Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 15:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Nøj hvor er jeg skæv nu, nå, men til pointen: Hashrygere er generelt sundere ind ikke rygere... Hvorfor? Jo: Forestil jer alle de gange i lige har åbnet vinduet efter en god joint for at lufte ud, så kæresten/forældrerne/kollegaerne ikke skulle vide at man har fyret op. Det er meget frisk luft igennem årenes løb, hvad? Og som bekendt er det bedste man kan gøre for at forebygge forkølelser god luftcirkulation.
Masser af frisk luft=ingen forkølelser=hashrygere ER bare sundere!

Insane psychedelia user!

Hmmm nu må du vist lige huske på at thc sætter sig på de hvide blod legemer og gør dem "skæve" så de ikke kan bekæmpe fremmedlegmer, hvilket gør det lettere for dig at blive sygt!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Hvor har du den info fra Punk ?? Mine forældre har røget stødt i ca 25 år og de er meget meget lidt syge !!!

Insane psychedelia user!

Det kan jeg sgu ikke huske, en eller anden undersøgelse

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
der er vist også noget om, at man lettere får luftvejsinfektioner som f.eks. "ondt i halsen" hvis man ryger (både tobak og hash)

Dedikeret medlem

Det lyder som en ond cirkel... Af den gode slags, altså [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay jeg må nu sige at dem jeg kender der har røget lang tid ikke ser yngre ud men de er yngre, altså i ånden er de mere friske og mindre små borgerlige !!

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
Jeg har røget konstant i 11 år nu jeg bor stort set det meste af tiden på gaden jeg lever af toastbrød, pap pizzaer fra netto og Cola (og det har jeg levet af i mange år), så mit imunforsvar burde være i bund på grund af mangel på ærnerings rigtig mad ( der er ikke en skid vitaminer i toastbrød eller pap pizza) men jeg har kun været lettere forkølet ganske få gange i mit liv, aldrig noget mere alvorligt, hvis jeg F.eks. skærre mig heler det også utroligt hurtigt og der går aldrig betændelse i selv om det ikke bliver renset, jeg har en del bekendte som er 40-50 år gamle men de ser mindst 10 år yngre ud end de er, så min konklusion er at hash er skide sundt og det holder kroppen ung og imunforsvaret stærkt, der kan dog være psykiske bivirkninger ved det men det var jo ikke det vi snakkede om her.

Medlem

hvis jeg er lidt forkølet så hjælper det en hel del liga at suge et par hoveder, men så bliver jeg bare endnu mere forkølet dagen efter. Gæt hvad men så gør

Medlem

Geografisk sted: syd for nordpolen
Jeg sys sgu at hash hjælper meget hvis man har ondt i hovedet eller et andet sted i kroppen! jeg får det altid mega godt af det... min fætter har røgte i mange år og han er frisk som en havørn... okay han er måske lidt sløv i hovedet men fuck det! min konklution: weed is good for mind, body and soul... [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: Cph
Hvis jeg har tømmermænd, ja, så forsvinder de sgu hvis jeg drikker 1,5l danskvand og ryger en ordentlig bønne.. ( og det hjælper ikke, hvis jeg kun drikker vand! ) Det er mærkeligt, det er som om jeg skal have mere for at blive skæv, som om hashen opvejer disharmonien i min krop!

Medlem

Geografisk sted: Søllerød
Livsnyder>>Ja, jeg kan godt følge dig, ligesom hvis man kun ryger lidt, så bliver man ikke skæv, man får det bare lækkert:

Alle ens muskler bliver varme og bløde. Hovedpinen bliver til en lunken brise, der svæver sandsesløst henover den nøgne slette... Du er i harmoni, ikke blot med verden, men med dig selv.

GF

[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder måske som om du ikke mener det seriøst Ganjafarmer men det håber jeg du gør fordi det er sku omtrent sådan jeg har det !!! Jeg syntes også det er tit at man faktisk får en meget klarer tankegang hvis man er lidt skæv, ikke særlig meget bare en smule !

