Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 15:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sativa,jeg vil helst ikke starte en krig her,bare fortælle dig,at jeg har boet 3 år i Amsterdam,og været med til at dyrke for frøene alene,altså for pengenes skyld.
Jorge cervantes har skrevet en god bog ,og Mel franks har også været inde på området.
Indavl er faktisk en måde at gøre planterne stabile,alt andet lige.
Problemet er netop,at fordi Danmark ligger hvor vi gør,vænner planterne sig til det hårdføre miljø,og bliver til Hamp.Tro mig.
Gonzo

Er der nogen her der har undersøgt juraen omkring det at lave et centralt frølager hvorfra distributionen kunne udgå? Det ville alt andet være bedre at nogle få havde det store overblik.

Medlem

Geografisk sted: Viborg
Hvorfor skriver i ikke til Johnny Reeferseed og spørger ham? Efter hvad jeg kan forstå er jeres idé i bund og grund den samme som JR opererer med - JR's er bare på et større plan. Det kunne da være forsøget værd..???
http://members.tripod.co.uk/JohnnyReeferseed/homepage.html

Peace...

Der findes tilsyneladende en masse frøbanker rundt omkring, mon ikke der kunne udvikles et samarbejde med nogle af disse.http://www.overgrow.com/greenman/

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
@Gonzo der er ingen krig her men det er en meget sjov diskution, jeg ved godt at en af måderne til at stabilisere generne i plante er ved indavl men hvis du læser cannabis botany (hvad jeg er sikker på du har) står der også at efter et vist antal generationer begynder planterne at blive svage og degenerede.

der vokser også god hamp vildt i kolde områder.

Medlem

vi bliver nok nødt til at vente til næste år, pga. at der ikke er nogen der har frø nok. [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: Skive, Danmark
ØV! - typisk ryger tendens.... venter til næste år.

Min ide er at alle som har tid, lyst og frø begynder at plante ud - så kan vi bruge ventetiden til næste år til at få organiseret noget med de omtalte frøbanker (og starte vores egne)

Jeg sætter en hel del til spiring her i løbet af denne uge, og når de er gode nok, og vejret er flot og skønt... så lusker jeg skummelt ud i den danske natur...

Hvis vi starter i det små i år, så kan det være organiseret til næste år, plus vi alle der deltager får en hvis mængde erfaring som vi kan dele med hinanden - hvis det bliver stort kan vi jo spørge pænt om vi ikke kan få et forum til netop dette - ellers laver vi sq bare et selv.

Lad os bryde ryger-klicheen og komme igang!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
For at ideen virker( det tror jeg den kan) bør vi satse på et område der ikke er for stort. F.eks århus amt. eller måske bare ½delen. hvis planterne står tæt kan de blive bestøvet af andre og der undgåes indavl. Jeg tror ikke på at den hamp der bliver smidt ud vil ændre sig særligt meget. Det gælder jo for planten om at overleve og hvis det i forverjen er nogle planter der har groet i et miljø nær det de kommer ud i vil de ikke ændre sig. Problemet ligger i at hvis der ikke skabes en blanding af arter vil de hurtigt uddø. Prøv engang at tage ud i landskabet og find en plante som er den eneste inden for en større radius. en anden plante af samme art langt væk vil ikke nødvendigvis se ens us eller havde samme egenskaber fordi den er udviklet anderledes. Jeg ville mene at jeg vidste lidt om det da jeg lige har haft om arveforhold og gener i skolen. Vidste i f.eks at der er ca. 500 albinomennesker i DK ?

Medlem

@wiruz der hvor det gik galt var da folk begyndte at snakke om at de ikke havde nogen frø,og uden frø....... derfor mente jeg at vi var nødt til at vente til næste år fordi så kunne man nå at lave en masse frø som folk så kunne få.

@hamp Jeg nedlægger veto imod at det er århus der skal sås til,som alle jo godt ved er det Fyn der er danmarks hampe centrum nr. 1, derfor skal det også kun være fyn der bliver sået til <LOL> det hele skal sgu da såes til, jeg har ihvert fald tænkt mig at så mine frø omkring odense.

Junior medlem

Geografisk sted: Skive, Danmark
Jeg har snakket lidt med folkene fra hampnet.dk (læs min artikel derinde - den kommer online idag - handler om myter og facts angående hamp/hash) og indtil videre er de meget optimistiske angående en frøbank...

Jeg vil diskutere lidt mere med dem, og holde jer underettet.

Medlem

jeg har en ide til hvordan vi kan få frø nok, vi køber bare 500 gram pot hver og gemmer frøene så skal der nok være masser til hele danmark [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

@wiruz fedt bare få dem alle sammen med på den, der må jo også et eller andet sted her i danmark være en der har MANGE frø, flere end han vil få brug for, og det er sådan en man skal have fat i, det er også noget pis at jeg stort set har været hjemløs hele vinteren det var ellers meningen at jeg skulle have lavet end ordentlig bunke frø så vi havde noget at så med.

Dedikeret medlem

Prøver at lade være med at hive hannerne op på et par m2.

Medlem

prøv af at kryds din tidligst blomstrende hun med din tidligst blomstrende han, så skulle afkommet også blive tidligere (mere egnet til danmark)

Medlem

Jeg ligger inde med ~500 frø (Af ukendt afstamning), som jeg da gerne deler ud af til venner og bekendte. I år bliver der dyrket MEGET hamp her på egnen, i hvert fald.

Hehehe. - Jeg tror nu ikke, det bør gøres til en enorm landsdækkende bevælgelse. Det bør i stedet gøres lidt på lokalplan, synes jeg.

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> der vokser også god hamp vildt i kolde områder.
<HR></BLOCKQUOTE>
God hamp : ja
God pot : tvivlsomt

Dedikeret medlem

i disse for landet så smalsynede tider er det måske en ide at komme igang med dette projekt, pludseligt er det forår [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Medlem

jeg springer gerne på når projektet køre men indtil da, har jeg nok i mig selv, sorry men jeg gider sgu ikke rigtigt mere jeg tror jeg flytter til udlandet, ved bare ikke helt hvor?? LORTELAND

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Stonez:
Citat:
der vokser også god hamp vildt i kolde områder.
<HR></BLOCKQUOTE>
God hamp : ja
God pot : tvivlsomt

Du er vist ikke så vel informeret som du gerne vil give udtryk for, sælfølgelig vokser der god pot i kolde områder
[img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]