Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Flemmes lomme.
Fandt dette lille link på Overgrow http://www.observer.co.uk/uk_news/story/0,6903,651707,00.html

Junior medlem

Her var lige en lille fætter til: http://www.publications.parliament.uk/pa/cm200102/cmbills/016/02016--a.htm#1

Dedikeret medlem

http://www.psychedelia.dk/forum/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=3&t=000416

Junior medlem

Ja, de downgrader cannabis til et Class C drug. Man kan altså i teorien stadig blive arresteret hvis politiet stopper dig med en klump. Hvis de lovforslag der beskrives i de ovenstående links bliver vedtaget, vil det betyde, at man frit kan ryge og dyrke, som man lyster(man skal dog stadig have licens for at sælge/exportere). [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

[ 18 Februar 2002: Besked ændret af: Fætter Langskæg ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Skal vi oprette en psychedelia.uk måske snart ???? Det kunne da være dejligt men der er jo altså også muligheden for en psychedelia.nl men jeg er nu bedre til engelsk end til hollandsk

Medlem

Geografisk sted: Danmark
Det er fandme stort, man må håbe de gør noget ved det, og at de danske politikere for fingrene ud af røven og sat gang i den debat... der i sidste ende må betyde en afkriminalisring.... Lad os alle bede.... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

problemet er bare at når man bliver voksen og ansvarlig, så er man igen mod frigivelse.

et andet eksempel er folk på dette forum. om 15 år vil de fleste her nok le af tanken om dengang de flippede og experimenterede lidt med diverse eu stoffer, men om deres egne børn skulle gøre det samme er et godt spørgsmål. og lillemor tillader det nok heller ikke. og hvad hvis naboen opdager det osv.

Medlem

Geografisk sted: Det vilde West Jylland
Er da altid med på at bede en lille bøn, når det gælder legalisering af hash [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Læste lige i Urban at alle ungdoms partier, undtagen Dansk Folkeparti, går ind for fri hash.. Og det er jo dem der engang skal overtag!

Såå, det tyder da godt!

Medlem

Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
eb, jeg tror ikke på din teori. Jeg tror psykedeliske stoffer og hashish er kommet (tilbage) for at blive, og jeg er ret sikker på at langt de fleste unge der i dag har røget en fed, og fundet ud af at det egentlig ikke er specielt farligt, så vil de også være for en legalisering når de vokser op... Problemet idag er efter min mening, at der sidder en masse voksne der aldrig har prøvet at ryge en lille en, men alligevel er blevet "hjernevasket" af medierne til at tro at det er ekstremt farligt. Når de er døde og borte (eller bare ude at politik [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ), så tror jeg vejen for en legalisering er banet.

Insane psychedelia user!

Hash er sgu'da farligt!

Hvis hash blev legaliseret, og den danske ungdom ville bruge hash ligeså meget som alkohol, ville vi meget hurtigt stå med 14-15 årige med hashpsykoser!

Hvis regeringen satte hash på en mild liste, lidt ála England, og man evt. oprettede en fristad i Jylland og "hashklubberne" ikke blev lukket, det tror jeh ville være et bedre alternativ til fri hash.
Så kunne de unge der VILLE prøve hash, kunne få fat i det. Hvis hashen blev fri, ville jo næsten alle unge prøve det.. Og en del mere end nu, ville blive afhændige..

@Eb: Det tror jeg er rigtigt nok.. Hvis min søn på 16 kom hen til mig og sprugte mig om han måtte prøve amfetamin, ville jeg da sige klart nej!

[ 24 Februar 2002: Besked ændret af: daffy duck ]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg vil give eb ret - jeg tror at de fleste herinde vil tage afstand fra stoffer når de er blevet "modne", har stiftet familie og dyrker de små-borgerlige værdier.

Jeg tror da stadig at jeg selv vil ryge hash en gang imellem (sikkert sammen med mine gamle venner), men jeg vil næsten med garanti ikke tage stærkere psykedeliske stoffer når (eller hvis? gad vide om jeg har en fremtid som zen-buddhistisk munk eller eneboer foran mig?) jeg har fået kone og børn.

Jeg har svært ved at sige hvad jeg vil sige til mine børns stof-brug. Jeg vil sgu være helt afslappet med at de ryger hash, så længe de ikke ryger for ofte i hverdage eller bonger den for hårdt. Jeg tror dog at jeg vil være lidt bekymret hvis de begynder at tage hårdere stoffer - jeg vil prøve at forklare dem om stofferne, deres effekter og risikoen ved at bruge dem og så håbe på at de nøjes med at bruge stofferne og ikke misbruge dem.

Jeg tror ikke rigtigt på en legalisering. Som eb siger bliver det hurtigt umoderne at være pro-legalisering når man bliver en "erfaren" politiker, og jeg tror, at de fleste ungdomspolitikere der er for en legalisering nu, vil tage afstand fra det om 5-10 år (specielt de højreorienterede idioter).
Det "højeste" vi kan opnå er vel, at hash bliver lovligtgjort til medicinsk brug, og at strafferne for besiddelse til eget forbrug osv. bliver endnu mildere.

