Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 14:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Junior medlem

HardcoreWizard skrev:
Samtidig er det rigtig godt at lave det der hedder WILD (Wake Induced Lucid Dream). Har vist skrevet om det før herinde, men det går i bund og grund ud på at man sover en 4-6 timer, vågner, er oppe i 5-10 min, og lægger sig til at sove igen. REM-søvnen intræder meget hurtigere, da frekvensen øges jo længere tid man sover. Samtidig er man blevet lidt mere klar i hovedet, og dette øger intensiteten af drømmen, og gør det meget lettere at huske dem.

Den vil jeg nu godt lige rette lidt.
En WILD er hvor man står op midt om natten, er oppe i nogle få minutter, lægger sig tilbage i seng, og holder koncentrationen.
Hvis det lykkedes kan man ligeså stille falde i søvn uden overhovedet at miste bevidstheden. Man starter ligesåstille at få visuals, hele tiden kraftigere og kraftigere, og tilsidst kan man "trække" sig selv ind i drømmen.
Denne metode er dog temmelig svær og kan ikke anbefales til nybegyndere. Derimod skulle man nok prøve med DILD, eller MILD.
Siden http://www.dreamviews.com kan kraftigt anbefales hvis man vil vide mere, og der er også masser af tutorials til bl.a. DILD og MILD.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
ConfusioN skrev:
er melatonin og drømmeurt ik en og samme?
jeg havde ellers den opfattelse af at drømmurt sku få kroppen til at producerer mere melatonin i kroppen og at melatonin ik ku optages så nemt...

er jeg galt på den?
hvis nogen har goe erfaringer her, så skriv endelig ;)

HVOR i alverden har du hørt det????

Men yeah det er to forskellige ting... Men hvordan får du det til at hænge sammen det med at producere mere melatonin og kroppen ik sq ku optage det så nemt???

Hvilke kilder anvender du?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
bare noget jeg synes jeg læste på mirc.. ville bare om høre om der var noget om det..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: honolulu
jeg har det med at stå op flere gange om natten
bare et per minutter af gangen og på den måde kan jeg nå at have op til 3 forskellige drømme på en nat som er meget mere spændene en bare en som man kan huske

Titel:
Medlem

@HyperDope

Yes, sorry, det var en lidt forsimplet udgave :). Jeg har heller aldrig haft success med det, det er sat'me svært at holde koncentrationen, men bare det at stå op og gå i seng hjælper meget (semi-WILD, hehe).
Dreamviews-siden ser meget god og interessant ud, jeg kan også varmt anbefale http://www.ld4all.com, meget gode artikler, og et enormt forum.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: tæt på holbæk
vil lige sige at kombinationen af mianserinhydrochlorid og tjums gjorde det for mig... har dog ikke været i stand til at gentage det, men regner med at begynde at eksperimentere med drømmeurt snart..

hele proceessen begyndte meget mærkeligt, fik meget svage og "skrøbelige" CEV'er, oplevede at jeg skulle tømme hovedet for tanker og absolut ikke koncentrere mig. hvis jeg så meget som forsøgte at styre min tankegang på dette stadie startede det helt forfra. dog lykkedes det mig endelig at få en seriøs CEV af en maske der kom tættere på mit ansigt, da den endelig fik kontakt fik jeg en svag følelse af at den smeltede sammen med mit ansigt og lagde sig som en hinde udover det. derfra begyndte det, men vil gemme yderligere detaljer til en evt. trip rapport.

det korte og det lange jeg ville sige med det er at der tilsyneladende ud fra folks posts er flere måder at indtræde i drømmen. kan nikke meget genkendende til det der med at vågne op, satte mig op 3-4 gange den nat, kiggede rundt, lærte noget nyt om mig selv.

ved ikke om det er nogen generel mulighed, men kan varmt anbefale at søge i denne drømmeverden efter en fornuftig person at tale med. i mit tilfælde var det mit første indslag da det gik op for mig at jeg var i så åbenlys kontakt med min underbevidsthed. fandt da ogse en at snakke med (tror det kaldes selv-realisering (indse hvem du er, og bliv hvem du vil være)) man lærer meget om sig selv af at føre en fornuftig samtale med sin underbevidsthed.

undskyld den noget lange post, men dette var en meget intens oplevelse for mig, og svær at beskrive med få ord. ville bare dele min ene oplevelse, og bitte smule erfaring i håb om at den kan bruges.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg har ikke selv erfaring med LD, eller måske har jeg, synes i hvert fald at de oplevelser godt kan kobles til noget jeg har oplevet på ketamin i kombination med andre ting, men med ketamin som den udløsende faktor...
Kan det passe at LD kan minde om ketamin oplevelser?

Titel: drømme
Medlem

Geografisk sted: hasselager
jeg hade en gang i virkelig deøm, eller hvad i kalde det.. jeg var en stærk ørn der flyve over træ toppe kunne virkelig mærke det og se ned i mellem skoven og ud over det hele.. efter der kvite jeg speed e lsd og alt det der...

:)

Titel:
Junior medlem

Jeg har virkelig aldrig hørt om Lucid Dreaming før..

Men kan sige, hver gang jeg havde mareridt som lille, kunne jeg for det meste selv bestemme mine handlinger, og en generelt ting at gøre var at hoppe ud fra noget højt, og så vågnede jeg lige inden jeg ramte jorden/bunden

Jeg har aldrig tænkt videre over dette, da jeg tænkte at alle kunne styre sig selv under drømme ?

Men nu hvor jeg tænker over det, har jeg ikke oplevet det i flere år..

Skal lige siges at alt dette er længe før nogen form for eksperimenter med stoffer eller alkohol..

Tilføjelse:
Hvis jeg drømmer noget godt, bliver afbrudt af en lyd, dog uden at vågne helt op, har jeg tit kunne tænke videre på drømmen og så falde i søvn og fortsætte vidre i samme drøm. Drømmen er dog aldrig så god som inden jeg "vågnede"

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]