Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ritalin
Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Hej hej.
Jeg har hørt at mange amerikanske studerende bruger DAMP pillen Ritalin for at holde ekstra kog i keddelen når de skal læse til eksamen og den slags. Det skulle give skærpet koncentration, en mild eufori og holde én vågen.
Jeg har for tiden et problem med at koncentrere mig på arbejdet. Alt for meget tid går med at læse ting og sager på nettet, købe plader, skrive i forum, hente kaffe, smse; I ved alt det andet man kan lave foran computeren. Og det er ikke engang fordi jeg ikke bryder mig om det jeg skal lave. Der er mange så mange overspringshandlinger der lokker mig.
Nå men jeg har fået 2 piller af en ven, som i øvrigt ikke selv bruger det. Og spiste den ene her for lidt siden. Her er oplevelsen so far:

14.46 - spiste en lille hvid pille. Der stod CG på den ene side af den og A B på den anden.
16.15 - konstaterer mild behagelig eufori. Er optaget af de sædvanlige oversprings-handlinger. Køber plader på nettet og læser artikler og fora beskeder.
17.00 - prøver at koncentrere mig mere om arbejdet. Det går nogenlunde, men har stadig mere lyst til at surfe på nettet.
17,50 - fornemmer at virkningen er ved at ebbe ud igen. Overvejer at ryge en joint for at se hvordan det vil virke sammen. Måske lidt senere, hvis jeg har fortjent det arbejdsmæssigt.
18,30 - stadig en mild, men aftagende eufori. Køber en pizza.
19.10 - har spist og røget lidt pot. Det virker fint, som det plejer. Føler mig måske en anelse mere motiveret til at lave noget. Men hey, jeg sidder jo og skriver på et forum igen nu, så måske er det noget jeg bilder mig ind.

Nå men mit spørgsmål er bare om der er andre der bruger Ritalin og har anbefalinger i forhold til det. Så som fx. hvor mange piller det er en god idé at tage når man nu er i min situation.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Jeg har ikke nogen special erfaring med ritalin , men har den erfaring med stimulanser af den mere euforiske type at de generelt er ret skidte at læse til eksamen på da man hurtigt bliver fanget i en føelse af at fuck det her det kan jeg alligevellave en anden dag nu vil jeg heller læse på foraer og poste mundlort osv......
men vis man virkeligt tager sig selv i nakken og går i gang med noget så får man ofte et ganske hærderligt resultat, men det kræver altså i forvejen en god selvdesceplin og det lyder det jo så ikke til du har :)

Titel:
Medlem

Nej det er netop det. Jeg vil gerne tage en pille der kan gøre at jeg bare arbejder igennem. Sådan en må man sgudda have opfundet i vores arbejdsfikserede verden

Titel: Kratom
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
Kratom er for mig den bedste for at holde koncentrationen – Kratom giver mig lyst til, at være aktiv/produktiv uden, at aktivitet lysten flytter mig væk fra det jeg gerne vil udføre.
Retalin giver mig nemlig en friheds følelse/trang, og derved har jeg svært ved at holde mig selv ”fængsle”, som lektier mv jo kan føles som. Hvorimod Kratom ligesom opiat dulmer mig, så jeg acceptere mit midlertidige lektie ”fænglsel” og derved ikke ”bryder” ud til andet sjov som retalins friheds følelse får mig til.

” arbejdsfikserede verden” – Husk at jo større “blærerøv” du vil være mht til store biler og hus mv, jo større gæld sætter du dig, og bliver dermed til herremands gældsslave som da kan arbejdsfiksere dig.

Titel:
Insane psychedelia user!

Interessant indlæg, Ras. Jeg har det 100% på samme måde med arbejde, jeg elsker virkeligt mit studie, men jeg kan bare ikke tage mig sammen til at lave noget som helst. Der er så mange interesser at passe. Sig lige til hvis du finder en kur :)

Titel:
Flueknepper kongen

Kan anbefale Efedrin til samme formål, men man skal passe på ikke at tage for meget (40-50mg max), da jeg i hvert fald har en tendens til at få det rigtig skidt (kvalme) og derved manglende koncentration ved højere doser.

