Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

da jeg påtænker at investere i et drivhus(10m2)er alle råd og erfaringer yderst velkomne. hvem ved? måske er de også et skud eller et par euro værd
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 26 Januar 2002: Besked ændret af: eb ]

Dedikeret medlem

nobody?

Medlem

Jo, EB, du kan da godt lige få en kommentar med på vejen.

Hamp er godt at dyrke i drivhus. Du er bare nødt til at være mere efter planten end ellers.

Man kan være uheldig at få insekter eller andet snask til at gå i sine planter; går der dyr i én plante, så går der dyr i alle, da planterne står meget tæt i et drivhus.

Desuden, så er det min erfaring, at hamp ikke bryder sig om alt for trykkende og intens varme. Derfor er det mit råd, at du åbner et par af tagpladerne i drivhuset om dagen og eventuelt lukker dem om natten.

Jeg må også på det kraftigste anbefale dig at vande lidt mindre af gangen og lidt oftere end ellers.

Håber, der var lidt, du kunne bruge. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

tak for de gode råd melicamp, men hvilke frøsorter er gode drivhus sorter? og hvordan starter jeg dem mest hensigtsmæssigt? er der særlige jordforhold? og hvad med gødning?

spørge jørgen [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
"it is be better to remain silent and be thought a fool, than to open ones mouth and remove all doubt."

har du dyrket i drivhus Melicamp, hvis ja kunne du så ikke uddybe det lidt, jeg har dyrket i drivhus i mange år og jeg må indrømme at dine "erfaringer" ikke stemmer helt overens med mine, så jeg tænkte om du bare gav et råd videre eller om det var fra egen praktisk erfaring.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Desuden, så er det min erfaring, at hamp ikke bryder sig om alt for trykkende og intens varme. Derfor er det mit råd, at du åbner et par af tagpladerne i drivhuset om dagen og eventuelt lukker dem om natten.

sjovt nok har jeg den stik modsatte erfaring.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
I de såkaldte "drivhuse" som jeg har talt om i et andet indlæg, er det også min erfaring, at planterne ikke har noget imod en trykkende varme.

Især de første uger, efter de er kommet ud i haven, for mit vedkommende, starten af Maj måned.

MoS [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Ja, jeg taler af praktisk erfaring.

Jeg havde planterne stående i et drivhus, men på et tidspunkt blev lidt kedelige at kigge på, så jeg begyndte at åbne ud, så der ikke blev alt for varmt i drivhuset.

Planterne blev hurtigt markant bedre.

Medlem

Og forresten, Sir Haze:

"it is be better to remain silent and be thought a fool, than to open ones mouth and remove all doubt."

Jeg husker tilbage på en episode, hvor du spammede forummet ret meget. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Nå, men vi er her jo for at hjælpe EB med sin dyrkning, så lad os komme tilbage til det væsentlige.

Medlem

ABSOLUT INGEN erfaring med drivhuse, men på forummet på Hanfburg.de taler de ret meget om at holde temperaturen nede på 25 grader; nogen mener smagen tager skade af mere end 25. Hampedyrkerens Håndbog taler vist også om at holde en "lav" temperatur; her tales om styrken. Jeg læste også om en, som havde problemer med mug i noget skunk#1, som hun havde i et drivhus - det var noget med stillestående fugtig luft.
Men altså det er ikke mine erfaringer, bare noget jeg læste på vejen.

Dedikeret medlem

tak til mos & nietzsche!

også tak til melicamp for ikke at flippe på sir haze!

sir haze, du virker lidt bedre vidende på mig, kan du ikke istedet for brok, øse lidt ud af din sikkert enorme erfaring?

Medlem

eb problemet er at jeg ikke har ret meget tid at bruge på nettet og nogle dage bliver tiden desværre brugt på at "svare" på ikke seriøse indlæg, det skal jeg nok prøve at lave om på, og jo jeg skal nok øse lidt, jeg ved bare ikke hvor jeg skal starte, det er desværre nemmere at gøre opmærksom på når folk skriver noget lort eller give dem ret end at skrive et helt indlæg selv, og nu bruger jeg igen tiden på det her, sorry.

Melicamp nu kan det godt være at vi har forskellige definationer af spamming, men vil du ikke være så venlig at henvise (et link er nok) til alt det spam du mener jeg i en periode postede.

--------------------------------------------

som flere af jer har gjort opmærksom på er frisk luft og god ventilation noget af det vigtigste for at dyrke god hamp i et drivhus, men du kan godt have god ventilation og høj temperatur på samme tid det gør det kun bedre, jeg forsøger i mit drivhus at holde en temp. om dagen på 35-40 grader, planterne indeholder nogen enzymer som for det hele til at fungere og de dør ved 45 grader, men jo tættere på (min erfaring) jo bedre, det skal nok også tilføjes at mine planter er fra områder hvor der naturligt er så varmt, det kræver selfølgelig også at du vander meget.

Melicamp det er jo klart at dine planter vokser dårligt hvis du ikke lufter ud i dit drivhus, planterne skal bruge CO2 for at vokse, hvis dit fdrivhus er lukket bliver det jo fyldt med den ilt planterne producere og så kan de ikke vokse (planter er opbygget af kulstof, det for de fra CO2´en, ingen CO2, ingen vækst)

ja så udløb min tid igen, jeg skal nok se om jeg ikke for tid til at skrive lidt mere (fornuftigt) imorgen

[ 01 Februar 2002: Besked ændret af: Sir Haze ]

Dedikeret medlem

du har det sq hårdt sir haze. hvad med vandning, bruger i automatisk drypvanding eller hur?

Dedikeret medlem

plantemedie? gødning? planter der trives i samme selskab? flamingokasser vs spande osv? fundament til drivhuset?

Medlem

ja puha.

nej jeg bruger en vandekande, 2-3 gange om dagen, det giver gode armkræfter, specielt når man har mange planter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

SH
Det er et faktum at specielt skunk vokser bedst omkring 20-25 grader,og circa 10 grader koldere om natten.Så vil mange nok spørge,jamen hvad med Congo pot og swazi og alt det fra de rigtigt varme områder.Det er strains der har tilpasset sig den enorme varme der er disse steder.De vil vokse hurtigere hvis de havde det lidt koldere.Hvad der så ville ske med variteten er en anden ting. ;0) [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Med hensyn til et drivhus,så er det bedste et,med et mørkesystem ligesom SH har det.Så kan man bedre bestemme,hvornår man vil tvinge dem i blomst.

Junior medlem

Mine forældre havde dansk pot i deres drivhus for nogle år siden,mine forældre har ikke rigtigt styr på sådan noget, de passede dem ikke så godt,men de blev alligevel udemærket. Man blev rimelig baske af dem

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]