Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 21:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg kan huske at der var en tropic omkring hvad man skal se hvis man lige kommer et smut forbi Amsterdam men jeg kan ikke finde den skide tråd!

Så jeg vil gerne oprette en ny en, for jeg skal jo på sommerferie, og planen var at vi skulle til London i 3.4 dage også videre til amsterdam.

Men er der nogen er på siden der har nogel gode råd og tips, om hvad man skal se røre og dufte til og hvad man absolut holde sig fra?

Mvh Tom.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Når du skal forbi London vil Camden Lock markedet helt sikkert være et besøg værd..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
I både Camden og Red Light District skal du passe seriøst på hustlere, gadetyverier, osv... Det er ikke steder man bør befinde sig alene om natten.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Undgå at købe noget som helst fra gadehustlerne i Amsterdam og hold øje med hvis der er skumle typer der følger efter dig/jer. Lyder måske paranoidt, men lyt til jeres intuition og undgå at blive røvet.

Titel:
Medlem

Camden Lock markedet? Er det ikke bare sådanne noget markede med brugskunst eller er jeg meget dårlig til at søge?

Gade hustler? Mener du folk der vil sælge dope eller bare sælge alt muligt lort?

Hvordan forgår det i amsterdam men hash og svampe? går man bare ind på en bar og vælger i sortimentet?

Mvh Tom

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Med gadehustlere, mener han store negere i Red Light District der siger "wazzup boooyz, cooocaaaaine, ecstazzyyy, speeeed?".

Kom selv i en koger til at købe for 20€ sammenkrøllet pap (som skulle ha været tjald) da jeg var dernede sidste år.

I Amsterdam er der coffeeshops, der kan du købe og ryge den fede.
Der er også en del smartshops, hvor du kan købe svampe, kratom, salvia divinorum, og sådan nogle ting.
Mener ikke at have set svampe til salg i coffeeshops.

Titel:
Medlem

Okay det lyder da til at man skal være lidt på vagt!

Men vi kom lige til at snakke her idag, og det viste sig at vi faktisk ikke havde nogen steder at bo :shock: Så ville lige høre her inde om der var nogen der kender et godt sted at bo? Med godt mener jeg billigt og centralt?
Her snakker vi både london og amsterdam.

Mvh Tom

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Sidste gang jeg var i Amsterdam, jeg tror det var '98, boede vi på et hostel ved navn "The Last Waterhole". Udover at være et hostel er det også en coffeeshop. :joint:

Jeg mener det var rigtigt billigt, men så skal man altså også sove på sovesal.

Husk at bestille pladser nu. Hostels og billige hoteller bliver hurtigt totalt booket her i sommerferien.

Titel:
Medlem

Okay mange tak for rådet? Men hvad med sådanne noget som Camping pladser? er det kun i danmark vi har sådanne nogle?

Mvh Tom

Titel:
Dedikeret medlem

Nej, der er skam campingpladser i Amsterdam, men come on... Gider du spekulere på hvordan du kommer tilbage til campingpladsen fra centrum, klokken 23 om natten når du er superskæv?

Nah, få dig hellere et hotel/hostel... Kan anbefale "The Flying Pig", bestil bare tid i forvejen...

Titel:
Medlem

Der er en rimelig central campingplads som man ret så nemt kan komme ud til om natten. Den er super hyggelig og der er en masse andre unge mennesker og en konstant lugt af god røg. Hver anden aften er der film på storskærm hvor en masse folk samles, ryger pinde og drikker nogle fadøl.

http://www.campingzeeburg.nl/

Der er et stykke op til metroen derfra, men det er sgu næsten som at gå hjem fra byen til daglig. Desuden er pladsen pladseret helt nede ved en af de store floder så turen hjem er faktisk ret så hyggelig.

- Anarkrig

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Dextrose skrev:
Med gadehustlere, mener han store negere i Red Light District der siger "wazzup boooyz, cooocaaaaine, ecstazzyyy, speeeed?".

Faktisk er de gaaet over til at sige "Charlie, Ecstasy etc."
Men alene synet af de skumle sorte fyre, fik alle alarmklokker til at ringe hos mig. Jeg var helt overbevist om, at de var ude af stand til at forsyne en med kvalitetsnarko. Men som Dex ganske rigtigt siger, saa er det intet problem at faa tjald i Amsterdam, jeg havde selv glaeden af nogle rimeligt gode hashkager.

Det er fuldt ud muligt at finde et billigt sted at sove, men leveomkostningerne i Amsterdam er stortset lige saa hoeje som i Koebenhavn, med den undtagelse at man somregel bliver noedt til at spise ude det meste af tiden. Stripbarerne er ogsaa dyre.

-Psyko

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Dextrose skrev:
Der er også en del smartshops, hvor du kan købe svampe, kratom, salvia divinorum, og sådan nogle ting.

Jeg så både svampe og 2c-i i flere smart-shops der nede. :)

Skal dog ikke kunne sige, om der lovgivningsmæssigt er blevet sat en stopper for det nu...

Titel:
Medlem

Jeg vil bare lige sige tak for alle de mange svar.
Men turen blev lige ændret til at afbudsrejse til tyrkiet.
Men Jeg tror da nok lige at jeg skal der ned og kikke når min økonomi er kommet op over minus igen :D

Mvh Tom

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
ke skrev:
Dextrose skrev:

Jeg så både svampe og 2c-i i flere smart-shops der nede. :)

Skal dog ikke kunne sige, om der lovgivningsmæssigt er blevet sat en stopper for det nu...

Der er stadig svampe i smartshopsne. Jeg ledte ikke efter 2CB dernede, saa jeg ved ikke om de ogsaa har det stadigvaek. Men nu tror jeg ogsaa at dex udtalte sig om sortimentet i coffeshops IKKE smartshops.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]