Du kan forsøge at skaffe Peters Eges bog "Hash - en bog for nøgle personer" udgivet på sundhedsstyrelsen først i halvfemserne - den gennemgår rimeligt sobert en del problemer omkring hash. Jeg har aldrig selv været depri efter hash, men jeg tror det kommer ekstremt meget an på ens holdning til det; er det ok det jeg har gjort, er det ok at være bagskæv dagen efter, oplevede jeg nogle ting, som er svære at acceptere (ex. noia, angsttilstande, åndedræt, synsforstyrrelser)- Det kan være et problem, hvis man tror, man skal kunne kontrollere alt efter indtagelsen - det er vigtigt at acceptere, at man er skæv - det gælder helt klart om at sætte sig ind i tingene i stedet for at bekymre sig, men det gør du jo også. Jeg har til gengæld været depri efter alkohol et par gange. det er jo også en kendt bieffekt, man snakker bare ikke om alkohol på samme måde som stoffer. Selv om det lyder tamt, så tror jeg det er en god ide at tænke alle de ting man kommer ud for i løbet af en alkoholrus - lav en lille triprapport over det - tænk igennem hvordan man reagerer på alle alkoholens aspekter. Så har du et udgangspunkt for at håndtere dine nye hasherfaringer. Hvis du er nybegynder, så overvej om du overhovedet har virkelig lyst til at begynde. Hvis du begynder, så hold dig til små doser i starten - ryg ganske lidt, sluk og tænd igen ved behov - eller spis 0.1-0.3gram i en småkage opskrifter findes her på boardet.
Held og lykke
|