Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 09:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

hulkamaniac skrev:
Blødhed behøver ikke at have noget som helst med kvalitet at gøre, har flere gange været udsat for rigtig dårlig hash som var blevet blødet op med lidt nol eller lignende.

Hvis de så bare var nol ville det jo sparke røv, men der er efter sigende visse producenter der har fundet ud af at tilsætte alle mulige former for substanser, der kan give lidt samme konsistens som super god hash. Tit er det så ikke-euforiserende olier, parafiner osv. i stedet for nol. (Robert Connell Clarke har en lang liste af tilsætningsstoffer i sin bog "Hashish")

Titel:
Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
c0ne skrev:
hulkamaniac skrev:
Citat:
Kendetegn på 90'er ryger: Blødt, brænder ikke men bliver modelervoksblødt (eller er sådan). Lille dosis for en god skævert.

Det er da oget fis at skrive. 90'er er bare hash som er så godt at der bliver taget 90 kr. for den, den kan lige så godt være en hård pollen som en rigtig slasket ryger :twisted:

Aha? Jeg mener at den moderledvoksagtige form og substans er kendetegnende for rigtig god ryger.

Har aldrig fået "hård" pollen, som du siger.

Jeg har så aldrig fået blød pollen. Synes altid pollen ryger er pænt fast i det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Fed tråd :D

Hvad med at lave en bong og dele mixet op i 3 eller 4 så i kan få et hoved hver? Jeg synes man bliver meget skævere og desuden er der også noget nærmest rituelt over at ryge på instrumenter, også selvom det er en snusket flaskebong

edit: Desuden er det også sjovt at bygge sine egne rygeinstrumenter, det kan man sgu få mange varme sommerdage til at gå med

Titel:
Junior medlem

Jeg røg et gram 90 uden at føle noget som helst. Hvorfor hedder det egentlig en 90'er? Jeg var i USA her for et par måneder siden og prøvede Whitewidow og alt muligt, er det muligt at få det her i danmark?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
mr Phiuck Ju skrev:
Jeg røg et gram 90 uden at føle noget som helst. Hvorfor hedder det egentlig en 90'er? Jeg var i USA her for et par måneder siden og prøvede Whitewidow og alt muligt, er det muligt at få det her i danmark?

90'er er som sagt en betegnelse for god hash.
Ret god hash.

Du kan finde ud af om det er godt ved at lugte til det og ved at mærke på det (evt. brænde det lidt med en lighter for at se om det brænder eller bliver modelervoks-blødt).

Det vil lugte "stærkt" af hash, plante-materiale eller lign.
Hvis dit hash brænder når det bliver udsat for ild så er det et tegn på ringe kvalitet.
Det er urenhederne i hashen der brænder. Ren hash flyder bare ud, bliver meget blødt. Det går ikke direkte i brænd, det gløder bare.

Ligesom bubblehash også bare flyder ud og bobler når det udsættes for ild.

Så test da dit hash.

Tegn på dårlig hash:

Ingen, eller meget ubetydelig duft.
Smuldrer når man noller det ud.
Hashen er meget hård i det.
Brænder når det udsættes for ild.

Tegn på god hash:

Forholdsvis "stærk" duft.
Behøves ingen opvarmning før man noller det ud (modelervoks-blødt).
"Bobler"/Flyder ud når det udsættes for ild.

Til dit WW spørgsmål:
Ja det kan man. Men nok kun hvis du gror selv, eller kender nogen der gror selv. Det kan dog skaffes.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
90ér er skubber-slang for en ryger der koster 90 kroner grammet...
Egentlig et lorte term...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

c0ne skrev:
Tegn på dårlig hash:
... Brænder når det udsættes for ild.
Tværtimod.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Stonez skrev:
c0ne skrev:
Tegn på dårlig hash:
Tværtimod.

Ja, jeg synes også det plejer at være omvendt?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Stonez skrev:
c0ne skrev:
Tegn på dårlig hash:
Tværtimod.

Urenhederne i standart-hash brænder når de udsættes for ild.

God hash bobler/smelter.

Jeg havde noget 90'er for et par uger siden. Og jeg havde også noget standart, 90'eren boblede eller smeltede (blev sort til sidst). Hvorimod standarten brændte nogle steder, og generelt smuldrede når det nolles, hvor den gode hash sidder fast på fingrene og er forholdsvist "sticky".

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
c0ne skrev:
Stonez skrev:
c0ne skrev:
Tegn på dårlig hash:
Tværtimod.

