Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Da Skunk begyndte at komme frem herhjemme,talte man om "Gensplejset" pot.Der er ingen gensplejsninger.Det de mener,er at der bliver taget gener fra en speciel genetisk samling,der er speciel god.Pot og Skunk er faktisk det samme,men Skunk er videre forædlet ved kun at bruge "superplanter"og deres gener.
Det er forskellen på pot og Skunk. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> BTW har jeg hørt at de første skunk-planter skulle være udviklet i kina ved at lægge Canabis Indica frø i udtræk fra planten Nøgenjomfru's rødder. Jeg ved ikke om dette er sandt, men planten Nøgenjomfru er kendt for at kunne ændre i de arvelige anlæg på planter... Så det kunne da være!

<HR></BLOCKQUOTE>

ved at ligge frø i udtræk af planten colcicium autumnale kan man kromosom fordoble planter, dette er blvet gjort flittigt med liljer og orchideer men der er til dags dato ikke fundet nogle tetraploide hamp planter, så desværre er det ikke rigtigt, men der et helt afsnit om det i hampe dyrkerens håndbog (det var faktisk det der fik mig til at begynde med at dyrke for lidt over 10 år siden)

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Endvidere på grund af skunk, efter min flerårige erfaring bliver meget busket, med grene på op til 75-90 cm her hos mig.

dette er heller ikke helt korekt, hos mig bliver de klasiske skunk sorter NL, SKUNK#1, WW, BLUEBERRY meget kompakte de holder sidegrene (og budsne) inde til hoved stammen, hvorimod de mere sativa holdige sorter som f.eks. Silverhaze bliver nogle enorme juletræer med kæmpe sidegrene, tit bliver planterne faktisk bredere end de bliver høje, men igen det kommer an på hvad man kategorisere som skunk.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Skunk er pot,der igen og igen er blevet bagkrydset med potente Indica strains.Det var ihvertfald definationen,da Jorge Cervantes skrev Indoor horticulture.
Navnet Skunk kom af den lugt de fleste Indica arter har. <HR></BLOCKQUOTE>

Både ja og nej, den første skunk "Skunk#1" bestod af 25% afganer (indica) 25% Columbian Gold (sativa) 50% acapulco Gold (sativa) dvs. den var 75% sativa og 25% indica, men den kan have den mest afskyelige (dejlige [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] ) lugt af stinkdyr, så skunk kan også være overvejende sativa, men det sidste har du fulstændig ret i, hvis du nogensinde møder Skunkman (ham der lavede og patenterede Skunk#1) så prøv at spørg ham hvorfor han kaldte den skunk og ikke "lagkage".

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> Da Skunk begyndte at komme frem herhjemme,talte man om "Gensplejset" pot.Der er ingen gensplejsninger.Det de mener,er at der bliver taget gener fra en speciel genetisk samling,der er speciel god.Pot og Skunk er faktisk det samme,men Skunk er videre forædlet ved kun at bruge "superplanter"og deres gener.
Det er forskellen på pot og Skunk.
<HR></BLOCKQUOTE>

JAAAAA jubi, det er ligesom tulipaner, dem der bliver 80 cm høje med blomster på størrelse med ølkrus er heller ikke genslejset de er heller ikke genetisk anderledes end dem der vokser vildt ude i naturen, de er FORÆDLEDE dvs. man tar de to med de største blomster krydser sår afkommet udvælger de største blomster krydser sår afkommet osv. indtil man er tilfreds

I er nu slet ikke så dumme som man nogengange kan foranledes til at tro [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 05 Marts 2002: Besked ændret af: Sir Haze ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hmmmm Skunk, ordet fra de gode gamle hippier som dyrkede deres planter i en .....dadadada Skunk!
Skunk = En mellemting melle´m skab og skuffe.

Medlem

Geografisk sted: Søllerød
En neutral iagttagelse

Hvor utrolig det end lyder, er det lykkes Haze drengen, at starte dette topic med et uskyldigt spørgsmål, som han på sin egen fantastisk belærende, lidt selvophævende måde, overlegent har besvaret....

Endnu en gang tager vi hatten af for boardets ukronede konge! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Peace GF

Medlem

HAHA, er det sarkasme jeg synes at kunnne ane en smule af Ganja [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

DR-D lad mig lige gøre dig opmærksom på at i skunkens (den man ryger) hjemland USA hedder det rum du kalder for en skunk noget andet, men på deres sprog betyder skunk stinkdyr, hvis i havde lugtet til et stinkdyr (specielt et dødt) ville i slet ikke prøve at modargumentere.

men det er dejligt at se at uenighederne er begreænset til om det er lugten eller rummet det dyrkes i der er ophav til navnet, og ikke generne.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

