Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

hvad syntes i er råddent ved psychedelia.dk, fordi der er sgu mug i kanterne, det tror jeg de fleste kan blive enige om ??

lad os få tingene på bordet, og lad os få fjernet muggen...

jeg syntes der er et problem i at der forsvinder posts og topics fra forummet, og at mange topics bliver lukket alt alt for hurtigt.

der hersker en magtliderlighed og økonomisk interesse blandt mods og admins, som næsten får mig til at klikke væk fra psychedelia. og helt sikkert ligger en kraftig dæmper på ytringsfriheden.

det er en rigtig dårlig udvikling, som vil kunne nedlægge psychedelia helt.
(SAMLER OBJEKTER YOU KNOW)

det er der hvor jeg syntes psychedelia.dk er muggent i kanterne.

kom med jeres mugne kanter..

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg forstår ikke princippet i at kræve ytringsfrihed på andre folks hjemmesider. Måske du kan forklare mig det? Det er det samme som at gå ind i andre folks hjem og kræve forandring der.

Du er jo ikke tvunget til at være her. Hvis man er utilfreds med en hjemmeside, plejer man som regel at klikke væk og blive væk. Hvis psychedelia graver sin egen grav, så lad den. Forhåbentlig lærer vi alle af det. Sådan er det at have en hjemmeside der er forum-baseret.

Personligt forsøger jeg at opretholde en meget fair moderering, og slår hårdt ned på folk der skal have tingene at vide 1000 gange før de forstår det. Hvis du spørger mig, så er den generelle moderering ret slap på visse punkter, men også for hård på andre punkter.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
smurf3000 skrev:
der hersker ... økonomisk interesse blandt mods og admins, som næsten får mig til at klikke væk fra psychedelia. og helt sikkert ligger en kraftig dæmper på ytringsfriheden.

Uddyb venlingst hvad du mener med "økonomisk interesse" - det synes jeg lyder interessant (har aldrig selv fattet at der var nogen der havde det).

Jeg synes, at psychedelia er kedeligt. Der sker meget lidt nyt.

Måske har jeg bare samlet den information jeg behøver, men jeg synes ihvertfald ikke rigtig der sker noget nævneværdigt på oplysnings-området. Hr-wiki'en er en god idé, men efter at have kigget hurtigt på den, var mit indtryk, at den var højst halvt færdig, og at meget var næsten direkte kopieret fra erowid. Old news, med mindre man ikke kan læse engelsk eller interesserer sig for DXM, søsygepiller eller andre usle substitut-druqz.

Og jeg gider ikke længere bruge særligt meget af min tid på at læse hvad folk synes om kønsbehåring og rundstykker (jeg ærgrer mig hver gang jeg er kommet til at læse det...).

Det eneste lyspunkt for mig er Psykedelisk Filosofi-forummet, hvor der endelig er nok vidende og interesserede mennesker (undertegnede, Odden, Avanti, Malkavian, Fellini osv.) til at få gang i nogle ordentlige diskussioner på et (relativt) højt niveau. At der går lang tid mellem postingerne kan jeg godt leve med, når det netop er emner der kræver omtanke, overskud og koncentration.

Titel:
Dedikeret medlem

Det er et godt indlæg (selv om jeg heller ikke helt forstår alle dine udsagn, Smurf).

Selvfølgelig kan man gå, hvis ikke man kan lide lugten i bageriet. Men man kan også pænt bede bageren om at tænde for udluftningen (for lige at blive i allegorien). Så kunne det jo være, han fik flere tilfredse kunder.
Jeg synes, det er fint med lidt debat omkring boardet.

Jeg har ikke så meget at klage over mht. til selve boardet. Men brugerne... Christ! Hvor meget er gennemsnitsalderen her? 8 år? Det skulle man fandeme tro, sådan som folk har en tendens til at forvandle gode indlæg til mudderkast.
Jeg prøver ikke at pudse min egen glorie her, for jeg har sikkert også lavet nogle rådne indlæg, men hvis vi nu alle tager os lidt sammen.. Vi har et fuck-forum. Det kan ikke passe, at folk ikke kan holde en vis saglighed og sober tone i de andre fora.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Jeg synes at have opdaget at ihvertfald nogle af mine egne post´s er forsvundet ud i den blå luft, uden der har været skrevet det mindste smule i topic om at de var det. Jeg kan ikke huske de konkrete topic´s hvor dette er sket, men dette synes jeg altså minder lidt for meget om den måde Bwader på dcf kørte moderingen, og det er dælme sørgeligt, håber ikke psy ender på den måde.
Jeg synes i det mindste man kan lade det der er blevet postet stå der lidt, med en skrift om at det ikke er noget man gider og se, det andet er bare meget forvirrende.

