Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 18:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hejsa.

Jeg har en veninde, som bor sammen med en gut der for det medte af tiden er i udlandet på arbejde. De er (vist nok) ikke kærester, men det er ikke pointen. Ham fyren har set sig gal på mig, fordi jeg har besøgt veninden en del gange i "hans" hjem, og vi har haft en længere SMS-mudderkastningskamp her i dag. Det hele er mundet ud i at han har truet med at melde mig til politiet, for at have stjålet 10.000 kr. som han siger han havde i en skuffe. Dette har jeg selfvølgelig ikke gjort, og jeg er i øvrigt ikke er typen der roder i andre folks sager. Desuden tvivler jeg på at han overhovedet har haft de penge til at ligge. Men er der nogen der har erfaring eller viden om den slags anklager, og om jeg har nogen grund til at bekymre mig hvis han vælger at ringe til politiet? Her tænker jeg bl.a. på hvor bevisbyrden ligger, når det er en civil anklage. Og har jeg nogen mulighed for at sagsøge ham for falske anklager efterfølgende?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Aner det ikke.. Men det lyder lidt som om han har en tynd sag ;s

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Han skal kunne bevise at det er dig der har taget dem.. Hvis du ikke har det, eller han ikke kan bevise det, jamen så tag du dig en øl og slap af :wink:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Overalt og ingen steder
Vil heller ikke mene der er grund til bekymring.
Jeg mener... Hvis ikke du har taget dem, så har du ikke taget dem. :)

Titel:
Medlem

Hehe, min logiske sans siger også at der ikke er grund til bekymring. Men det er bare en lidt klam melding at få, især når man ikke ved en dart om retssystemet, og han samtidig er en slags selvlært politiker. (han har stillet op til valg i den lille bondekommune han bor i :P). Så ville bare lige være sikker..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil tro det er en måde at få dig på afstand på.. Bare et gæt..
Han står med bevisbyrden.. Og den er træls at stå med, hvis der ikke er nogle beviser..

Titel:
Medlem

Ok... Tja nu må vi se om han gør alvor af det.. Selvom det lyder til at han er godt dum hvis han gør det :P men tak for svarene :) jeg slapper af og tager kold øl nu.... :wink:

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Han har ingen sag..men nu til det vigtige: har du kneppet hans dame? Og har du fotos?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Hvorfor havde han 10.000 til at ligge i en skuffe? Det er jeg da også sikker på at politiet vil undre sig over.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hvis ja, kan vi SÅ få dem lagt her til beskuelse, ellers kan vi jo på ingen måde hjælpe dig med din sag...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Uskyldig til modsatte er bevist ;) Og i din sag er det jo heldigt nok kan man sige

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Hvad er det du vil opnå med hende? Et venskab eller vil du være sammen med hende? Overvej om hun er situationen værd.

For mig lyder det ikke til at I kender hinanden særlig godt, da især ikke hvis du ikke engang er klar over om de er kærester eller ej. Hun er måske ikke klar over hvad der sker? Hvis din veninde ikke sætter sin kæreste på plads og justerer hans opførsel, så er din veninde ikke værd at samle på. Ægte venner hjælper og støtter hinanden i alle situationer.

Jeg synes du skal tage snakken med hende, efter du har overvejet om hun er det værd - det kan ikke passe at du skal udsættes for sådanne ting, fordi du har kontakt til et andet menneske.

Hvis hun ikke er det værd (og hvis I ikke har meget sammen i forvejen), så synes jeg du skal glemme hende, og måske gøre hende opmærksom på hvorfor. På den måde vil du hjælpe hende, for så får hun øjnene op for hvor meget ham fyren begrænser hende i at udfolde sig socialt. Men du skal ikke fortælle hende mere end højst nødvendigt - det er vigtigt at hun tænker selv og sætter to og to sammen.

Hvis det var min veninde, og hun betød meget for mig, så ville jeg sgu skide på ham. Men hvis de var kærester, ville jeg sørge for at jeg havde min sti 100% ren. Hvis hun betød knap så meget for mig, så ville jeg distancere mig og give en forklaring på dét.

Hans trusler mod dig er en biting. Det er selve situationen du må håndtere, ikke truslerne. Folk der truer er ofte lavere end den truede.

Titel:
Dedikeret medlem

Hvis han virkelig havde mistet 10.000 kr. og mistænkte dig for at have taget dem, så ville han ikke true med politiet, han ville bare anmelde det. Der har tydeligvis aldrig været nogen penge, og han har slet ikke nosser nok til at indgive en falsk anmeldelse.
Jeg er enig med Ali i, at du må gøre noget ved forholdet mellem jer tre, men den umiddlebare trussel behøver du ikke at bekymre dig om.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Det er ikke en civilsag hvis han vælger at anmelde dig for tyveri. I civilsager er bevisbyrden ganske rigtigt lidt anderledes, idet der ikke skal bevises, men kun sandsynliggøres (lang historie ;D).
Hvis han vælger at anmelde dig til politiet, er det en sag mellem politiet og dig, hvor de (naturligvis) skal føre bevis for at det er sket som de mener. Desuden, hvis ikke han har nogen som helst beviser, vil politiet næppe gide gøre noget.

Titel:
Medlem

Hehe... tja det er et lidt indviklet forhold jeg har til hende. hun er generelt meget ensom pga. at hun bor meget isoleret og ikke får besøg alt for tit. og jeg får generelt for lidt fisse, så på den måde har vi hjulpet hinanden... Synes selv det er en rimelig god deal :P

Jeg har aldrig mødt ham fyren, og sagen er den at hun bor gratis i hans hus. Jeg har et par gange spurgt hende hvordan fanden hun kan bo der gratis, og om de er kærester eller hvad. Men hun har altid benægtet det på det kraftigste, og sagt et eller andet med at de er i familie, og at han er meget beskyttende over for hende. Desuden siger hun at han har brug for en til at se efter huset, betale regninger osv. mens han er væk. Men jeg ved ærlig talt snart ikke hvad jeg skal tro...

Jeg har kendt hende i lige under et år, så hun er jo begyndt at betyde et eller andet for mig. Men ikke så meget at jeg vil involveres i den del af hendes privatliv, som åbenbart er noget rodet. Så jeg tror bare at jeg vil sætte det her forhold på standby og så tage den derfra. Hvis de vitterligt er kærester, så har hun jo løjet over for mig, samt været en anden mand utro, og det kan jeg ikke respektere. Men der er også den mulighed at hun fortæller sandheden, og jeg kan ikke rigtig tillade mig at bebrejde hende for at hendes værelseskammerat er lidt forskruet...

Men ang. de 10.000 kr. så har jeg ikke hørt mere fra ham, så han har jo 100% sikkert bare sagt det i et forsøg på at skræmme mig.

@dank og noname: jeg har desværre ingen billeder, men hvis jeg havde så havde jeg selvfølgelig postet dem her. :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
D|(@ skrev:
@dank og noname: jeg har desværre ingen billeder, men hvis jeg havde så havde jeg selvfølgelig postet dem her. :P

For dårligt ! haha 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]