Dedikeret medlem

Jeg kan tydeligt huske engang på LSA... DET var klarhed! Alle forhold i mit liv kunne jeg pludseligt tage stilling til som var det en matematisk ligning! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

>>Hamp, Jeg mener det sku helt seriøst. Hvis jeg ryger en lille 0,1, så er der klarhed for alle pengene.
Jeg kan ligesom komme ud over de problemer jeg har i hverdagen, og fokusere på andre dybere ting, som ofte er roden til de problemer som åbentlyst svømmer i overfladen.

Peace GF

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@Punk jeg kan kun sige, at de gange jeg har været (forkølet, snottet osv.), har jeg det meget bedre dagen efter, som om hashen har bedøvet/slået bakterierne/influenzaen ihjel.

hashen åbner da for en masse nye gange i dit indre hoved, men jeg synes kun det er det tidspunkt hvor man er skæv.

Af egen erfaring, hvis jeg f.eks. ryger flere dage i træk, vel at mærke skoledage, bliver jeg klart mere sløv/doven og gnaven, så på mit skolarbejde hjælper hashen ikke.

Men det er bare min mening

Medlem

Peter Ege skriver i sin bog om Hash for nøglepersoner (udgivet på sundhedsstyrelsen i 91,92 eller 93), at hash har en negativ effekt på immunforsvaret. Nu er Peter Eges bog en meget veloplagt og helt igennem troværdig gennemgang af, hvad vi egentlig ved om hash, SÅ han nævner faktisk en serøs kilde - den kan jeg bare ikke huske - det må I selv se efter.
Jeg synes, at hash har en positiv effekt på mig, når jeg for eksempel har stresset i en periode, og måske ikke er helt på forkant med at slappe af sammen med vennerne. En aften med en bønne og lidt guf af en art og en lille vanvittig film eller noget jackass, er lige det der skal til for at give det fornødne break fra alle hverdagslivets bekymringer og genvordigheder. Og jo fra et skævt standpunkt, kan man godt se tingene på en anden måde, og det er fint nok. Men har man brug for at være skæv mere eller mindre konstant, så ville det måske være nummer et med noget problemsøgning og løsning. Klarhed i forbindelse med studier tror jeg ikke på. Jeg synes dog jeg så et program om en rejse til himalaya forleden, hvor de skelnede mellem wisdom og learning. Jeg skal ikke udelukke, at man bliver en kende visere med hver bønne man får røget, men lære noget af det tror jeg ikke man gør.

N

Junior medlem

Geografisk sted: Østjylland
Jeg mener ikke på nogen måde at nogen form for røg er sundt. Det kna have nok så mange positive effekter, men det ændrer ikke på det faktum at man hiver tjære, og andre affaldsstoffer ned i lungerne, hvorfra en del af det bliver siddende, og en del bliver ført rundt med blodet. Og dét kan umuligt være sundt. Men det kan da helt sikkert også have positive effekter, hvis man ér syg. Og ens sygdom/utilpashed skyldes en form for stress, ubehag eller lign. Der kan en lille røg lige være det der skal til for at man slapper af, og kroppen kan få den ro den skal have til at få løsnet op i dårligdommende. Så både ja og nej til at røg er sundt.

Medlem

Jeg giver Knee Dah Ho ret.

Fx. hvis man ligger og er rigtig syg.> Det eneste man har lyst til er at dø og BESTEMT ikke at indtage nogen form for føde.

I denne situation er en lille pibe hash vejen til at få det bedre. Efter man har røget, hvilket man sikkert heller ikke har lyst til, har man det klar bedre og får pludselig kæmpe fråder på. Fråderen bliver omsat til energi, som kroppen bruger på at blive rask....
ALTSÅ: En god cirkel, på den fede måde...

GF [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]