Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 46 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

http://www.hampnet.dk/hampnet/nyheder/main.php?offset=0 [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
ja det må man sige, men øv en trist sag.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
ja, stakkels mand....
Hvad er han anklaget for? besiddelse af over X antal G? de kan vel for helvede forstå at manden er syg!?!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Nej ikke respekt til ham Peder der.

For det første, havde han røget hash i 10 år inden han fandt ud af, at han havde schlerose.

Endvidere, er han ikke nogen særlig veltalende repræsentant, kan vi kalde det, for hampens frigørelse.

MoS [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

han har sq da formået at få masser af medieopmærksomhed uanset om hans talegaver er i orden eller ej.
og hvis den eneste vej til frigivelse er offentlig omtale, har han da gjort det godt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Hvor kommer oplysningen om de 10 års forbrug for han blev syg fra ??? Jeg har personligt ikke hørt den selvom jeg syntes jeg har fulgt den sag godt... Men jeg vil sku også sige at han siger en masse lort men at det er nok godt nok for syge mennesker men jeg ved ikke og hashrygning er godt mod astma eller platfodethed....(det er "desværre" det eneste jeg fejler )

Medlem

Geografisk sted: syd for nordpolen
Jeg sys sgu manden skal have lov til at ryge sin fed hvis det hjælper på hans sygdom!Men han kunne også bare have holdt sin kæft så ville han ikke have kommet ind og ruske i hotel tremmely!Men det må han jo selv om!!Keep It Real! [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: Horsens
Hej alle sammen
Flinke ord mange takker, men jeg må dog indrømme at Mos fik mig til at ryste på hovedet.
Hvad er det du ikke kan lide som jeg har sagt, og ja jeg har røget den brede siden jeg var 18 år gammel hvor jeg holdte en pause i 93,,, bang 1 styk attack begyndte at ryge igen og lortet gik i sig selv igen.
Holdte en pause i 99,,, bang igen
det og hvad Cannabis gør for mig er hvad jeg har fortalt om og at jeg mener ikke at man kan nægte andre sygdomsramte denne lindring.
Så hvad kan du ikke lide, kunne jeg godt tænke mig at vide..
jeg er ikke sur men stiller mig lidt uforstående i forhold til din kritik.

Insane psychedelia user!

Sejt nok, peder svendsen (kendt fra tv [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ) har joinet os!!!!

Medlem

Hey Peder! Yes jeg syns fandme det er lækkert det du gør for at legalisere denne "Plant of the Planet" og jeg ville utroligt gerne hjælpe dig...hvis ellers jeg var gammel nok til rigtig at få noget indflydelse i dette lorteland! MEN det med at skrive "fuck den danske regering etc.."(på hampnet) det er altså ikk noget man kommer langt med..! Men ellers så ønsker jeg dig alt held og lykke i fremtiden i kampen for hampen!
RESPECT til you broh! peace out!

-superske [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Helt enig, superske, hvis vi skal ha den legaliseret så skal der være lidt mere prof. over det, det er ikke en kritik af dig Peder, jeg så ikke programmet, men min mor synes at du et godt exempel på en dum hasher, hvilket betyder at det er der sikkert en større del af den kun alkohol indtagende befolkning som synes, og det støtter ikke vores kamp!!!!!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Nu vel...

Jeg mener, ikke at du, er nogen god fortaler for hampens frigørelse, som nævnt tidligere bla ud fra at du, før sygdommen blev konstateret, røg hash.

Eksempelvis, at du efter konstateringen
af sklerose, vender det 180 grader om, og pludselig bliver en forkæmper for hash som "medicin" for sklerose patienter, virker efter min overbevisning ganske latterligt.

Alle som ryger hash for nydelsens skyld, mener sikkert, at lovgivningen er forkert. Skal det bruges medicinsk mener jeg, at det burde være mere kontrolleret eks. igennem lægeordinerede recepter, og ikke små psuhere rundt omkring i landet, eller som i Canada, ved kontrolleret dyrkning i private hjem.