Junior medlem

Daffy, jeg tvivler på at det vil går så grelt som du beskriver, men jeg kan godt se hvor du vil hen. Det optimale ville vel være en ordning som den Hollandske model. Hvor salget begrænses til coffeeshops o.l., og hvor det er lovligt selv at dyrke i begrænset omfang(altså til eget forbrug).

Det passer sikkert meget godt, at mange unge ville få lyst til at prøve hash i det øjeblik det blev legaliseret, men på længere sigt kan jeg ikke se de store problemer i det. Når først et stof har fået større social accept, vil det miste meget af den mystik mange unge føler ved det. Hvis det ikke længere er ulovligt, vil hashen ikke syntes spændende mere.

Desuden hører vi jo ikke historier fra Holland om unge indlagt med hashpsykoser m.v.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Daffy>> Har du en søn på 16 ?? Wow
Når men tilbage til emnet. Jeg tror ikke at det ville ændre så meget på noget i det lange løb med en legalisering, ihvertfald ikke på de områder som i taler om. Jeg tror nærmere at folk som der idag bliver set skævt til af samfundet vil blive mere aksepteret end idag. Det vil også være godt for højskoler og især efterskoler da det sociale samværd ikke vil være gruppebestemt efter hvem der skal med ud i busken og hvem der ikke skal. Derudover vil en helt masse ikke blive smidt ud fra disse skoler og en lang række andre så folk der ryger vil havde større chance for at gøre deres studie færdigt. Så vil det efter min mening også muligvis havde en vis nedgangs effekt, forstået på den måde at det nok egenligt vil blive dyre end det er nu og derfor vil fære unge havde råd til at fyre og derfor lade være...Jeg tror også det ville sætte enten en stopper for langt hovedparten af rockernes indtjening eller også øge indsmuglingen af andre ting...Hvis vi var heldige ville der opstå en priskrig fra rockerne så det blev endnu billigere end det er idag !!!! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Nej, jeg er selv 16..

Hvad ville man egenligt gører med alle de mennesker der sad i fængsel for hash-smuling hvis der kom en legalisering?

Insane psychedelia user!

brænde dem [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tja...de ville vel blive sat fri fra den dag lovforlaget var gået igennem...men hvor mange tror du egentligt sidder inde som en følge af hash ???

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lige et par ord fra sundhedsstyrelsen i et interview omkring hash.
"Hvad med alkoholen. Nogle mener jo, at den har mindst lige så mange skadevirkninger som hash - hvorfor er den så ikke forbudt, når hash er? "
Fordi vi har drukket alkohol i tusinder af år, og det ville være meget svært at gennemføre et forbud. Befolkningen ville ikke rette sig efter det og begynde at smugle og begå andre former for kriminalitet for at få fat i alkohol alligevel. Men når det gælder andre stoffer, mener flertallet, både i befolkningen og folketinget, at det er ok. at forbyde dem.
Iøvrigt har alle samfund rusmidler, der bruges til bestemte lejligheder. Men alle samfund har også sociale regler for, hvordan man bruger rusmidlerne. De regler lærer man under opvæksten.
Alle de stoffer, der er kommet til i det moderne forbrugersamfund, dem har vi ikke nogen sociale "færdselsregler" for. Derfor er der en større risiko for at bruge dem helt forkert.
Fordi alkohol har eksisteret i samfundet i så mange år, kender de fleste dets virkning ud og ind, og der er nogle sociale "færdselsregler", der støtter op om, at vi skal drikke, så vi har det sjovt og ikke skader os selv. Alligevel har en del mennesker problemer med at styre deres forbrug af alkohol. Fx ødelægger alkoholmisbrug dagligdagen for mange familier, mange slagsmål og trafikulykker skyldes alkohol osv.
Hvis flere rusmidler blev lovlige, ville de også give samfundet endnu flere sociale problemer, end vi allerede slås med pga. alkohol. Det er der ikke nogen politikere, der ønsker.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
@Daffy:
Der er fandme STOR forskel på hash og amf!! amf er jo et af de stoffer der skader fysisk mest, (bortset fra de HELT hårde, og dem som sprøjtes) jeg ville self. også sige nej, hvis min knægt kom og spurgte om han måtte tage en line, men jeg ville sq ikke holde knægten fra fed, snarere belære ham om hvordan man har et moderat forbrug, og i hvilke sammenhænge det er dumt.

@Hamp:
Jeg har en onkel som er SERIØS narkoman, han blev nuppet med et ½ kg fed, og 2g amf. han fik en bøde på 1600 ikke andet.... DET ER FANDME BILLIGT SLUPPET!!!!

Insane psychedelia user!

Det var en bemærkning til det Eb skrev;

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af eb:
et andet eksempel er folk på dette forum. om 15 år vil de fleste her nok le af tanken om dengang de flippede og experimenterede lidt med diverse eu stoffer, men om deres egne børn skulle gøre det samme er et godt spørgsmål. og lillemor tillader det nok heller ikke. og hvad hvis naboen opdager det osv.<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg har selv prøvet amf. og hvis min søn i samme aldre som jeg er nu, kom og sprugte om han måtte prøve amf. ville jeg sige nej! Så jeg gad Eb ret..

Selvfølgelig sammen ligner jeg ikke amfetamin og hash!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]