Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 09:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hey Alle sammen!!

I hvilken måned er det bedst at begynde at dyrke udendørs?
eller hvor varmt skal jorden evt. være!

er helt ny her!!!! hehe

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
brug søgemaskinen

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Slaaaaaap af.

Du er jo helt oppe og ringe!

Prøv at kig dig lidt omkring her, der er masser af guides til groning og masser af posts der omhandler både lys, gødning og selve groningen af cannabis.

Læs og lær, efter det kan du spørge hvis du stadig har problemer :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Egentligt kan du jo allerede begynde, at plante dem ud når du er sikker på der ikke kommer nattefrost. Ellers, er sidst i april til engang i maj et godt tidspunkt. Du kan evt starte nogle spirer op indendørs nu under et par lysstofrør.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Østjylland
Stonez skrev:
Egentligt kan du jo allerede begynde, at plante dem ud når du er sikker på der ikke kommer nattefrost. Ellers, er sidst i april til engang i maj et godt tidspunkt. Du kan evt starte nogle spirer op indendørs nu under et par lysstofrør.

Pas på når du skal dyrke udendørs! Det med at starte planterne op under lamper/ i vindueskarmen, er fint nok. de skal bare ikke nå at sætte mere end det første sæt blade, før de kommer ud. De bliver meget skrøbelige hvis de "vegger" for længe indendørs.
Jeg starter tit mine planter, så de er klar allerede først i april. Hvis der så er nattefrost i sigte, kan man lige skåne dem ved at smide en spand over dem. Det samme gør jeg hvis de lover hård regn eller hagl - det er virkeligt noget der kan skade de små.
Det kan være du ved det allerede, men jeg fortæller det alligevel. Husk at have noget god jord at dyrke i! Ligesom ved indendørs dyrkning er det vigtigt at det er en let blanding, det skal give luft til røderne og dræne vand godt (moder natur kan være lidt voldsom med vand doseringen). Grav nogle store huller, jeg laver dem tit ½ meter i diameter, og en meter dybe. En skovlfuld kompost er også lige sagen!!
Jo tidligere de kommer i gang, jo større plante - jo større plante jo flere blomster - dejlig logik!

håber det kunne hjælpe :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

superpedro skrev:
De bliver meget skrøbelige hvis de "vegger" for længe indendørs.

Det mener jeg bestemt ikke. Jeg har brugt teknikken mange gange udendørs med stor succes. Hvorfor mener du de bliver skrøbelige?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Stonez skrev:
Det mener jeg bestemt ikke. Jeg har brugt teknikken mange gange udendørs med stor succes. Hvorfor mener du de bliver skrøbelige?

Jeg var selv IDIOT sidste år og veggede en masse planter i april uden kunstlys (jeg foretrækker selv at kalde det "villige til at lære af egne erfaringer" ...)

De stakler blev faktisk rimelig svage, strakte sig og lå ud over potteplanternes kanter.

Behøver jeg nævne, at jeg selvfølgelig også var IDIOT og ikke havde en blæser på dem? Gæt selv om de blev svage eller stærke af det :)

Endelig er der en anden ting man lige bør huske, uanset om man gør alt det rigtige indendørs: nemlig at solen har en del mere skadelig UV stråling og det kan simpelthen riste planter, der ikke bliver vænnet til det nye spektrum.

Når det så er sagt, så kom selv planterne fra april sig faktisk og blev til udmærket cannabis. Dog havde jeg absolut ingen bedre succesrate eller vildere udbytte med mit april batch end med dem jeg begyndte at forspire i potter i begyndelsen af maj, og selv dem der først kom op af jorden (sået direkte i jord udenfor)i sidste tredjedel af maj nåede faktisk at komme ligeså godt med som de andre. Ingen af disse var guerilla men under kontrol hjemme i have og i potter på altanen.

Det super-smarte ved at starte de små og lade dem vokse sig lidt store under kontrollerede forhold er, at de satans SNEGLE har sværere ved at æde ens planter når de bliver plantet ud guerilla. (Hvor jeg hader snegle ... hvor jeg dog virkelig hader dem ... gæt selv hvorfor jeg intet guerilla grow havde i længden)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Malkavian skrev:
Det super-smarte ved at starte de små og lade dem vokse sig lidt store under kontrollerede forhold er, at de satans SNEGLE har sværere ved at æde ens planter når de bliver plantet ud guerilla. (Hvor jeg hader snegle ... hvor jeg dog virkelig hader dem ... gæt selv hvorfor jeg intet guerilla grow havde i længden)
Nemlig! :D Planterne får gerne en meget bedre start med lidt kunstlys indendørs, dette tillader også, at man fisker nogle af planterne fra og evt. kan spotte nogle af phenoerne inden de ryger i haven.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Østjylland
Stonez skrev:
superpedro skrev:
De bliver meget skrøbelige hvis de "vegger" for længe indendørs.

Jeg har næsten altid startet et større hold frø op i toiletpapir, og så holdt dem inde i nogle dage. derefter sætter jeg den første halvdel, de længst udviklede. Så holder jeg den anden halvdel ,hvis nu en april vinter skulle sætte ind, under lys en/ to uger, så de er klar til at komme ud når vejret ser 100% forårs agtigt ud. Der har jeg næsten altid oplevet at chokket tog længere tid at komme sig over for de sene planter end de første der kom ud. De havde oftest overhalet de sene efter et stykke tid, og dødligheden var mindre.
Det er også det indtryk jeg havde efter at have snakket med andre udendørsdyrkere, men hvis jeg tager fejl, så må du undskylde.
Hvem ved om jeg er god nok til at vegge, til at de ikke får chok. Jeg har en blæser på, og bruger vindueskarm+ Grolux rør.

Titel:
Medlem

når det fryser om natten og når temperaturen er over 10grader kan du godt dyrke cannabis udenfor.
det er engang imellem april og maj.

du kan lige få nogle klima-normaler fra dmi.
http://www.hampdyrker.dk/cms/forum/viewthread.php?forum_id=20&thread_id=51#161

Titel:
@pedro prøv at anskafe dig et blåspectrum lys istedet for et grolux rør, de giver ufattelig ringe lys i forhold til et rør med det rigtige spectrum.

Grolux hvor dumt det end lyder er fremstillet til at få planter til at se flotte ud, eks vis i akvarier og terrarier og det er en udbredt misforståelse at det er godt plante lys.

Goggle efter et Grolux datablad og du vil kunne se på de spectrum kurver der medfølger at de ikke liger optimalt, men de kan godt bruges det er ikke det. Der er bare ingen grund til at købe dyr grolux rør når et langt billigere rør er bedre, hvis du kommer ud for at skulde købe nye rør.

MVH
Piercer

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]