Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 18:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej og tak for svarene.Kan man blomstre sine planter i 1-2litere beholdere,for så må det være næmmere at at kende hunnerne far hannerne når man skal plante den om,og hvor lang tid tager det før man kan se noget køn .
Mvh bloodrose.
ps hvor tidligt skal man gøde sin plante.Jeg har lige købt noget topbooster.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Citat:
Kan man blomstre sine planter i 1-2litere beholdere,for så må det være næmmere at at kende hunnerne far hannerne når man skal plante den om

Huh ? Hvordan er det nemmere at skelne hanner fra hunner pga. pottestørrelsen ?

Citat:
og hvor lang tid tager det før man kan se noget køn

Det varer et stykke tid, ligeså snart at planten får 12 timer lys og 12 timers mørke går den i blomst (ca) Udenfor kan du ikke regulere det, men indenfor kan du jo sætte dem i blomst som du vil :)

Citat:

En tommelfingerregel siger at man ikke skal gøre når planterne har under 3 noder (bladsæt, udover kimbladene)

Titel:
Junior medlem

Xp3rt skrev:
Citat:
Kan man blomstre sine planter i 1-2litere beholdere,for så må det være næmmere at at kende hunnerne far hannerne når man skal plante den om

Huh ? Hvordan er det nemmere at skelne hanner fra hunner pga. pottestørrelsen ?

Citat:
og hvor lang tid tager det før man kan se noget køn

Det varer et stykke tid, ligeså snart at planten får 12 timer lys og 12 timers mørke går den i blomst (ca) Udenfor kan du ikke regulere det, men indenfor kan du jo sætte dem i blomst som du vil :)

Citat:

En tommelfingerregel siger at man ikke skal gøre når planterne har under 3 noder (bladsæt, udover kimbladene)

DEt jeg mener er at man kan blomstre i 2l potterne og så kunne kende forskel på hanner og hunner nor man skal potte on.Jeg har kun fire 5l spande,od det ville være søndt at have en han eller to ståene,fordi jeg ikke kunne kende kønene.

Titel:
Medlem

så ville det være en god ide at starte i små potter, sortere hanner og hunner fra hinanden og plante dem (hunner) om til f.eks 5L og tilføje gødning når man vander.
har du andet gødning end topbooster??
står der ikke brugsanvisninger på flasken???
på denne side (længere nede) er der et skema for hvornår man skal bruge topbooster men det er vist nok til hydro
der står at man skal bruge topbooster i uge 6 i 3-4dage
http://www.greenline.nl/product_info.ph ... s_id=12753

Titel:
Junior medlem

hampdyrker skrev:
så ville det være en god ide at starte i små potter, sortere hanner og hunner fra hinanden og plante dem (hunner) om til f.eks 5L og tilføje gødning når man vander.
har du andet gødning end topbooster??
står der ikke brugsanvisninger på flasken???
på denne side (længere nede) er der et skema for hvornår man skal bruge topbooster men det er vist nok til hydro
der står at man skal bruge topbooster i uge 6 i 3-4dage
http://www.greenline.nl/product_info.ph ... s_id=12753

Hej Hamp dyrker.Undskyld det langtsomme reply.
Jeg har topbooster og hornum blomsternæring,og der står kun hvor meget man skal blande i vandet.15ml til 10l vand,ikke hvornår man skal tilføre det,men det lyder da rigtigt nok i mine ører at begynde at gøde i
uge 6.Er det så i 3-4 dage i rap,eller hvad mener du?Jeg har ikke så meget tjek på gødning,men måske kan jeg få et overblik på dcf.
Mvh Bloodrose og tak for svar håber jeg.??

Titel:
Medlem

Citat:
uge 6.Er det så i 3-4 dage i rap,eller hvad mener du?

ja det er rigtigt.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det det var da et utrolig dårligt råd. Gøder du dine planter flere dage i streg (endda uden at lade jorden tørre ud), Hampdyrker?
I hydro kan man sagtens skylle overskydende næring ud efter 3 dage, men i jord bliver man nød til at "flushe" jordet, hvilket stresser planten en del.
Hvis du har tænkt dig at gøde dine planter 3-4 dage i rap, som Hampdyrker siger, kan du være helt sikker på overgødning. Desuden skal du slet ikke bruge Topboost i vegetativ vækst, gødningen er til blomst.
Hold dig til din Hornum gødning (hvilket er en fin gødning til vækst), indtil planterne viser tegn på blomstring.

Titel:
Medlem

nej jeg mente at det er 3-4dage i streg/lige efter hinanden at man har den gødningsblanding i tanken/jorden.
(altså der står på skemaet at man skal bruge topbooster i 3-4 dage i uge 6.) man tager ikke ikke gødningen (topbooster) ud af vandet hver anden dag.

din ec vil jo også stige hvis du vander med en gødnings-holdig vand flere dage i træk hvilket ville "brænde" bladene af på dine planter ,hvis ikke man flusher engang imellem.

(det bliver jo også sidende i jorden et stykke tid så man kan næsten ikke undgå at bruge topbooster i mere end 3-4 dage medmindre at man flusher kraftigt.)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Man kan sagtens sexe sine planter selvom de står på terrassen.Bare de er i potter.Det er bedre at have 6 hunner end 3.
Jeg sexer for det meste mine efter de er 3 uger ca.
Du tager dem bare ind i et mørkt skab elleer whatever 12 timer,og ude 12 timer.En uge plejer at være nok.
Så planter jeg dem over io deres blivende spande,og giver dem al den sol de kan få. :D 8)
På den måde har jeg en terrasse fuld af planter jeg ved er hunner.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]