Det kan opsummeres i mine matematikprøveresultater:

40mg: 10

80mg: 8

:P

Titel:
En lang løbetur, en god nats søvn, en solidt morgenmåltid og en kop morgenkaffe skulle gerne give en evnen til at koncentrere sig om hvad som helst. I øvrigt er det vist lidt af en falliterklæring, at man ikke kan ordne sine daglige gøremål uden hjælp fra stimulanser som efedrin og ritalin.

Ras, jeg tror ikke du får lavet flere lektier af at tage ritalin. Hvad jeg tror du mangler er evnen til at sige nej til evt. fristelser. Det er svært at holde sig koncentreret om kedelige bøger, når man kan have det meget sjovere på nettet eller noget andet. Men man skylder sig selv, at man ikke må blive fristet, derfor sluk computeren og lås den inde sammen med telefonenen, hiv stikket ud af fjernsynet. Når man opdager, at man pludselig ikke har alle disse tidstyve får man lavet meget mere end hvad man regnede med.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

:hm:

Pharm skrev:
En lang løbetur, en god nats søvn, en solidt morgenmåltid og en kop morgenkaffe skulle gerne give en evnen til at koncentrere sig om hvad som helst. I øvrigt er det vist lidt af en falliterklæring, at man ikke kan ordne sine daglige gøremål uden hjælp fra stimulanser som efedrin og ritalin.

Kan du selv se hvor fejlen ligger, eller skal jeg forklare det?

Titel:
Insane psychedelia user!

Er du en wuz eller laver du bare ultrapotent kaffe? Det kan da ikke sammenlignes. Han skriver altså ingen steder at sådan SKAL man gøre for at fungere, det var jo bare en opremsning af mulige værktøjer til at forbedre sin koncentration. Det er lidt af en faliterklæring, hvis man ikke kan fungere uden kaffe. Jeg ser ingen løse ender i logikken her.

Ned med paraderne (og op med håret!).

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Personligt er koffein et af de stimulanser jeg har sværest ved at holde mentalt fokus på.

Titel:
Flueknepper kongen

Dextrose skrev:
Personligt er koffein et af de stimulanser jeg har sværest ved at holde mentalt fokus på.

Forvirring og nervøsitet er skam også en bivirkning af det :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Dextrose skrev:

Jeg har det på samme måde - 1 kop er ok, 2 er for meget.

Pharm skrev:

Præcis. :)

Titel:
Medlem

Tak for god feedback.
Ja ja, jeg ved altså godt at det ikke er en god og fornuftig måde at lave sit arbejde på. Og jeg ved også godt at jeg i det lange løb får det bedre af bare at tage en pause med at ryge og begyndte at lave yoga igen og sove om natten osv. (og klart holde mig fra kaffe også for mit vedkommende). Men fordi jeg er en nogenlunde erfaren stofbruger har jeg derfor velbegrundet tiltro til at jeg vil kunne brug et stof der sætter turbo på mit arbejde, uden at det vil blive en uvane. Nogle gange har man bare en arbejdspukkel som er for akut til at man kan nå at komme ovenpå på den gode naturlige måde. Og så kunne det bare være sjovt at vide, om der findes en genvej man kan bruge, som sætter en i stand til bare at fyre den af og blive færdig - og ja det gør da heller ikke noget hvis man endda har en lille kilden fornemmelse i maven samtidig som gør det hele endnu mere joyful end det i forvejen er at få noget fra hånden.
Helt enig med vedkommende der skrev at materialisme er slaveri. Jeg er helt enig. Men sådan som de politiske vinde blæser og hele måden vores samfund er bygget op, lægger lissom ikke op til at man skal smide vækkeuret ud og tage den med ro.
Jeg synes i øvrigt at man bør gøre oprør imod det pacende samfund. Alle de kloge forudser jo depressionsepedimien og jeg er overbevist om at hvis vi begynder at arbejde mindre, vil vi også få mindre stress og lettere undgå udbrændthed og depression. Det er meget banalt det jeg skriver, men det er samtidig vældig provokerende at gøre på langt de fleste arbejdspladser. Og i uddandelsesverdnen endnu mere. Det er asocialt og vækker mistanke til om man er ordentlig velfungerende, hvis man fra tid til anden holder en uge fri ud over de normale ferier. Jeg prøver at gøre det lidt faktisk. Måske er hele mit problem her bare at det er for længe siden jeg har holdt rigtig fri...

