Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 09:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Depression
Medlem

Geografisk sted: DK
Meget interessant citat, især når man tænker på hvad Henrik Rindom ellers er kommet med af udtalelser på det seneste.

Men jeg er nu ret sikker på at hvis man har en latent psykose, så er bevidsthedsudvidende stoffer med til at udvikle den hurtigere. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Hey... jeg har cirka røget 3/4 år. I løbet af den tid har jeg, hvis man deler det ud på de forskellige dage røget ca. 2 gange om dagen i et år. Jeg er ikke lige sikker... He, jeg er også lam nu:-) Men så her igår der røg jeg ikke (fed) og havde heller ikke smøger:-( Men jeg gik rundt og var vildt deprimeret, sku' på toilettet hele tiden, det føltes som om jeg havde sommerfugle i maven og jeg kunne ikke falde i søvn, lå med alle mulige sindsyge tanker, og når jeg gik rundt følte jeg hele tiden at der var noget andet i rummet, noget der ligesom holdte øje med mig. Den følelse... ikke den sidste følelse... minder mig allermest om den gang min mor (jeg ved ikke om der er nogle der kan huske det?) var syg og gik der hjemme pisse stiv. Der fik jeg altid den der nervøse/deprimerede følelse... man ved ikke hvad man skal lave, har bare løst til at ryge/slappe af. Sådan havde jeg det også igår, jeg har stadig ikke kunne finde grunden til det og jeg havde det også idag men så kom jeg i tanke om hvor jeg havde noget pot liggende og så røg jeg... Det stoppede med det samme! Totalt lækkert, jeg føler mig næsten mere normal nu hvor jeg er skæv, end da jeg ikke var skæv!:-( Jeg er sku bange for at det bliver svært for mig at stoppe... Hold da kæft hvor jeg skriver. Nå det var bare lige det jeg ville sige... Hygge

Dedikeret medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>@Zikterion: Jeg synes det er lidt noget pis, når folk siger man ikke kan stole på de normale hashkager. Jeg har absolut ingen problemer med at dosisbestemme, så jeg får lige præcis det ud af dem jeg gerne vil. Lige fra starten af har jeg udmålt doser som var passende for mig og jeg vil ihvertfald ikke anbefale nogen selv at lave det.
Så skal du først til at rode med forskellige styrker af hashen og hitte ud af hvad der vil være godt. Plus at du skal til at lave regnestykker i hovedt! <HR></BLOCKQUOTE>

ikke for at være negativ, men det er altså noget sludder du skriver.........

Man har sq da 1000* mere kontrol, når man selv laver kagen!
Jo man skal selv tænke 2 sammenhængende tanker........ hvis man bager selv, men i forhold til at stole 100 på en eller anden skummel gut fra staden, som har været baske da kagen blev lavet..........

Medlem

@psyko - Nej man mister ikke "effekt" ved at tilberede sin hash - det er snarere omvendt - de små udsving der måtte forekomme i det standardhash man bruger udlignes ved at man laver kager med lav dosis og så holder sig inden for en fornuftig mængde indtaget hash. Jeg kan godt se, at hvis man kender stedet og kagerne er rimligt ens og man satser på at blive godt basket, så er det fint med købekager. Men hvis det ikke er tilfældet og man f.eks. satser på en mindre skævert, så ville jeg kun stole på mig selv.

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
@#: Jeg er stadig ikke enig, der hvor jeg får mine hashkager fra (og det er en helt normal bod i gaden) laver de dem sådan at man sagtens kan regne ud hvor mange man skal tage. Spiser du 1/4 til ½ så bliver du i godt humør og lidt stenet, spiser du 1 til 1½ så bliver du rimeligt skæv. Hvis du spiser 2 og derover bliver du mega blæst, sværere er det ikke.

@Eleusius: Hvornår har du snakket med Rindom?

-Psyko

Medlem

@psyko lyder plausibelt og interessant - jeg sidder lige og konstaterer at min mening om købekager hviler udelukkende på fordomme(!) - mine meninger om hjemmebag er dog derimod yderst velbegrundede - hmm, godt at høre din mening - måske godt for andre at høre begge synspunkter:-)

Dedikeret medlem

@Psyko

Det var i forbindelse med en artikel jeg skrev for halvandet år siden...
Min biatch-redaktør ville dog ikke bruge citatet... Hun mente at det 'simpelthen ikke kunne passe'... [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Medlem

@ Eleusis, Men hvor har du det fra? Samtale? Eller står det et sted? I øvrigt er jeg tilbøjelig til at mene, at det er typisk psykiatrisk storhedsvanvid - de kan sgu spå om fremtiden lige så lidt som vi andre, mener jeg.

In our memories

@#: Jeg er helt enig, godt at høre to sider af sagen. Jeg har jo heller aldrig forsøgt mig med hjemmebag, jeg har bare generelt dårlige erfaringer med at bage og lave mad [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Forresten regner jeg med at Rindom citatet, kommer fra det interview som Eleusius sikkert har lavet med ham.

