metoder folk bruge, tror de kan stoppe det i ovnen, seriøst det smager af helvede til, det er så simplet, køb en glas dims du kan stoppe noget toilet papir ned i, køb noget sprit, og værsgo en spritbrænder, løber kun tør når du glemmer at købe sprit, springer ikke og giver ikke dårlig eftersmag.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Skal du kalde mig en nød?!? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Nej jeg rister ikke smøgen "i" flammen, men jeg har godt nok aldrig prøvet en spritbrænder... Hvordan fungerer den helt præcist og er der virkelig så stor en forskel?

[ 06 2002: Besked ændret af: Fenriz ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af -*+[S3K]+*-:
Dex> fedt udtryk men hvad betyder det at fraktional-destillere???
<HR></BLOCKQUOTE>

Det er destillation der foregår under tryk (med en vacuum)...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Helt klart smurf....Det er da spritbrænder all the way. Mig og spritte går jo lang tid tilbage men jeg har en rigtig en med væge og låg !!! "fandt den lige på min skole den dag jeg stoppede"

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]