Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 23:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: universet
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: honolulu
Jeg havde en oplevelse sidst jeg tog et lsd trip at det var en beskidt måde at komme i kontakt med universet og farverne var grumset..fik den følelse af at man bare lagde et kunstigt farver filter over hjernen.Er der nogen der kan nikke genkenden til det?Er det en forkert måde?

naturlige måder som måsker er rigtige
Meditation helt sikkert.
svampe?
ayhuasca?

hvad siger i?

ellers et fedt trip.. :oops:

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Prøv at uddybe... jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dig.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg vil foreslå dig:

Poesi
Musik
Sex
Filosofi
En gåtur i skoven
Motion

... hvis du vil "i kontakt med universet".

Titel: ali
Medlem
Brugeravatar

Jeg ved ik hvor meget bedre jeg kan beskrive det men fik det som om det var en uren måde at åbne op for universet måske fordi det syntetisk jeg ved det ik?Jeg tænker bare er det en forkert måde at komme i kontakt med universet som jeg jo mener man gør..Skal lige sige at det kommet efter jeg er begyndt at mediterer så jeg tænker om det måske har noget med det at gøre og man på den måde har lært en mere klar måde at komme i kontakt med det på..Ved ik om du forstår noget af det jeg skriver?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Lad nu være med at tillægge stofferne mere magt, end de reelt har. Du lægger en begrænsning på dig selv, fordi du har en eller anden idé om, at "universet" (hvad det så end er) måske siger noget til dig. Jeg vil til hver en tid påstå, at det er dig og ikke "universet", som siger disse ting. It's all in your head, maaaaan.
Det er på trip, du oplever de her ting. Man kan også opleve verden forvrænget på alkohol eller alle mulige andre stoffer. Hvorfor skulle det betyde mindre, end de oplevelser, du har haft?

Mit råd: drop de der new age-tanker og fokusér! Lev som du vil, ikke som hallucinogen-universet fortæller dig.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Gachine skrev:
Lev som du vil, ikke som hallucinogen-universet fortæller dig.

Dit råd er selvmodsigende.

Det hallucinogen-universet fortæller ham, fortolker han vel også på sin helt egen, unikke måde. Så i bund og grund lever han som han vil. Men bagefter siger du at han ikke skal leve efter det hallucinogen-universet fortæller ham, dvs. han ikke må leve som han vil.

Lad manden finde vejen selv... hvis hallucinogen-universet er løgn og svindel, så skal det nok gå op for ham en dag. Til den tid vil han søge alternative fortolkninger af enten rusen eller sin egen verden. Måske bliver det slet ikke nødvendigt, fordi hans fortolkninger af hallucinogen-universet er utrolig givende for ham.

Det er ikke et spørgsmål om det er rigtigt eller forkert, men et spørgsmål om hvordan hans filosofiske tanker påvirker hans liv. Hvis det er givende/positivt, ser jeg absolut ingen grund til at ændre i hans tankeformation, som desuden ikke kan understøttes med fakta på nuværende tidspunkt.

Gachine skrev:
It's all in your head, maaaaan.

Og du har sådan lige pludselig fundet svaret på det mest umulige spørgsmål ved psykedelika? Du ved ikke hvor stor en procentdel af trippet der foregår inde i hovedet, og hvor stor en del af det der foregår ude i (den fysiske) verden.

Gachine skrev:
Det er på trip, du oplever de her ting. Man kan også opleve verden forvrænget på alkohol eller alle mulige andre stoffer. Hvorfor skulle det betyde mindre, end de oplevelser, du har haft?

Korrekt. Der behøver ikke engang være tale om indtagelse af stoffer, for at opnå sådan en tilstand.

Blot for at nævne nogle eksempler: Depression, skizofreni, drømme, meditation, osv.

tribe79 skrev:
Jeg ved ik hvor meget bedre jeg kan beskrive det men fik det som om det var en uren måde at åbne op for universet måske fordi det syntetisk jeg ved det ik?Jeg tænker bare er det en forkert måde at komme i kontakt med universet som jeg jo mener man gør..Skal lige sige at det kommet efter jeg er begyndt at mediterer så jeg tænker om det måske har noget med det at gøre og man på den måde har lært en mere klar måde at komme i kontakt med det på..Ved ik om du forstår noget af det jeg skriver?

Det er i hvertfald meget klarere end dit første indlæg :)

Har du stillet dig selv det spørgsmål, hvorfor det er en uren måde at kommunikere med universet på? Kunne måske ske at du skulle gøre det næste gang du tripper - efter du har vendt og drejet problematikken i hovedet i ædru tilstand, vel og mærke.

Du oplever universet, og du mener selv du kommunikerer med det. For mig at se, kan jeg ikke forstå hvorfor det skulle være urent. Der er dog mange forskellige måder at opnå enhed med universet på, og nogle føles mere rigtigt for nogle end andre.

Find din egen metode, vær selvkritisk, tag den logiske tankegang med en gran salt under trippet, og vigtigst af alt: Opnå videnskabelig viden som støtte.

Mange tænker på, at det er urent fordi det er syntetisk (det er faktisk semisyntetisk). Om det er syntetisk eller naturligt, så oplever du stadig noget sindsmæssigt. Man kan så argumentere med, at det er mere naturligt at spise svampe fremfor LSD. Men psykedeliske stoffer er opbygget på et naturligt fundament, ellers ville de ikke være i stand til at reagere med kroppens funktioner.

Og sålænge du sanser, oplever og reagerer på noget, må det jo være sandt i en eller anden forstand, ellers ville det ikke være muligt at opleve det. Der åbner sig en alternativ virkelighed, en alternativ måde at fortolke den fysiske verden på. Om det er negativt? Ikke i mine øjne, for så har du noget at sammenligne din egen, ædru verden med. Du har en "modsætning"/alternativ, og hvis verden var uden modsætninger/alternativer, var den gået under for længst. Yin og yang.

Giver det mening?

Titel: ali
Medlem
Brugeravatar

tak for dit svar ali.Tror måske det mig selv der har en kamp med mig selv om jeg skulle kvitte stofferne som jeg har både fantastiske og triste oplevelser med siden jeg var 13 år..Nu jeg blevet 27 og kan mærke at jeg begynder at blive rimelig voksen og er begyndt at tænke at det med stoffer nok kunne være noget pjat da man måske nok kan få de samme oplevelser igennem det alternative livstil og uden at udsætte sin krop for alt det lort hvis du forstår.På den anden side tænker jeg at jeg elser at trippe og en af de ting jeg nyder mest i livet. :wink:

Men som du skriver ja det må jo være virkeligt for mig når jeg oplever det

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Har du prøvet en blanding af LSA og Psilocybin? Altså halv-halv af hver?

/IC

Titel: infected cope
Medlem
Brugeravatar

nej det har jeg ik hvorfor?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]