-Fluffy

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
smurf3000 skrev:
Citat:
der hersker en magtliderlighed og økonomisk interesse blandt mods og admins, som næsten får mig til at klikke væk fra psychedelia. og helt sikkert ligger en kraftig dæmper på ytringsfriheden.

Hvad i alverden mener du med det :?: Hvem tjener penge på psykedelia?? Og hvor skulle pengene komme fra? Betaler du måske kontigent på psykedelia for at være bruger?

Hvis du ikke kommer med et hurtigt svar på dine indicier, synes jeg denne post skal lukkes af en mod.

/Fanny

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Mine prutter lugter ret slemt. Og da jeg er mod her på psy.dk, og derved ser mig som en del af psy.dk, så synes jeg det er noget direkte råddent ved psy.dk. Ellers synes jeg det er ok.. Når jeg ikke gider være her mere, smutter jeg bare... og jeg tager mine prutter med mig!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
smurf3000 skrev:
hvad syntes i er råddent ved psychedelia.dk, fordi der er sgu mug i kanterne, det tror jeg de fleste kan blive enige om ??

lad os få tingene på bordet, og lad os få fjernet muggen...

jeg syntes der er et problem i at der forsvinder posts og topics fra forummet, og at mange topics bliver lukket alt alt for hurtigt.

det er en rigtig dårlig udvikling, som vil kunne nedlægge psychedelia helt.
(SAMLER OBJEKTER YOU KNOW)

det er der hvor jeg syntes psychedelia.dk er muggent i kanterne.

kom med jeres mugne kanter..

Den økonomiske interesse forstår jeg ikke helt hvad du mener med. Men ellers kan jeg kun nikke genkendende til det anden du nævner.

Magtliderlighed er der næsten på alle forums hvor admins og mods ikke bliver holdt i nakken af ham/hende der ejer siden eller ham der har en fornuftig opfattelse af "fair".

Synes nu det her forum går lidt mere over kanten mht. magtliderlighed.

Hvis man som user laver den mindste fejl bliver der slået ned på en med det samme. Dog er det totalt anderledes med admins og mods.

Nu kommer der sikkert en mod og enten laver grin (haha :roll: ) eller siger: jamen du kan jo bare skride hvis du ikke gider være her. Det er et åbent forum og dit eget valg.

Synes stadigvæk modereringen er til grin.

Har været mod og admin på utallige forums. Både danske og engelske og tyske og jeg ved ikke hvad. Der har overadmin dog altid haft en sense for når mods eller admins gik over stregen. Og der var NO mercy.

Som mod eller admin er man ansvarlig for andre, og derfor slås der også hårdere ned hvis man laver fejl, for man skal ikke lave fejl når man er leder.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hvad med at komme med nogen konkrete eksempler eller lukke røven?

Smurf fortæl os venligst hvad det er du prøver at hentyde til. Der er ingen der tjener penge på psychedelia.dk, men så vidt jeg ved er der et par admins der betaler hosting af egen lomme da donationerne ikke rækker, så hvad er det lige du mener?

c0ne > Jeg vil hverken bede dig skride eller lave grin med dig. Men igen, kom med nogen konkrete eksempler på at mods har fået lov til at poste ting som andre brugere ikke har, eller lad være med at skrive at det forholder sig sådan. Du må jo føle dig krænket på en eller anden måde siden du skriver sådan, så hvad med at fortælle os hvad problemet er?