Og nu når vi taler om medicin, er der den mulighed, at få THC i pille form, eller som du selv gør lidt af, dyrke planter, hvis man absolut skal ryge det.

Du burde også selv vide, at almindeligt hash eller for dens sags skyld bedre hash, som regel fyldt med alverdens skidt, så
medicin betegnelsen, skal du længere ud på landet med.

En anden ting du skriver <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Men respekt til jer, og når alderen er ok så stå frem og sig jeres mening

Nu ved jeg ikke hvorledes du mener, at kunne vide min alder. Jeg kan da så fortælle dig, at jeg ikke er en stupid 15årig folkeskole knægt som ikke formår, at ytre min mening.

Endvidere er jeg af den overbevisning , at jeg er klog nok til at holde det på et mere diskret plan, ligeledes kunne du sagtens, have undladt at ytre dig gennem medierne, og have forsat dit daglige virke, uden problemer med at skaffe dig din "medicin".

Og sidst men ikke mindst er jeg fuldstændig uforstående overfor din udtalelse om, at du ikke er sur, hvad skulle du blive sur
over, at ikke alle, selv THC glade personer på et forum som dette ikke er enig med dig.

MoS [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Man må da have max respekt for manden, han risikerer fængelsesdom ved at stå frem og argumentere for lovliggørelsen af cannabis, og dens lindrende effekt på Sklerose. Samtidig oplyser han andre der er ramt af denne forfærdelige sygdom om at man kan lindre sine smerter ved at ryge lidt. Han har højst sandsynligt hjulpet en bunke af mennesker rundt omkring i landet, der ikke vidste, hvad effekt cannabis havde på deres sygdom.
Desuden fik han startet en debat i DK, som ikek tidligere har været ret aktiv. Desværre overskyggede andre hændelser i verden (damn terrorists) fortsættelsen af debatten. Men også aktiv støtte fra partier ville da være en max fordel, jeg synes da jeg læste noget om en valgalliance mellem SF og Christianer-partiet og hamp-partiet. De radikale snakkede da også om legalisering, men hvor var de da Peder forsvarede sin ret til at være rask?

Insane psychedelia user!

"Hvis folk vil opfatte mig som en dum hasher så er det da kun et bevis på hvor langt folk er ude i hampen, at de ikke vil anerkende hash som medicin betragter jeg som det største idioti der er set længe."

Det er ikke det som jeg mener, hvad jeg mener er at hvis folk synes du lyder dum, så vil de automatisk give hash skylden, og det er lige netop det som vi ikke ønsker!

Du kunne godt udtale dig mere scientistisk end fx. "jeg har røget den brede siden jeg var 18... også bang..." og hvad ved jeg.....
Jeg mener sådan en som Che Guevera ville heller ikke have haft den status som han har vis han bare havde sagt "ned med kapitalistsvinene! lad os kaste nogle brUsten", hvad jeg mener er sgu at vi må bruge intelligens!!!!! Egentlig så er regeringen da pisseligeglad med DIT helbred, det er ingen undskyldning for at bryde loven! Sådan en flok idioter, og det er ikke blevet bedre efter vi har fået venstre til magten!

MOS >==>
THC piller skulle efter sigende virke dårligt sammenlignet med en god pibe, som regel kaster folk op af dem, det er ihvertfald hvad jeg har læst!

[ 17 Februar 2002: Besked ændret af: Punk ]