@Eleusius: Det er alletiders når en redaktør gør sig til misbrugsekspert, det er lige sådan noget lort vi har brug for [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Ej, det var da noget lort, hvilket blad var det du skrev artiklen for?

-Psyko

Dedikeret medlem

Ja, det var på bånd og det hele... Det var til en artikel i Chili...
Spasserne ændrede senere på den så det blev til: Bliv skæv På Apotektet... [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Medlem

LOL [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Det lyder jo helt forrykt - Måske skulle vi, hvis vi får tid sætte os ned betjalde os og skrive et stykke teater om jornalister, redaktører og sandheden i vores så helt utroligt civiliserede og oplyste tid - eventuelt kunne man jo lave en tråd, hvor man skrev replikker ind - det ville være et genialt og opsigtsvækkende kunstprojekt - mon ikke sådan et stykke kunne provokere?

Medlem

Geografisk sted: Viborg
Hey,

Mon ikke spørgsmålet er : er det folk med psykiske problemer der har større tilbøjlighed til at ryge hash, eller er det folk der ryger hash der har større tilbøjlighed til at få psykiske problemer??

Peace...

In our memories

Det er ganske rigtig hvad der står i rusmidlernes biologi, godt læst [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Men Rindom er ikke stoppet der, hans seneste udtalelser går jo på at 2C-I er livsfarligt og desuden en afart af ecstasy (hvordan han så end er nået frem til den konklusion).

-Psyko

Medlem

Peter Ege, skriver i Hash - en bog for..., "at de skizofrene synes at drages af hash og at det forværrer deres tilstand drastisk, og at det faktum taler mod en frigivelse og legalisering" - Sådan citeret lidt frit fra hukommeren, men det står der i hvert fald.

Dedikeret medlem

@Psyko...
Det skulle ikke undre mig om Rindom er blevet fejlciteret... Desuden findes der metoder til at få folk til at sige hvad man vil høre... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

@#######...
MHT. De skizofrene er det det rene vrøvl at det skulle være et argument imod.
I så tilfælde skulle man også forbyde alkohol som der hvis jeg ikke tager meget fejl er mindst 10 gange så mange af.

Desuden har en skizofren f.eks ret til ikke tage sin medicin... Skulle han så ikke have ret til at fyre sig en fed?

In our memories

@Eleusis: Det er egentlig også det jeg helst vil tro, men det undrer mig dog at han ikke har været fremme i medierne og dementere. Muligvis ved han godt at det de har skrevet er forkert, men af en eller anden grund vælger han at tie med det. Måske fordi han også går ind for et stoffrit samfund og derfor tror han kan slippe afsted med at lyve. Og det lykkes ham ganske godt, selv mine forældre (som ellers ikke er hverken borgerlige og/eller dumme) troede pludselig at 2C-X var lig ecstasy. Så Urbans smædekampagne har absolut haft effekt, specielt med ekspert udtalelser som Rindom's [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

-Psyko

Medlem

Nu er der mange der har givet deres svar på dette, men jeg vil bare sog JA tro mig det kan det!! Jeg har selv været udsat for det og AD hvor er det nedern!
Så pas lidt på dig selv ik, man kan altså godt undvære sådan en depression [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Medlem

@Eleusis - Ja selvfølgelig er det en politisk holdning, om man vælger at skåne nogle udsatte grupper ved at forsøge at dæmme op for noget, de fleste kun ville have godt af og mange allerede bruger i forvejen - det er klart, det er politisk - men det hviler jo da i det mindste på et ræsonnement, man kan følge og tage stilling til.

Dedikeret medlem

@#######

Ja, men det holder slet ikke som argument. Hvis du ikke er indlagt er der jo ikke nogen der kan tvinge dig til at tage din medicin, så set på den måde må det jo også være folks eget valg om man vælger at 'forværre' symptomer ved at ryge hash eller ej.

Ang. depressoin generelt, så ser folk alt for negativt på det...
Hvem siger at en hashudløst depression nødvendigvis er af det onde?
Måske er det bare et ving med en vognstang om at man burde tage nogle af de ting som en depression kan have grund i op til overvejelse?

På et tidspunkt begyndt jeg at lide af angstanfald. De begyndte cirka en måned efter at jeg havde prøvet LSD. Blev de 'udløst' af LSD? Det vil jeg aldrig få svar på.
En ting er sikker. Hvis ikke det havde været for de angstanfald, så havde jeg aldrig begyndt at tage hånd om de ting som angstanfaldene havde rod i.

Medlem

@Eleusis - jo argumentet holder _politisk_ manden fremlægger noget fakta og siger så, jeg synes, at vi skal tage hånd om de mennesker på den og den måde.
Urban er en anden sag, de lyver og fordrejer - her tages der ikke politisk stilling til et synligt sagligt grundlag/argument - her fordrejes fakta, eller retter grundlaget for diskussionen lyves væk.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]