Zarathustra > Nu er det jo et narko-board og ikke et filosofi-board, hvis du har lyst til nogen intellektuelle diskussioner er der masser af andre steder du kan tage dem. Det er bare ikke formålet med psychedelia.dk

Det er rigtig at niveauet desværre ikke altid er lige højt, men det er jo heller ikke meningen at det her skal være en eller anden elitær narkologe hvor alle de kloge kan poste, men derimod et board hvor alle kan få rigtige og relevante informatoner om psykedeliske stoffer, og det tror jeg desværre der er mange der glemmer.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Fenriz: Jeg tror Cone snakker om at Psyko på et tidspunkt skrev sin mening om en af hans posts (i denne tråd) som dog næppe kan betegnes som personangreb, hvilket Cone mente at det var.

Cone: Jamen du kan jo bare skride hvis du ikke gider være her. Det er et åbent forum og dit eget valg. :roll: (kunne ikke lade være :wink: )

Mvh Jonas!

Senest rettet af LarmerFyr 04 mar 2006 17:00, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem

det eneste mugne ved psychedelia er den gentagne omgang noobs der altid dukker op, som på alle boards, som fatter hat - det gør nok mods lidt hårdere i kanten og de mister empati.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Evil_girl skrev:
det eneste mugne ved psychedelia er den gentagne omgang noobs der altid dukker op, som på alle boards, som fatter hat - det gør nok mods lidt hårdere i kanten og de mister empati.

110% enig.

Mvh Jonas!

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg er ret enig med Zarathustra, men jeg er begyndt at se på Psychedelia som en oplysningsservice til personer, der har en mangelfuld viden om stoffer, de gerne vil prøve. Os erfarne medlemmer er altså reduceret til en slags tjenende ånder, for vi får efterhånden ikke ret meget ny viden eller stimuli ved at være her.

Det med økonomiske interesser passer simpelthen ikke, som en eller anden sagde er det tværtimod en udgift for dem. Modereringen er fin, idiotiske doseringsforslag bliver fjernet, og selvom en vis grad af forskelsbehandling eksisterer, så bliver folk faktisk behandlet pænt.
Som den afstemning vi har kørt også viser, så er langt de fleste faktisk tilfredse med modereringen.

Og Cone, det er rigtigt at jeg gav dig en sviner, fordi du i flere tråde havde svinet andre folk til, og opført dig arrogant. Faktisk kom min reaktion som modsvar på den tåbelige respons du havde givet på en anden brugers historie. Hvis du lige tænker dig lidt om, så har jeg ikke været efter dig siden, og det lader da også til at du har forstået hvad der er acceptabelt at skrive. Så alt i alt fungerede mit harske reply efter hensigten.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Syntes ikke at der er noget som ikke kører som det skal. Alle områder er dækker rigtigt godt ind.

Mods vil altid være et emne nogen har lyst til at debatere og det skal der også være plads til. Men hvis man ikke har noget konkret så er det ret upassende at sige noget direkte dårligt om dem.

Har kun ros til overs. Et godt råd er at gå på chatten og mød dem, de er de flinkeste mennesker og mener det de gør med en god vilje og alt hvad de kan for at tingene kører bedre end indfaldsvejene en mandag morgen. :D

Tænk på alle os tågehoveder der i diverse tilstande går ind og laver post. Self bliver nogen rykket rundt og nogen lukket.

I forhold til mange andre boards i samme størrelse jeg har været medlem af så er psy.dk et meget sundt forum med mange aktive medlemmer som alle bidrager på deres egen måde og hjælper hinanden så godt de kan. Prøv bare at gå ind på chatten. Der er altid nogen som har et godt råd.

Prøv at tænk på alt det positive ved psy.dk end de meget få dårlige punkter der engang imellem opstår.

Mvh Mikkel

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ude i solen , ! :b
Evil_girl skrev:

Correct me if I'm wrong, men "noobsene" er vel netop dem forummet bl.a. henvender sig til, - dem som ikke ved noget om HR, og ønsker at vide mere om stoffer . ?

Selvfølgelig kan de sikkert være skide irriterende, men hvis de er "muggen fra kanterne" som skal væk, har jeg hvertfald misforstået noget ved psy.dk .

- Mette .,

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Fenriz skrev:
Hvad med at komme med nogen konkrete eksempler eller lukke røven?

