Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 09:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Eleusis skrev:
Fluffy: Det er rigtigt at THC bliver ophobet i fedtlagrene, men den THC som gør dig skæv (Mener at det er THC-11) Nedbrydes i løbet af din rus til en anden form for THC (THC-9 så vidt jeg husker) der ikke binder sig til receptorerne, og IKKE er psykoaktiv. Ergo, du er ikke længere påvirket.
Om det tager 4 timer eller 8 timer, kommer an på hvor meget og hvad slags

Det lyder meget rigtig det du fortæller, men har du prøvet den der teori på egen krop?
Nu skrev jeg også "skæv" i parentes længere oppe, fordi jeg snakker heller ikke om at man decideret er skæv. Men om den "osteklokke" følelse, som man har når man ryger hverdag, den er der nemlig også hvis man nu vælger at holde en pause på, ja lad os sige 14 dage, dog aftager den i løbet af de dage man ikke ryger, plejer at varer en ca. 7-14 dage for mig.
Hvis det ikke er en slags underart af thc der gør det, så ved jeg ikke hvad det er, man kan faktisk være endnu mere distræt, glemsom osv. i den periode, afhængigt af længden af ens hverdags(mis)brug, og de generelle mængder af hash indtaget i perioden.
Kan denne tilstand varer alt fra 14 dage til 2-3 måneder... :idea:

-Fluffy

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fluffy McPooch skrev:
jeg snakker heller ikke om at man decideret er skæv. Men om den "osteklokke" følelse, som man har når man ryger hverdag, den er der nemlig også hvis man nu vælger at holde en pause på, ja lad os sige 14 dage, dog aftager den i løbet af de dage man ikke ryger, plejer at varer en ca. 7-14 dage for mig.
Hvis det ikke er en slags underart af thc der gør det, så ved jeg ikke hvad det er,

Det kunne være THC eller blot receptorerne, der tager noget tid om at opregulere sig selv fordi de er blevet tolerante/nedregulerede.

Jeg ved det ikke, men jeg tror ikke på at der sidder nok psykoaktivt THC i fedtvævet, som bliver udløst hurtigt nok til ultimativt at give en blodkoncentration, der er høj nok til at betyde noget.

Derfor hælder jeg til at det er et simpelt toleranceproblem, plus at når man ryger hver dag, så gør 2-3 joints om dagen at man er påvirket i en eller anden grad i mindst 8-12 timer af ens vågne liv, plus et vist niveau af bagskævhed. Tror fanden det påvirker følelseslivet at leve et liv med nemt mindre end 50% "baseline".

Titel:
Dedikeret medlem

Det lyder meget rigtig det du fortæller, men har du prøvet den der teori på egen krop?

-Fluffy[/quote]

Ja, det har jeg da... Hvis jeg har røget igennem i et par dage kan jeg godt mærke det svagt dagen efter. Eller hvis jeg har taget mig et par ordentlige godnatjoints, jeg også lidt bagskæv (Hvilket jeg egentligt godt kan lide)

Men hvis jeg ryger en enkelt joint om morgenen, er det da ikke noget jeg kan mærke om aftenen...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis jeg ryger lige til jeg bliver behagelig høj (ikke totalt lam) inden jeg går i seng, sådan at jeg stadig er høj når jeg rammer dynerne, så kan jeg mærke en svag bagskævhed lidt op på formiddagen (hvad end denne bagskævhed kommer af :) )

Under normale forhold betyder det ikke det store og det er som sagt rimelig meget væk efter nogen kopper kaffe. Faktisk kan følelsen være ganske behagelig og egentlig også konstruktiv i mange sammenhænge.

Hvis jeg dog vidste, at jeg skulle yde mit absolut bedste, lære noget helt nyt eller til køreprøve med den sureste smølf nede fra politigården ville jeg nok forsøge ikke at ryge lige inden sengetid. (Men jeg lider så på den anden side set heller ikke af nogen speciel nervøs mentalitet som kunne forbedres ved at være svags bagskæv)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]