Urenhederne i standart-hash brænder når de udsættes for ild.

God hash bobler/smelter.

Jeg havde noget 90'er for et par uger siden. Og jeg havde også noget standart, 90'eren boblede eller smeltede (blev sort til sidst). Hvorimod standarten brændte nogle steder, og generelt smuldrede når det nolles, hvor den gode hash sidder fast på fingrene og er forholdsvist "sticky".

Urenhederne ? Tror ikke det er dem der brænder. Nol er ret brandfarligt, og fanger ild med det samme næsten. Eller det er min erfaring ihvertfald. Lighter i nærheden af nol, og der går ild i lortet ;)

God hash indeholder meget nol, nol brænder godt, og bobler. God hash skal boble og brænde hurtigt. Dårlig hash gør ikke, men derfor kan dårlig hash godt boble og brænde pga. indholdstofferne

Fik engang en rigtig skod klump tjald. Det var så dårligt at man ikke kunne sætte ild til det, det boblede ikke engang, og blev bare sort. Selv efter 3g på 1 time kunne vi ik mærke noget...

Dårlig hash plejer ganske rigtigt at smuldre til støv og pulver, samt større stykker, er hårdt og man skal evt. bruge lighter til at blødgøre det. God hash med højt indhold af nol skulle gerne blive blødt ved at blive holdt i hånden, og er ret klistret

Tegn på dårlig hash er at det IKKE brænder, mens du også kan få dårlig hash der brænder. God hash både bobler og brænder

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
God hash brænder!

THC er en olie, og olier har det med at brænde hvis der bliver sat i ild til det.
Og nu er jeg jo ikke fra den omgangskred og/eller del af landet, hvor tjald-dealerne prøver at tage røven på dig.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

For ikke at lyde som et svin, Jeg bryder mig ikke så meget om cone.

Kk, altså, jeg plejer at sige at en god ryger kan holde en lille flamme.
Men det betyder ikke at alt hash der nemt brænder er godt.

F.eks. er andre store stenere her på siden nok blevet udsat for det der underlige underlige plastic hash jeg har set rundt omkring det sidste års tid. Jeg har både set det stenhårdt og blødt. En ting er altid den samme, den brænder bare man kigger på det og tænker på ild.

Men det betyder på ingen måde at det er godt hash. Det stinker at brændt plastic og oser sort røg. Noget hulens stads.

Engang tilbød en af mine venner mig en pive lavet med dette hash. ALDRIG har jeg røget noget så ulækkert. Jeg kunne ikke trække vejret ordentligt i 20 minutter efter og følte mig på ingen måde skæv.

Ydermere har jeg osse oplevet enormt god hash som ikke kunne holde en flamme overhovedet.

Juggz guide til hash indkøb:

1. Vær ligeglad med om ham der sælger dig det, kalder det 70'er 80'er eller 90'er. Der er ingen faste standarder for det. Det er noget han siger for at få flere money cash hoes ud af dig.

2. Kig ikke efter farven på dit hash. Om det er sort eller lysebrunt spiller ingen rolle. Det meste sorte hash der bliver solgt sådan gadestil og ikke ven til ven, er noget værre bæ. Noget underligt fedtet noget der ikke er til at mixe ordentligt. (efter egen erfaring)

3. Jeg har sjældne gange oplevet pushere komme med følgende præsentation af deres hash "øhh jaa det her det så det der hedder Slasker, den er rigtig vild. Og det her er en Snasker. lidt mindre vild".
Der er ikke noget der hedder en Slasker eller en Snasker. Det er noget de kalder hashen for at få det til at lyde som mere end det egentlig er.

4. Der er ALDRIG speciel price for you my friend undtagen når pushere faktisk er din ven (ikke en ryger ven). Du vil aldrig blive trukket overpris.

"Hvordan finder jeg så noget godt hash?" spørger du så?

5. Lugten. Den går man aldrig helt galt i byen med (hvis man vel og mærke har haft med hash at gøre mange mange gange og andet hash den lokale grønlænders "Super ryger"). Der er ikke en specielt lugt du skal gå efter, men bare en kraftig lugt, der virkelig dufter godt. (Men du er ikke garanteret at få godt hash bare fordi det lugter godt)

6. Dyrk selv. Og gør noget ud af det.

7. Hvis det nu sker, at du tar op til din pusher, køber noget hash, tar det hjem til drengene og bare er "Yeaaaah man det her 90'er ryger mannn!" og så dine venner griner af dig og fortæller dig du lige har givet 90kr for murstenshash, så går du under ingen omstændigheder tilbage til pusheren og brokker dig. Fordi... han har ikke snydt dig. Han sagde han solgte 90'er hash, og så længe DU betalte 90kr for det, er du ikke blevet snydt.