Titel: Re: Kratom
Medlem

Troll skrev:
Kratom er for mig den bedste for at holde koncentrationen – Kratom giver mig lyst til, at være aktiv/produktiv uden, at aktivitet lysten flytter mig væk fra det jeg gerne vil udføre.

Hvordan får man fat i det?

Citat:
” arbejdsfikserede verden” – Husk at jo større “blærerøv” du vil være mht til store biler og hus mv, jo større gæld sætter du dig, og bliver dermed til herremands gældsslave som da kan arbejdsfiksere dig.

Nåh ja det var dig der skrev det. Netop! Jeg arbejder for huslejen og grineren. Når der er for meget overskud på kontoen tar jeg fri.

Og forresten så endte min tur på Ritalin med at jeg kl. 20 bliev i lidt halvdårligt humør og fik lyst til at sove. Men jeg skulle til koncert. Havde svært ved rigtigt at blive grebet af musikken og havde også press over alt det sociale small-talk og joken omkring. Måske var det bare træthed efter en lang påske i cannabis-marinade.
Kl. 23 havde jeg mild hovedpine som blev ved mig til jeg gik i seng kl. 01.

Jeg synes forresten at Ritalin er overraskende kraftigt, når man tænker på at man fucking gir det til børn. Men ok det er selvfølgelig også til syge børn. Men alligevel, en voksen mand blir alligevel pænt anderledes af at spise én enkelt pille...

Flueknepper kongen

Ras skrev:
Troll skrev:

Citat:

Nåh ja det var dig der skrev det. Netop! Jeg arbejder for huslejen og grineren. Når der er for meget overskud på kontoen tar jeg fri.

Og forresten så endte min tur på Ritalin med at jeg kl. 20 bliev i lidt halvdårligt humør og fik lyst til at sove. Men jeg skulle til koncert. Havde svært ved rigtigt at blive grebet af musikken og havde også press over alt det sociale small-talk og joken omkring. Måske var det bare træthed efter en lang påske i cannabis-marinade.
Kl. 23 havde jeg mild hovedpine som blev ved mig til jeg gik i seng kl. 01.

Jeg synes forresten at Ritalin er overraskende kraftigt, når man tænker på at man fucking gir det til børn. Men ok det er selvfølgelig også til syge børn. Men alligevel, en voksen mand blir alligevel pænt anderledes af at spise én enkelt pille...

Folk med intens ADHD har eddermame også behov for at blive pænt anderledes

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ras skrev:
Troll skrev:

:stop:

Forsiden skrev:
Hvad psychedelia.dk IKKE er til:
Anskaffelse og køb/salg af rusmidler - det er din egen hovedpine, hvor du får dine stoffer fra.

Titel:
Medlem

nåh ja sgudda. beklager

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Kolding, Danmark
Ras skrev:
Nej det er netop det. Jeg vil gerne tage en pille der kan gøre at jeg bare arbejder igennem. Sådan en må man sgudda have opfundet i vores arbejdsfikserede verden

Tror ikke det er en pille du har brug for, nærmere det at øve sig i at koncentrere sig om en ting, piller er ikke løsning på alting.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Eh Kraton er da vidst såvidt jeg ved ikke ulovligt?

Hvorfår må man ik fortælle manden hvordan han skaffer det? :D

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
Eh Kraton er da vidst såvidt jeg ved ikke ulovligt?

Hvorfår må man ik fortælle manden hvordan han skaffer det?

Der står jo ikke noget i regelsættet om hvorvidt det er ulovlige eller lovlige rusmidler. Jeg tolker det på den måde at det er alle rusmidler, lovlige som ulovlige :)

Mvh.

-Jimmy Carter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]