Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 08:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
et par af mine venner og jeg skal et lille smut til amsterdam i efterårsferien.

vi kører selv der ned, men vi ved ikke rigtig hvor vi skal bo, og jeg tvivler på at det bliver en ret sjov tur hvis vi skal sove 4 mennesker i min lille golf!! derfor vil jeg gerne vide om der er nogen af jer der har været på "Ferie" dernede, og derfor kan anbefale nogle billige hoteller/ moteller eller lignende??

Insane psychedelia user!

Jeg ved godt hvor jeg ville bo hvis jeg skulle derned:
The hemp-hotel [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

/Jens Chr.

Medlem

Geografisk sted: (København)
Jeg forestiller mig, at campingpladserne i Holland også har campinghytter dér. De plejer at være relativt billigere end hotelværelser.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Har været på tur derned et par gange, så jeg kender da et par steder.
Vi (en ven og mig) har alle gange boet på vandrehjem, det er komfortabelt og dejlig let at overskue hvis man er godt ristet.
Det koster ca. en vovse pr. nat hvis man sover i sovesal,det lyder måske ubehageligt og knap så trygt, men jeg har aldrig været udsat for noget. Det er som regel bare coole-backpacker der er der.
Et rigtigt lækkert vandrehjem er "Vondelpark youth-hostel"
Det ligger dog et stykke fra "Red Light Distric" men det er en hyggelig gåtur.
"Hans Brinckner" (tror det staves så´n) ligger lidt tætter på men er knap så luxuxs, det er dog stadig lækkert. til gengæld plejer det at være fyldt med unge mennesker så der er lidt mere gang i den.
Vi overnattede én nat på et kristent vandrehjem....lad vær´med det, det sutter vildt meget røv:

-Man sover i kæmpe sovesale med en flok jesus-freak der tysser på dig når du har grineren på.

-Du skal være tilbage kl. senest 00.00, hvis du altså ikke vil sove uden for deres dør.

-De har bibelsang/oplæsning hver dag, dog ikke tvungen.

-De gør meget ud af propaganda, med store billeder af Vor herre (IKKE Voorhere...)

+ en masse andet lort...

Det kan bl.a. anbefales at besøge, hemp colleges( tror jeg det hedder ) de har de FRÆKKESTE planter og GRATIS SMAGSPRØVE [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

"Blue Bird Coffeshop" er også et besøg værd, de har et kæmpe udvalg af Hash og Skunk (kan anbefale Super hashen
"Ice-O-Later" og skunken AK 47 og Warlock)
Det er et rigtig lækkert sted at handle inden hjemturen, da de har et stort let-overskueligt udvalg. Blue Bird ligger vist nok tæt op af "Waterloo Plein" som er et kæmpe kræmmermarked der helt sikkert findes i alle turist-guides.
Har du flere spørgsmål så skriv, måske kan jeg svare...
Tager selv derned i sommerferien.

Ved ikke hvad jeg mere kan skrive, har du aldrig været i Amsterdam før så glæd dig...super lækker by.
[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 13 Juni 2002: Besked ændret af: Kalle Kanin a.k.a. Neglen ]

Dedikeret medlem

Ahh, Amsterdam!

Jeg anbefaler også helt klart vandrehjem... Det er dog også helt sikkert muligt at finde nogle billige hotelværelser, hvis i har råd til det.
Der er masser af vandrehjem i Amsterdam, men jeg har kun prøvet to:

IYHA Vondelpark
Det ligger lige ved Vondelpark, der er en lækker park et par minutter fra Centrum. Fede museer lige rundt om hjørnet, Heinecken bryggerierne, + Milkweg som er et superfedt museum/cafe/club.
IYHA Vondelpark koster mellem 70-110 kr, mener jeg, men der er en billig bar der også. Gæsterne er et meget blandet publikum. Unge backpackere, familer, grupper.

Flying Pig Vondelpark
Ligger lige på den modsatte side af parken. Hyggeligt lille sted, MEGET mindre end IYHA. Stenet lille billig bar er der også.
Det skal lige siges at 90% af gæsterne er superskæve Amerikanere i collegealderen der lige skal have klaret den store Europatur.
Måske ikke dem der er lige fede at hænge ud med en uge i træk.
Flying Pig har også et andet hostel helt inde i centrum.