Junior medlem

´Takker for svaret Mos, men skulle jeg bare sidde og holde kæft med hvad jeg ved, hvilket brilliant forslag har du selv fundet på det????
Jeg nægter at skulle kriminaliseres mere pga. staten og snæversynede mennesker og folk som dig der er overlykkelig bare du får en joint engang imellem og gerne vil sidde og gemme sig for de forskellige instanser her i landet.
Hold dog op med det hykleri og let røven fra sofaen og få gjort noget ved sagen makker, hvorfor sidde og gemme sig når du burde stå frem og vise du er et normalt fungerende menneske der ryger hash hvorved du kan kaste stereotypen ala opiums misbruger tilbage i regeringens og forudindfattede menneskers ansigt.
Hvorfor skulle andre ikke kunne få den lindring som cannabis kan give sklerosepatienter. Hvis de ikke vidste den mulighed var der før, så ved de det nu!!!!!! Takket være hjælpen jeg har fået fra medierne og folk med forståelse for andre end kun sig selv!!
Men du har da ret, jeg kunne have holdt min kæft og sidde og gemme mig ligesom dig. Men dette var ikke en mulighed jeg spildte mine tanker på [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Jeg ved at alle folk ikke er enige med mig og mener jeg skulle gøre ting anderledes men jeg er realist og ikke proffessor og dermed sagt jeg gør det bedste jeg kan og har overskud til.

Medlem

Hejsa.. ville bare lige komme med mit synspunkt på sagen.
Måden hvorpå Peder har stået frem og hvordan han har udtalt sig, skal jeg ikke være klog på at kommentere... der er nok for stor uenighed lige netop omkring det .... men bare det at han har stået frem og sagt sin helt egen ærlige mening.. det er sku' stort!!... respekt for det!!

VH
Swimmer

Insane psychedelia user!

Hvis jeg kunne komme på offentligt tv så kunne jeg da også fortælle en masse gode ting om hash, og det ville sgu være bedre formuleret end "at det er godt for mig at ryge den brede"!!!

jeg havde slet ikke gået i offentligt tv *lol*

men jeg tror ikke at hashen bliver frigivet fordi en mand går frem og siger sin mening, der skal nok flere til - men nu er jeg heller ikke lige den vilde forkæmper for fri hash, om den er fri eller ej, jeg ryger den squ stadigvæk - og sådan er det, og jeg vil gerne se hvem der kan stoppe mig, det bliver nok lidt svært at udrydde alt hash i dk - men så kan man jo bare dyrke selv *gg*

minder mig om at jeg skal have fat i en lampe snart......

Medlem

Geografisk sted: Køgeomegn
Hvis manden tør stå frem og give sin mening til kende om en legalisering af hash så er han åbenbart en større forkæmper for hash en MoS er om manden formulere sig korekt kan sgu værre ligegyldigt for det er tanken der tæller og ikke en eller flere Politiske kandestøbere der helt ned til bollerne er en flok kylinger hvis hash gavner mandens levestandard så lad ham gøre det og hvis i har et problem så kig den anden vej eller gør noget selv Fej foran egen først
Respekt til Pede Svendsen

Junior medlem

Hvis folk vil opfatte mig som en dum hasher så er det da kun et bevis på hvor langt folk er ude i hampen, at de ikke vil anerkende hash som medicin betragter jeg som det største idioti der er set længe.
Denne vidunderlige plante kan hjælpe mange mennesker der er syge ikke kun Sklerose patienter.
Folks meninger bekymrer mig da meget og måske takler jeg det ikke "politisk korrekt" men jeg ser eller hører ikke andre der er gået med i kampen.
Jeg er totalt aggresiv i mit forsvar af mit medicin og det ville i nok osse være hvis det var jeres liv regeringen forsøgte at smadrer.

Men respekt til jer, og når alderen er ok så stå frem og sig jeres mening. Jeg kæmper for min ret til et ordentligt liv, og det indebærer at jeg kan få min medicin hver dag.

Hvordan folk opfatter mig bekymrer jeg mig ikke om, det er sgu da det jeg mindst tænker på.
Jeg er gået i medierne for min egen og andre Skleroseramtes skyld, og ikke for alle andre der syntes det er en fed urt.
Sorry [img]images/smiles/icon_redface.gif[/img](
MEN eftervirkningerne hvis det bliver anerkendt som medicin vil i jo nok gerne have, for så bliver regeringen jo nød til at ændre opfattelse af denne "farlige" urt

BTW. Blæret site

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 46 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]