Smurf fortæl os venligst hvad det er du prøver at hentyde til. Der er ingen der tjener penge på psychedelia.dk, men så vidt jeg ved er der et par admins der betaler hosting af egen lomme da donationerne ikke rækker, så hvad er det lige du mener?

c0ne > Jeg vil hverken bede dig skride eller lave grin med dig. Men igen, kom med nogen konkrete eksempler på at mods har fået lov til at poste ting som andre brugere ikke har, eller lad være med at skrive at det forholder sig sådan. Du må jo føle dig krænket på en eller anden måde siden du skriver sådan, så hvad med at fortælle os hvad problemet er?

Zarathustra > Nu er det jo et narko-board og ikke et filosofi-board, hvis du har lyst til nogen intellektuelle diskussioner er der masser af andre steder du kan tage dem. Det er bare ikke formålet med psychedelia.dk

Det er rigtig at niveauet desværre ikke altid er lige højt, men det er jo heller ikke meningen at det her skal være en eller anden elitær narkologe hvor alle de kloge kan poste, men derimod et board hvor alle kan få rigtige og relevante informatoner om psykedeliske stoffer, og det tror jeg desværre der er mange der glemmer.

Det kan jeg jo ikke blive ved med.

Jeg har sendt utallige PM's til admins mht. til de ting der er sket, og ingen har taget det seriøst.

Piercer har kaldt mig for jeg ved ikke hvad af ord, du kan jo selv se efter i de topics hvor han er gået amok på mig med ord.

Jeg har ikke sagt en eneste dum ting til ham.

Jeg taler slet ikke om Psyko "smølf", så du skal måske blande dig uden om ting du ikke har nogen indsigt i? :roll: Jeg forudsagde endda hvad du ville sige, men det undre mig ikke at du opfører dig sådan. Skub problemerne væk istedet for at deale med dem ik? Du opfører dig ligesom ali, psyko og piercer.

Psykos underlige måde at forklare folk at de tager fejl på er en helt anden historie.

Jeg er blevet behandlet så dårligt af mods og admins, de har kaldt mig et svin, en idiot jeg kunne jo blive ved. Men kig dog selv efter i de gamle topics, så kan du selv se.

Men det er vel ligegyldigt Fenriz, for i gør ikke en skid ved det alligevel. Jeg gider ikke sende flere PM's rundt når i er totalt ligeglade med at users bliver behandlet som lort bare fordi det er admins og mods der gør det.

Den eneste jeg har svinet til HERINDE er xh0r83, og det er fordi vi lavede sjov med hinanden.

EDIT: Fenriz du er indtil videre den eneste mod der har behandlet mig pænt. Du spørger endda efter eksempler så du kan hjælpe (tror jeg da). Det vil jeg gerne takke dig for. Du har ikke judge'et mig eller kaldt mig noget eller opført dig underligt overfor mig.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
C0ne> Nu er det jo ikke ligefrem fordi admins/mods har aftalt i hemmelighed at køre på dig... Så hvis du føler at folk er på nakken af dig, er det måske fordi du fører dig frem på en uholdbar måde på boardet??? Psychedelia bliver kørt efter en slags satanisk kommunisme - med lige dele ondskab til alle. Det forsøges at undgå forskelsbehandling, men dele irettesættelser ud til alle som har fortjent det. Hvis en mod/admin har opført sig på en måde som andre ikke er enige i, diskuteres det internt - og ingen har været oprørte over hvordan du er blevet behandlet. Hvis admins og mods mere bare lod stå til, ville kvaliteten på boardet dale til uudholdelige dybder.
Jeg bliver træt i hovedet af at høre på folk som bare brokker sig over Psychedelia's tilstand uden at bidrage med noget som helst selv. Vi er nogen stykker som længe har lagt en masse gratis arbejde i siden for at informere folk, og brok er hvad man får til gengæld. Der er INGEN økonomiske interesser i siden, ud over hvem der får æren af at betale for hostingen. Siden har været sponseret af frivillige siden starten, og de bidrag folk giver dækker ikke udgifterne ind. Så jeg vil gerne vide hvad folk synes de har fortjent.
Smurf> Jeg synes det er mærkeligt at en person som selv blev droppet som moderator fordi han behandlede brugerne for hidsigt og arrogant vil tillade sig at brokke sig over en NOGET mere balanceret modereringsform end hvad han viste for dagen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Prometheus skrev:
C0ne> Nu er det jo ikke ligefrem fordi admins/mods har aftalt i hemmelighed at køre på dig... Så hvis du føler at folk er på nakken af dig, er det måske fordi du fører dig frem på en uholdbar måde på boardet??? Psychedelia bliver kørt efter en slags satanisk kommunisme - med lige dele ondskab til alle. Det forsøges at undgå forskelsbehandling, men dele irettesættelser ud til alle som har fortjent det. Hvis en mod/admin har opført sig på en måde som andre ikke er enige i, diskuteres det internt - og ingen har været oprørte over hvordan du er blevet behandlet. Hvis admins og mods mere bare lod stå til, ville kvaliteten på boardet dale til uudholdelige dybder.
Jeg bliver træt i hovedet af at høre på folk som bare brokker sig over Psychedelia's tilstand uden at bidrage med noget som helst selv. Vi er nogen stykker som længe har lagt en masse gratis arbejde i siden for at informere folk, og brok er hvad man får til gengæld. Der er INGEN økonomiske interesser i siden, ud over hvem der får æren af at betale for hostingen. Siden har været sponseret af frivillige siden starten, og de bidrag folk giver dækker ikke udgifterne ind. Så jeg vil gerne vide hvad folk synes de har fortjent.
Smurf> Jeg synes det er mærkeligt at en person som selv blev droppet som moderator fordi han behandlede brugerne for hidsigt og arrogant vil tillade sig at brokke sig over en NOGET mere balanceret modereringsform end hvad han viste for dagen.