Det skal lige siges at der de to ovenævnte steder skal bestilles tid god tid i forvejen.

Af coffeshops, så kan jeg rigtigt godt lide El Guapo (Nieuwe Nieuwstraat) Et sted overvejende for de lokale.
De coffeshops der er med i cannabis cuppen, det plejer at stå ved dørene, plejer at have det bedste og største udbud, Bluebird er rigtigt godt, eller Greenhouse. Priserne er cirka det halve af staden-priser, og meget større udbud.
Og køb ALDRIG hash af nogen på gaden. de tager røven på dig...

Medlem

Geografisk sted: Århus
De gange jeg har været dernede, har vi altid haft et rimelig godt lager med hjem.
Både svampe og skunk.
Den ene gang tog vi toget, der kom toldere rundt men vi blev ikke visiteret.(en af mine kamerater blev dog snuppet i toget [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]
Jeg ved ikke hvor smart det er at medbringe souvenirs når det er man køre i bil, men jeg tager da klart chancen, det er sgu sjældent der er toldere ved grænsen.

Medlem

Geografisk sted: syd for nordpolen
Nu har jeg kørt meget med toget til Syd Europa! (det har så også været sammen med mine forældre) vi er aldrig blevet tjekket! Men jeg tror sgu ikke det er noget problem at tage et par ting med hjem! Nogle træsko og sådan noget! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Søllerød
Lyder total NICE!

Overvejer at tage en lille roadtrip med nogle kammier, her senere på sommeren - ud at give Audien noget æde..*G*

Er det meget blankt at importere lidt, nu man alligevel er der nede??? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Der er vel næppe nogen straf for at nappe 5 G med hjem eller noget????

GF

In our memories
Brugeravatar

5g kan man jo sagtens gemme i munden eller bare sende hjem med posten, altså rent hypotetisk!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Miss84>

Amsterdam, en af de 'fedeste' byer i Europa, besøgte jeg i 2000.
Jeg boede på et billigt motel for unge mennesker i gaden Keerkstraat. Men der er mulighed for allerede at reservere hjemmefra, tjek denne hjemmeside:
http://www.europeanhostels.com/fall/listings/netherlands/

Jeg besøgte (selvfølgelig) et stort udvalg af coffee shops dernede, og jeg vil gerne lige anbefale min favorit:

THE JOLLY JOKER

- Der var rigtig hyggeligt, et stort udvalg af skunk + pot (menukort), og en trappe op til en balkon hvorfra man kunne overskue baren nedenunder samt et 42" tv med MTV som hang i loftet. Høflig betjening og fair priser.

Glæd dig !

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Forresten, jeg havde 4g White Widow med hjem i bussen fra Amsterdam... [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]
Det gik fint hele vejen op til den dansk/tyske grænse, hvor en tolder stoppede bussen og buschaufføren steg ud. De snakkede i ca. 5 minutter, hvor jeg sad og svedte og bare tænkte "kør nu, kør nu !!"...
Og det gjorde vi så også til sidst og jeg kunne ånde lettet op!

Hvis du har skunk med i håndbagagen, så pak det ind i et eller andet - det havde jeg nemlig ikke... bare en alm. 'baggie'. Så hver gang jeg skulle have noget i tasken stod der en bølge af skunk-lugt ud i bussen... Og det er jo altså ikke alle, der bryder sig om duften, *he he*

God tur derned! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
Drumstick > Bare smid skunken i et syltetøjsglas, det skærmer lugten 100%.

Insane psychedelia user!

offtopic, her er et link til en side for forskellige former for hash, kif, pollen, skunk og meget andet fra diverse shops i Amsterdam bliver anmeldt: http://www.smokersguide.com/sg/index.html

Håber det kan bruges til noget

/Jens Chr.

Junior medlem

Geografisk sted: dk
bare put det i en brugt sok.. og så i tasken sokke skal nok osse tage lugten af det meste..!! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

zeck [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

*He He* Tak for tippene, Sve* og Zeck! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]