Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 09:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

jeg vil ha mig et ordentligt rygeinstrument, nogen der kan anbefale mig noget fra headshoppen.dk?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Jensus:
jeg vil ha mig et ordentligt rygeinstrument, nogen der kan anbefale mig noget fra headshoppen.dk?<HR></BLOCKQUOTE>

Nu vil jeg ikke lige henvise dig til headshoppen, men jeg er da villig til at hjælpe dig lidt på vej [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Chillum : Slår meget hårdt, hold evt. igen med at bruge for meget/stærk hash. Jeg kan dig godt lide effekten. Du bliver stoned, men samtidig får du mega optur
Tjubang : Har næsten den samme virkning som chillum, dog bliver man lidt mere stoned.
Bong : Der er stor forskel på bong'er. Om det er hjemmelavede eller købte, og hvor god du er til at håndtere brugen af den fx. mht. vand.

/me siger bare, prøv dig frem med ting du låner, og køb derefter hvad du bedst SELV synes om. Det er jo ikke vores smag og behag der skal afgøre dit valg [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

heh, den er sq billigere end de fleste af headshopsne på staden......

ej, køb dig en tjubang, det er sq det lækreste [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] + du kan ryge salvia i den [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!

ok, tror sgu at jeg køber en af de dyreste så, evt. en de der saxofoner, de er så klamme [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

sådan en spritafkølet er meget lækker!! kan huske første gang jeg prøvede... jeg kunne slet ikke mærke røgen i lungerne, og troede den "trak falsk luft" eller noget, men 5 sek. efter lå jeg på jorden [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]... nice!!

Insane psychedelia user!

Planen var nu en af LÆDER!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Zikterion> Nu går jeg lige lidt offtopic men kan man ikke også det på bong/chillum?? sagewisdom anbefaler en vandbong!!

Spritafkølet?? forklar lige hvad det er...

Insane psychedelia user!

Den består af 2 lag glas og der er så sprit i mellem de 2. Jeg kan fortælle at den er satme kold at holde ved, har desværre ikke prøvet.

Junior medlem

hej Jensus

Et lille tip Bang, bong og chillum er meget godt jeg nyder det selv hverdag helst men det er ikke kun ryge instrumentet som er vigtigt...!!!!

For chillum gælder det at du skal som med bang også kun ryge god hash i dem ellers smager det sgu af lort...

Bong er det synd andet end at ryge standart da effekten ikke er ret meget anderledes det holder bare lidt længere

Men der i mod Joint er det universale der kan du ryge alt slags hash.

Så mit råd er: Køb et Joint rør og find et andet instrument og prøv dig frem...

Medlem

Jensus > Du glemte lige at fortælle at den skal en tur i fryseren først [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img].. namanm!!

Junior medlem

Er der ingen af jer der ryger joint's..?

Insane psychedelia user!

jow, for det meste.....

Junior medlem

ryger for det meste hash på en bong og det vigtigste er den skal være LET at gøre ren intet smager så dårligt som en klam bong evt. en glas bong, lidt sprit og vupti en fin ny bong [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Har fået øjnene op for skrunken er selv begyndt at dyrke det, ryger det i joints smager som en i helvedet på bong [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]
hvad ryger man det ellers på tænkte på en vandpibe, et syltetøjsglas og et par stumper haveslange [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Nu vi kommer ind på spritkølede piber etc., er der så nogen af jer som har prøvet frossen honningmelon? Det er nok noget af det hæftigste jeg har prøvet til dags dato! Den laves som en slags minijordfed, bare i honningmelonen. Og det er jo ikke så dyrt [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: Roskilde
DET ULTIMATIVE RYGEGEAR!
http://www.caboon.dk/katalog/index.php?menuid=1&kat=1 den som hedder GVP4
jeg tror den svarer til den min ven har købt. glaskolben kan indeholde 1.5 liter og har skala op til 1 liter....

well, en af mine venner har købt en tilsvarende... den slår SÅ hårdt... man stopper et hoved, suger hele hovedet i 1 sug, det kan man sagtens, slipper hullet og ser sig hurtigt om efter et sted at falde... FUCK den bong er OND! simpelthen det sejeste rygeinstrument af dem alle!

da den er lavet af glas, er det bare at vaske den som alt andet køkkengrej, og der er gummimanchet på røret, så hovedet sidder godt fast

på staden kostede den 200 kr inkl et hoved.

KØB DEN KØB DEN!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg vil lige sige lidt her også. Min egen erfaring er at chillumer næsten altid er af skod kvalitet! Så gider man bare ikke bruge dem. Jeg har EN gang, hør mig, EN gang prøvet en chillum der bare var for fed... Den havde så også kostet 500 i Headshoppen i Århus. Derimod dem til 30-40-50 OSV er normalt bare crap når der er røget på dem i en uge ! Vandpibe/bong er næsten altid godt ligegyldigt hvor crappy den er lavet! (husk dog lige plastik ikke altid har lige godt af opvarming). Tjubang skal man passe på med sine mix at de ikke smager af crap, men med lidt øvelse plejer en god tjubang nu at være helt i top. Personligt hader jeg joints da der er mere tobak end hash i !

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Lige en ting.. en Chillum skal selvfølgelig være af sten/ler eller lignende..

og så SKAL den altid renses med et stykke stof, efter man har brugt den.

In our memories

Geografisk sted: København
Nemlig... en god merskums-chillum er heller ikke af vejen... den er meget skrøbelig til at starte med, men hærdes jo mere du bruger den.

Efter et par måneder i Indien (hvor peberet jo gror) kunne mine venners og min chillum knaldes hårdt ned i et bord uden at der skete noget... det ville den normalt gå i spåner af.

Det er vigtigt -kun- at ryge god hash på en merskums-chillum (det er det faktisk også i det hele taget)... og endnu mere vigtigt at rense chillum'en grundigt efter -hver- gang (også selvom du er Ilmer-basket).

Chillum er klart mit foretrukne rygeinstrument, når der skal lidt ekstra til.

Normalt ryger jeg kun joints, og har det FINT med det [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Jo stærkere instrumenter du vænner dig til at ryge (bong fx), des mere skal der til for at du kan blive skæv...

Mine bong-venner kan fx ikke blive skæve af at ryge joints, som jeg selv falder omkuld af [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg holder også på, at hvis man laver en go' chillum er det nok lige det fedeste. Ellers prøv som jeg sagde, en frossen honningmelon [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

[ 09 Juni 2002: Besked ændret af: Thomhash ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]