Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 10:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel: Depression
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
@Eleusis: Selvfølgelig kan man lære noget af forskellige psykiske problemer, men det kræver at man kan håndtere det. Alt for mange mennesker går helt ned med flaget når/hvis de får en depression og derfra kan det være meget svært at komme oven på igen.
Alt for mange Danskere symptom behandler med cipremil og andre godter. Muligvis er folk der tager LSD/hash klogere, men man kan ikke garantere det. Ehhh, lød lidt tåget!

-Psyko

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
fuck hvor lyder i alle sammen pisse kloge....NOT [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]
okay hør lige her. oppe i mange menneskers hjerner er der en slags "brist" hvis den brist bliver større, forårsager det at man får en psykose, depression eller lignende. de fleste kan leve hele deres liv uden at opleve noget af det, men det vil altid være i dine gener. Og hør nu godt efter... hash eller andre stoffer kan være skyld i at du udvikler en psykose, men det samme kan alkohol, en traumatisk oplevelse eller så mange andre ting....
hvad jeg prøver at sige er...ja du kan godt blive depri af at ryge tjald, og hvad så? du kan også blive kørt ned hvis du går på gaden...

Insane psychedelia user!

hmmm synes ikke at du skal spille klog da de fleste mennesker på dette board højest sansynligt både er ældre end dig og har oplevet flere ting (jeg går ud fra at du er fra 84)....ja jeg er selv 85er, men kalder dem heller ikke for dumme.

Medlem

@miss84 - Det kan da godt være vi skal finde et andet sted at skrive, hvis vi er en tand for kloge - din teori om "bristen" lyder meget interessant - hvis den holder, vil det være en helt ny start for såvel psykologien som psykiatrien - kan du ikke prøve at beskrive den nærmere? - er det lige som en punkteret cykel eller et sprængt vandrør? - er det med andre ord en hjerneblødning af en art og har du selv en? [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Host host - glemte det væsentlige - miss84 er jo en ren Lomborg - Ingen tvivl om, at det er ret farligt at færdes i trafikken - trafik er pissefarligt - MEN, hør nu godt efter, ingen har indtil videre fået forværret en ustabil mental tilstand ved, f.eks., at køre over for gult - Der er nemlig ikke ret meget sammenhæng mellem trafik og kritiske mentale tilstande - MEN jeg kender personligt mennesker, som har fået forværret en psykisk lidelse ved at ryge hash - Måske var det kun momentant eller forbigående - MEN, hvis man har været indlagt flere gange og alle er kede af det i forvejen (incl. en selv), så er et lille svinkeærinde i helvede en ret alvorlig sag - Der er en stor sammenhæng mellem en hashrus og ens mentale tilstand - DERFOR pas på dig selv! - Din mor kan ikke skåne dig for alt - Hvis man roder med stoffer (inklusive alkohol), så tag dit sind og dine kropslige signaler alvorligt - Man har kun et enkelt liv - Det er for dumt at fucke det up på tåbelige generelliseringer som miss84 plæderer for - Når man går i trafikken ser man til den ene side og den anden side og den ene side igen - Det gør man også, når man beruser sig! - ellers er man da for dum!

Medlem

@Eleusis - psykiske lidelser rammer som oftest individer - individer kan sidde og være angste i årevis - man kan ikke forstå det - man kan ikke gøre noget ved det - de kan ikke bare tage sig sammen - du kunne! - vær glad for det - men andre kan opleve deres tilstande anderledes - måske mere smertefulde og invaliderende - det er ikke til at vide - måske ville det hjælpe at tænke sig om, måske vil det ikke hjælpe - man kan ikke generellisere i den slags sager - nogen klarer den - andre klarer den ikke - hvorfor er det den lille pige med klokken, der skal dø?

Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Wiking
Jeg har et lille ordsprog der siger.

Man for ikke hash psykoser...?
Men man kan frem provokere en allerede eksisterende psykose med hash

Medlem
Brugeravatar

okay okay slap lige lidt af!! jeg har altså aldrig ment at der er nogen af jer der er dumme!!! jeg mente bare at jeres snak indimellem kommer lidt for langt ud i periferien.. mange gange undskyld hvis der er nogen der er blevet stødt over det jeg har skrevet.

Og den der brist i hjernen var altså bare en metafor...jeg mener bare at der er nogen der har generne til at få en psykisk lidelse, og tit skal der en lille ting til at fremprovokere det...det kan f.eks. være overforbrug af tjald!!! AHA...get it?? men det kan også være så mange andre ting...

det er altså ikke bare noget jeg fyrer af uden at have en skid at ha´ det i...2 af mine venner har været indlagt fordi de har fået angst-neuroser og alt muligt andet pis af at ryge tjald...

jeg håber altså ikke at i tror jeg bare er en der kommer og prøver at spille smart [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

@ jensus: du skal ikke bedømme mig på min alder, jeg har været gennem ting som jeg virkelig håber ingen andre skal opleve.

Medlem

Jeg er ikke stødt - Men det er jo netop bare en metafor du bruger og det med generne er ren tro, så du kan ikke bare lige klare ærterne i en håndevending - det var det.

Medlem
Brugeravatar

hvad mener du med at det er ren tro??

Medlem

At det menneskelige genom ikke er kortlagt endnu og at vi er meget langt fra at kunne angive særlige gener, som står for forskellige sindslidelser - så det er indtil videre ren tro, når du siger at man er prædestineret af sine gener - selv hvis vi kunne påvise gener, ville vi stadig stå med det job at godtgøre et 1-1 forhold mellem sygdom og gen - en opgave, som jeg tror vil være helt umulig i forbindelse med neuroser.

Medlem
Brugeravatar

yes yes så siger vi det...

Insane psychedelia user!

check lige din pm miss84

Junior medlem

Geografisk sted: Valby (kbh)
mange tak for svarene. denne tråd blev sgu længere en jeg havde troet [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

har jeg ret hvis jeg har siger at Henrik Rindom' citat er korrekt?
altså det med at man godt kan få en psykose af at ryge fed, men at det er sikkert at den ville være kommet alligevel, måske bare senere...

det holder jeg mig til forløbigt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Relativistisk båthorn

Hvis du pludselig ryger meget og intenst, så ka' det hobe sig så kraftigt op i kroppen at du psykisk har svært ved at følge med og det ka' gøre dig dybt forvirret (det er din hash psykose ville jeg mene) i højst 1 eller 2 uger. Derefter vil din hjerne ha' stabiliseret sig og du bli'r 'normal' igen. Stopper du med at ryge kommer du ikke nødvendigvis hurtigere igennem 'psykosen'. Du ka' heller ikke (der findes ihvertfald ingen kendte fortilfælde jeg har hørt om) risikere at 'sidde fast' i den selv om du fortsætter med at ryge. Det varer (medmindre du er den første det går galt for) max et par uger.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]