MR.Haze
Jeg ved ikke hvor du har dine oplysninger fra,men du er på vildspor.The skunkman var en avler jeg først hørte om i 90erne.Skunk"1 blev allerede lavet sent i 70 erne(!),som en IBL(inbred line)til drivhus og udendørs,og alt afhængigt om du læser Ed Rosenthal,der siger det var "Sacred seeds",eller Jorge Cervantes der oplyser det var "Cultivators choice",var det ihvertfald ikke Skunkman.Han kom først ind i billedet mange år efter.Så vidt jeg husker var det "Cultivators choice".
Skunk#1 blev netop(du kender da i det mindste de strains der er brugt)lavet af 50%Acapulco gold,25%Colombian gold,og så den art der gjorde at det blev en mindre kompakt plante 25%Indica,og fik sin typiske lugt.
Det kan godt være du kan køre med alle de unge flinke mennesker her,men vi ER altså nogen stykker der har dyrket Skunk temmelig længe,så skru lidt ned for selvglæden.Jeg har fulgt dine mails siden jeg kom her til boardet,og jeg har i stigende grad måttet krumme mine tæer.Du ER altså ikke den eneste der kender til dyrkning af den dejlige plante,selv om du lyder sådan.;0) [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

[ 12 Marts 2002: Besked ændret af: Gonzo ]

Junior medlem

Geografisk sted: Østjylland
Heh... Skod hva' Mr. Haze... jeg skal ikke kunne sige hvem der har ret, men det lød nu meget godt det i skrev! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har undersøgt sagen,og Sam the Skunkman har intet med den originale Skunk#1 at gøre.Det var Cultivators choice I 79,der skabte den fede strain.
Sam har også lavet noget godt avlearbejde,bl.a.med Vic high fra Overgrow.Men det har været helt andre 90er strains.Mange ved slet ikke at Skunk#1 er fra 79,men det er den altså. [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Skal vi ikke bare ryge det istedet for at kaste med mudder?

Jeg tror at dfet heder skunk fordi at ham der navn gav det var så skæv at han ikke kunne stave til super pot. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Nej spøg til side.

Jeg har hørt mange grunde til at det heder skunk, men kan det ikke være lige meget, altså så kan i jo give jer til at snakke op hvorfor arten heder Cannabis og ikke Super-god-ryge-urt.

MVH
Piercer

PS: ellers en spændne topic.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det var absolut ikke for at kaste med mudder.Den slags gjorde jeg for mange måner siden.Jeg var bare ikke helt sikker på,hvem af ovennævnte avlere der egentlig lavede arten.
God weekend [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Det kan godt være du har ret gonzo men ifølge genefinder fra The Flying Dutchmen har du ikke ret.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> Guys and gals, ever so sorry but i've been stuck for a few weeks, yes a very good question, All the sativa stock comes from the skunkman, when he arrived with the seeds we were there with the space for selections, we grew out hundreds of thousands of seeds and kept the 10 best plants from each cross for future development the rest was available to other people who were also interested in breeding at the time (not many I should add.)people who wanted it. Some of the afghan genetics we were already using before his arrival, but the skunkman had already created the Skunk#1 in the states, this was of a better quality for breeding with sativa's than our own stock and was already true breeding and stable when it came to us, The Skunk parents we use for our seeds are one generation futher than they were in 1984 so a lot of diversity is left (also all the sativa parents are one generation futher than 1984.) we have Hazes from three different generations of which we sell the most early one, soon we will release another haze from a different genepool so that every one can breed pure haze and therefore protect this very very fragile gene pool. We are also in the near future (1-2 years.) releasing another Pure Thai for the same reasons, We ourselves have many plants but we only sell the best performing crosses to the public. There are many new projects in the pipe line, in Holland making and growing seeds was outlawed a few years ago so the process was slowed a great deal. our selection process is always from 10,000 so this is not possible in Holland at this time, But things are looking very promising now so keep up the good work and prepare for many a sweet thing. peace Gf
<HR></BLOCKQUOTE>

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kender godt den udtalelse.Sir haze,Skunk #1 blev skabt sidst i 70!Siden da,har mange lavet nye genekombinationer af den.Ja der kommer næsten en ny hvert år.Et exempel var en strain der blev kaldt "Cherrybomb",der kom for et par år siden.Det viste sig at være en udvælgelse af de bedste Skunk"1 mødre,altså en klart fed ting.De fleste Hollandske co.med respekt for sig selv,har faktisk deres egen udgave af den.Jeg syntes personligt at Sensi´s er mindre god end f.eks Dutch passions udgave.Den rykker virklig.Men jeg kan godt forstå du muligvis er blevet lidt svimmel af alle de navne,for der ER virklig mange. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

som Cypress Hill så smukt siger :
"skunky, funky, smelly green shit"

Medlem

jeg ved godt at skunk#1 blev lavet i usa tilbage i 70´erne, jeg mener bare at "skunkman" er amerikaner og lavede Skunk#1 i usa tilbage i 70´erne hvorefter han tog til holland i 80´erne, hvor han bosatte sig og lagde grunden til den hollandske skunk produktion, manden har efter sigende patent på navnet.

Junior medlem

Geografisk sted: denmark
hvad er der nu i vejen med sensis skunk#1 [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er intet i vejen med den,der er bare andre der,efter min mening,er bedre.
Det meste af det Sensi sælger er kvalitet.
[img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Skunk er godt

Håber bare at mine redhairs kommer til at sparke numser

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]