Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 08:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Kbh
Vi er nogle stykker der skal til Spanien i ferien, nærmere bestemt Lloret de mar (turisthelvede #1 [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ) Det jeg gerne ville vide var hvordan spaniolerne (nærmere bestemt de spanske panere) har det med hash, og om det er værd at prøve at smugle lidt med derned, jeg skal køre i bus derned... Er der nogle der har erfaring med det, eller nogle gode forslag til hvorledes jeg skal få mit lille stash fragtet til costa brava? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg, DK
Tag og køb det dernede, hash er let at skaffe i Spanien.

Medlem

Hash er meget billigt og let at få i Spanien. Desuden, så må man i Spanien gerne købe og have hash; man må bare ikke sælge det.

Det var der i hvert fald en spanier (Ja, sådan hedder det faktisk), der fortalte mig for et par måneder siden.

Junior medlem

For at uddybe med noget mere nyttigt, så kan jeg forklare, hvordan jeg har hørt i en drøm, at man måske kunne gøre: Find et sted, hvor studerende og andre unge hænger ud, f.eks. ved en plads midt i byen med tilhørende caféer etc. Hvis det ellers er det rigtige sted, og hvis man har øjnene lidt med sig, skulle der være chancer for at spotte, hvor aktiviteten foregår. det er vist forholdvis legalt i Spanien, loven vender i hvert fald det blinde øje til. Spørg evt. nogle lokale, der ser ud til at være af rette type, det har virket for mange.

Medlem

Hov. Nu er det mig, der ikke udtrykker mig klart. Det er ikke 'lovligt' at besidde cannabis-produkter, men det er ikke direkte strafbart!

I øvrigt; hvis du vil have noget (Og ikke bare hash! Hehe), så skal du bare gå ned på stranden om aftenen/natten. Jeg kan garantere, at der altid vil være nogen, du kan enten købe eller få noget af. Spaniere har en rigtig god rygermentalitet.

[ 09 Juni 2002: Besked ændret af: Nepenthe ]

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Nepenthe:
Hov. Nu er det mig, der ikke udtrykker mig klart. Det er ikke 'lovligt' at besidde cannabis-produkter, men det er ikke direkte strafbart!

I øvrigt; hvis du vil have noget (Og ikke bare hash! Hehe), så skal du bare gå ned på stranden om aftenen/natten. Jeg kan garantere, at der altid vil være nogen, du kan enten købe eller få noget af. Spaniere har en rigtig god rygermentalitet.

[ 09 Juni 2002: Besked ændret af: Nepenthe ]
<HR></BLOCKQUOTE>

LOL, så kommer han hjem om 14 dage, og klager over han har ondt i røven fordi der ikke var pushere men bøsser dernede [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

(Sorry, kunne ikke nære mig [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img])

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bjørn har ret.Det flyder med fed vare i spanien.Find et sted hvor der er mange studerende ,cafe miljeu,og hæng lidt ud,så bliver i kontaktet hvis i går og ser lidt nysgerrige ud.
Der er mange slags,men mest fed Maroc,og til rimelige priser hvis i bare er lidt tilbageholdende med at vise mange penge.
Så deet...... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Da jeg var i Callela for et par år siden, skulle man ikke engang have øjnene med sig, men bare vade rundt på gaden. Så kom unger hen og spurgte om du ville købe noget, hash og andre sager. Men igen, jeg tvivler på at du bliver tjekket på vej ind i landet.

Junior medlem

Geografisk sted: Vallensbæk
Er det ligeså nemt at få fat i det i Frankrig som det er i spanien?

Medlem

NoFear:
Det er sværere at få hash i Frankrig end i Spanien. Men det kommer klart an på, hvor i Frankrig, det er. I Sydfrankrig kan du nok godt finde noget ok hash til billige penge, men hvis du er i Nordfrankrig, kan det godt blive et problem. At finde noget godt, i hvert fald.

Min generelle opfattelse er, at man ikke ryger så meget hash i Frankrig som i Spanien, men jeg har ikke noget statestik, jeg kan underbygge det med.

I større byer er det generelt lettere at få fat på tingene - præcis som i Danmark. I Paris er en af mine venner blevet tilbudt heroin. Han sagde pænt 'Nej tak!' og smuttede igen. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

I Spanien kan man i øvrigt bruge substantiverne: Cannabis, Marihuana om pot og Hachís eller Chocolate om hash.

Brugbare sætninger:
"¿Teneis Marihuana?" - Har I marihuana?
"¿Dónde puedo comprar marihuana?" - Hvor kan jeg købe marihuana?

En lille gør-det-selv guide til de spanske forhold. Hvis I er rigtig desperate, kan I jo skrive det på et stykke papir og vise det til folk. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ellers er det nok heller ikke det store problem at smugle lidt hash med i bussen hvis det var! (hvilket man ikke må, selvfølgelig)

Men tvivler på at en told gider at stoppe en hel bus og gå alt igennem

Junior medlem

Nej, men det er alligevel fandens hvis de pludselig har en hash-hund med. Det sker.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bare spørg en lokal efter chokolade - det lyder sådan cirka sådan her på spansk: Chokolat.

(rygersmiley)

Medlem

Geografisk sted: Århus Syd
Mine Venner var for et par år siden i Llort de mare ( I ved vist godt hvad jeg mener) De fik tilbudt noget rigtig ring hash. TROPICS. De har sagt at det smagt af bark !!! [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Da de hjemme fra havde forsynet sig med god hash i store mængder, var de også blevet advaret mod TROPICS.

De blev et par erfaringert rigerer ! HA HA HA

Relativistisk båthorn

Jeg ved ikke om de ryger mere eller mindre i frankrig...de bæller vel rødvin istedet??? [img]images/smiles/icon_redface.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
Tjah, som indbygger i europas statistisk set mest drikkende by, må jeg konkludere at et højt alkoholforbrug IKKE betyder lavt hashforbrug. Det er nærmere omvendt [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Min erfaring med franskmænd er at de fyrer den fede for vildt. Da jeg boede på kollegie var der mange franske udvekslingsstudenter, og vi fik sku tit en J sammen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]