Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: nord.
Hei alle sammen...

Jeg har et pas spm. angående dyrkning i et skap jeg har hjemme. Jeg har et klesskap som er ca. 170cm. høyt, med akkurat nok plass til en stor potte, noen lys etc. Jeg har en 70w. hps-lampe, og to kompaktlyspærer (lysstof) på 23w. hver. Planten min har vært i den vegetative fase i 18 dager, og er nå 25 cm. høy, og står i en potte på 15 liter. Planten er av typen Mango fra K. C. Brains Holland. (kjøpt hos ethno, indica/sativa hybrid). For ventilasjon har jeg en computervifte til utsug, og to store hull nederst i skapet som passivt inntak. Jeg gir den kun vanlig Substral-gjødning, litt mindre enn det står på pakken.

Det jeg lurer på er hvor lenge jeg bør la planten vokse før jeg blomstrer den. I og med at jeg bare har 70w. med hps og 46 w. med lysrør, lurer jeg på om det i det hele tatt er noen vits i å la den bli særlig stor før jeg blomstrer den, da lysets intensitet avtar kraftig nedover. Planten er svært buskete, har mange vekstskudd og store "fan-leaves".

Noen som har noen ideer? Tar imot all informasjon med takk, også om antatt utbytte, plassering av de to sparelyspærene, gjødninger, ALT! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Takk for meg.
-nemo

PS: unnskyld den lange posten, tenkte det var greit å beskrive mest mulig. Hvis noe er uklart, så bare spør! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
det her link burde give dig nogle ideer og svar

skab"

Medlem

Hej
Jeg har endnu ingen erfaring med HPS, men siden der nu ikke er andre, som gider svare, vil jeg lige kommentere.
Jeg synes, at jeg så en af MoS'es skunk, som han havde ladet blomstre ved 20cm, eller der omkring. (MoS ret mig lige, hvis det ikke er sådan). Så du kan nok roligt blomstre din baby. (Sir Haze og Guffe - det må I lige korrigere, hvis det er helt skævt).
Med en så svag HPS, skulle du måske overveje denne link nederst http://members.rotfl.com/genefarris/index.htm. Der er en amerikaner, som har et interessant forslag til, hvad man skal gøre med sin 70W HPS. Hvis du lader dig inspirere til at prøve noget lignende, vil jeg (og sikkert alle her på boardet) sindssygt gerne høre, hvordan det går.
Angående gødning, så kan du overveje, at skifte til tomatgødning i blomstringen. Tomatgødning har højt kalium og fosfor indhold, men lavt kvælstof; dvs. tomatgødning indeholder lige det dit hamp har brug for under blomstringen. Så kan du kan videre med lavbudgetgødning med god samvittighed.

Venlig hilsen

Nietzsche

Junior medlem

Geografisk sted: nord.
Hei alle sammen, og takk for svar!

Sir Haze: Jeg kjenner til artikkelen fra overgrow. Jeg vurderte å sette i gang med en slik boks, men fant ut at det ville kreve for mye tid og penger, samt at jeg vil prøve å dyrke på "vanlig" vis (uten cloning etc.) før jeg prøver meg på et mer ambisiøst prosjekt.

Nietzsche: Takk for tipset om gjødningen! Skal ut og kjøpe meg noe tomat-gjødning i dag tenkte jeg [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] . Angående SCRoG-skapet på siden du foreslår, så har jeg også vært innom tanken tidligere. Jeg tror at mitt neste prosjekt (når min nåværende plante er blomstret ferdig) blir noe lignende, en slags mini-SCRoG med en eller to frøplanter. Siden du sier interessen er stor for det, skal jeg nok lage en post når den tid kommer.

Et par spørsmål igjen: [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Hvis jeg nå skulle blomstre min plante på 25 cm., er det noen der ute som vet hvor mye pot jeg kan regne med å sitte igjen med? Dersom det er fryktelig lite, tror jeg nok at jeg lar den vegetere et par uker til.

Er det riktig av meg å la mine ekstra lyspærer henge ned på siden av planten? Jeg tenkte det var bra for væksten der hvor HPS-en ikke kommer til, er det riktig tenkt?

Har noen greie på Mango-Pot'en? er den god? eller bør jeg kjøpe andre frø til neste gang?

All annen informasjon/feedback tas imot med takk!

Takk for meg. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
-nemo

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Giv den ihvertfald en måned helst 2.Før en måned er spild af lys og plads efter min mening.
Jeg syntes det ville være en meget god ide,at give dem noget sidebelysning.Så får du flere blomster ned af planten,og ikke kun i toppen.
Mango er en endog (de bedste exemplarer)meget god skunk,med en utrolig lækker smag og virkning.Klozitking fra Geocities sendte mig nogle jeg skulle prøve,og de var virklig gode.
[img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

[ 03 Februar 2002: Besked ændret af: Gonzo ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]