Citat:
C0ne> Nu er det jo ikke ligefrem fordi admins/mods har aftalt i hemmelighed at køre på dig... Så hvis du føler at folk er på nakken af dig, er det måske fordi du fører dig frem på en uholdbar måde på boardet???

Det er sikkert delvist sandt.
Ved du hvad, det undre mig slet ikke at der ikke er nogen admins der ikke har tænkt "hov, han bliver behandlet underligt". Når i alle er venner og kender hinanden. Så er det jo klart i holder med hinanden.

Jeg kan godt forstå i har slået ned på mig. Hvad jeg IKKE kan forstå er MÅDEN i har gjort det på. I er gået ned på et folkeskole-niveau hvor i bare fyrer så mange dumme og hårde ord af som muligt for at få mig ned med nakken. Det er fandme en underlige måde at opføre sig på når det hårdeste ord jeg har sagt til en herinde er "spade".

Hvis i virkelig er så kloge og så gode, så opfør jer da ordentligt. Tal ordentlig og forklar tingene på en sød måde? Kan det ikke lade sig gøre? I bliver nødt til at bruge bandeord for at få jeres mening ud?

Sådan har Piercer og Psyko i hvert fald været. ISÆR Piercer.
Må ærligt indrømme at jeg kan ikke li Piercer, det er en EKSTREMT underlig måde han opfører sig på, men det har måske noget med uddannelse at gøre?

Jeg gider ikke diskutere det her mere, i begynder bare at kaste med flere bandeord.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
c0ne skrev:
Jeg gider ikke diskutere det her mere, i begynder bare at kaste med flere bandeord.

*SNØFT* du rører mig til tårer! :cry:

Prøv at kig lidt tilbage i denne tråd:
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic. ... sc&start=0

-Du fatter intet af retorikken herinde, og du er fuldstændig ude af stand til at modtage kritik. Hvis man bliver irettesat af en som ved bedre, tager man det med god selvironi istedet for at standse op og tude over at "de store driller på legepladsen". Vis dog at du kan grine lidt af dine egne fejltagelser, istedet for hver gang at komme med den martyrium-rolle! Man får lyst til at svine dig til, fordi du konstant bliver fornærmet over retorikken, istedet for at flyde med.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg er imponeret over pigernes (Evil_Girl, kiksehoved og Fanny) udtalelser i dette topic - dem sku i ta' at lytte til, drenge!

Og jeg ved per erfaring, at når man modererer som en nazi, så bliver man behandlet som en nazi.

Hvis dit topic pludseligt en dag er væk, er det nok mig som har nuket det i en magtliderlig rus, fordi at jeg er blevet enig med mig selv om at det enten er, eller er starten på, noget crap! - ah ja, jeg får stiv pik bare ved tanken om at slette et post! :twisted:

Better than crack !!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]