Find dig i det, bliv bitter og lad være med at købe dårlig hash fremover.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Dextrose skrev:
God hash brænder!

THC er en olie, og olier har det med at brænde hvis der bliver sat i ild til det.
Og nu er jeg jo ikke fra den omgangskred og/eller del af landet, hvor tjald-dealerne prøver at tage røven på dig.

Nej okay.

Men altså det er den first-hand-experience jeg har med hash.

Det dårlige hash jeg har haft brænder meget let, man kan næsten ikke opvarme det uden at der går ild i det forskellige steder (her taler jeg ikke om HELE klumpen, men kun få steder der lige brænder af, altså hvad jeg har fået at vide: urenhederne (blade og lign.) i hashen der brænder.). Hvorimod det gode ikke brænder (SELF brænder det når man sætter meget ild til det, men det brænder ikke uregelmæssigt og kun nogle steder) men bare smelter ud når det udsættes for ild.

Og jeg er ret sikker på at det ene var dårlig hash og det andet var god hash.

Jeg kan ikke lide random.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
c0ne skrev:
Dextrose skrev:
God hash brænder!

Nej okay.

Men altså det er den first-hand-experience jeg har med hash.

Det dårlige hash jeg har haft brænder meget let, man kan næsten ikke opvarme det uden at der går ild i det forskellige steder (her taler jeg ikke om HELE klumpen, men kun få steder der lige brænder af, altså hvad jeg har fået at vide: urenhederne (blade og lign.) i hashen der brænder.). Hvorimod det gode ikke brænder (SELF brænder det når man sætter meget ild til det, men det brænder ikke uregelmæssigt og kun nogle steder) men bare smelter ud når det udsættes for ild.

Og jeg er ret sikker på at det ene var dårlig hash og det andet var god hash.

Jeg kan ikke lide random.

Jeg kan så fortælle dig at det er utrolig svært IMO at sætte ild til pulveriserede blade/stængler. Lavede selv noget hash af sidste års høst, og det dårligste der blev ret "grønt" boblede næsten ikke og var ikke til at sætte ild i. Det blev bare sort

God hash skal brænde ligeså snart det kommer i nærheden af en flamme ;)

Dog er der altid undtagelser. Bare fordi hash brænder, bobler og lugter af hash, så behøver det ikke være godt...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Daaamn jeg skal love for at I kan trække den langt ud! Hvem fanden har spurgt om en guide til vurdering af kveliteten af 90'er? Startede tråden ikke bare med et spørgsmål om hvor meget en person skulle ryge af denne 90'er for at blive skæv? Gee wiz! Chill out guys! 8)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Jeg er endnu engang enig med Malkavian

Ryg et par væs ikke flere og send den videre. Hvis man tager flere riskikere man bare at ryge den varm. Hold 15-20 sekunders pause efter hver hiv minimum, også efter det sidste væs og selvom makkeren sidder og venter.

Dårlig hash er 99% af gangene meget tør i det i forhold til bedre hash. Det er et spørgsmål om erfaring, det ligger i øjnene og fingrerne efter noget tid. :D

Til spørgsmålet fra mr Phiuck Ju

Ja det er muligt, men ikke sådan på gadeplan i DK. De fleste pushere er stadig i 40-50erne og ryger mest pibe eller bong,derfor er deres ynglings hash en semiryger og ikke god hash eller skunk som man er bedst i joints. Ikke før en "ny generation" af pushere kommer på banen vil der ske de store ændringer.

USA er et helt andet markede, skunk er meget meget mere udbreds. Hvilket jo er super. også sundhedsmæssigt, selvom det lyder lidt mærkeligt.

Mvh Mikkel

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Det mørke jylland...
Dextrose skrev:
God hash brænder!

Haha, sorry men tror nu hele Storkøbenhavn generelt, er mekkaet for små smart wannabe-pushere der ikke har en skid forstand på priser.[tab][tab]

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nu kan jeg ikke selv huske, hvor meget man kunne ryge i starten, men hvis i er 4 personer til at dele den, ville jeg ikke mene det er mulig at få det dårligt, så bare ryg :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]