Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Pollen
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
hejsa - er der ikke nogen af jer erfarne og vidende personer der kan forklare mig lidt om dette THC-produkt?

Hvordan "laves" pollen? hvad er den gennemsnitlige THC-procent? er 70kr's pollen efter jeres mening bedre end 70kr's fed?

Insane psychedelia user!

helt ærligt - er der virkelig ingen af jer bong-hoveder der kender noget til pollen??

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Jo jeg røg alt for meget af det for en lille uges tid siden. Også 70 kroners. Jeg blev megaskæv, af en eller anden grund kunne jeg ikke mærke jeg havde fået nok, før jeg havde fået alt for meget. Plejer jeg ellers at være god til......

Men kort af de lange, blev mega skæv, mega paranoid, brækkede mig i en opgang. Fed aften....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ved squ ikk hvordan forskellen ligger mellem de forskellige former for hash..

Men jeg foretrækker klart 70 kr hash i stedet for 70 kr pollen..

Insane psychedelia user!

hvorfor?

Jeg har hørt at man bliver mindre steneren af pollen end af hash - er der nogen der ved om det er rigtigt ? (jeg ved godt at der selvfølgelig også er forskel på de forskellige typer hash)

Insane psychedelia user!

hvor er Sir Haze og alle de andre der ved noget om cannabis henne??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Pollen hash er det samme som kief. Kief er høj standard hash fra marocco. Hvis du har realplayer og en god opkobling kan du se hvordan det bliver lavet her:
http://www.radioceros.com/ondemandbo/kifkif/kifkif.htm
Det er godt nok på fransk, men hva' faen..
Eller se det her:
http://hedgehog.highway1.com.au/~henry/phomor01.htm
Ser ud som en ret fed rejse igennem marocco btw..

Insane psychedelia user!

tak for links'ene, men så vidt jeg forstår, er kief/kif bare marrokanernes ord for hash.
Ham fyren i videoen snakkede jo om "médicin spéciale", som var det bedste (pollen?), "00" ("zero zero") som var 2.sortering (60kr's eller super standard?), og "résin" som var det værste (standard-hash?), mens hele videoen (om hash) blev kaldt "kif kif".
I teksten til billederne står der jo også at "det der er tilbage (plantedelene der er blevet rystet over et klæde) bliver kaldt kief".

Det var dog et fedt video-klip [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] - gør ikke noget at det er på fransk...
jeg syntes specielt godt om den gamle mand der kaldte hash for medicin og mente at det gav godt helbred, og den yngre marrokaner, der sagde at dem der så kif som et "stof" var idioter, og at det var "l'herb naturel".
Er der nogen der ved hvad den franske hip hop-sang som bliver spillet i starten af videoen hedder? ("je roule avec le...")

Jeg blev dog ikke meget klogere på pollen-spørgsmålet - ER det virkeligt bare god hash fra marokko fremstillet på den specielle "klæde-måde"?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg tror det er umuligt at fastslå hvad pollen egentligt er da kvaliteten af hvad pusherne kalder pollen kan variere sindsygt meget herhjemme. Er pollen ikke bare et andet ord for blond hash? Hollænderne har jo også noget de kalder for Pollem og det er, så vidt jeg har forstået, tør siet topskud. Médicin Speciale er garanteret meget dyrt i dk.. Det er nok det der koster 110 kr grammet på staden..

[ 08 Januar 2002: Besked ændret af: Ashoka ]

Medlem

I "Forbyde halluconigener, forbyde naturen at gro!", står der at den deciderede pollen fra planten, ikke indeholder aktive stoffer. Men det der sælges som pollen, tit er sammenpresset rystepot. Det passer også en del bedre med det pollen jeg købte, det faldt nærmest fra hinanden.

Insane psychedelia user!

hmmm - det "pollen" jeg har liggende er ret hårdt (det virker dog fint [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ). Ham hippie-rejse-fyren skrev jo også i kommentaren til sine billeder, at producenten selv kunne bestemme hvor hård "soap bar'en" skulle være, ved at varme på det eller noget i den stil (?)

"Pollen" er åbenbart bare et smart navn som pusherne på Staden bruger for at få det til at lyde "let". Hashen er vel det der blev kaldt "zero zero" i den franske video...

[ 08 Januar 2002: Besked ændret af: Zarathustra ]

Medlem

Sangen er af IAM. Hvad den hedder ved jeg ikke.

Medlem

I kan sgu da se at Kif ikke er pollen-hash, men simpelthen bare det produkt der er tilbage, når planter bliver rystet over et stykke klæde.
Det er en gammel tradition i dette område, og i 60'erne lærte hippier dem at fremstille hash af dette kif.

Insane psychedelia user!

@Zion: Tak for oplysningen om gruppen

Hvordan bør man kunne se at "kif" er en bestemt type hash? hvorfor skulle det være så let at se, når der er uklarhed om hvad kif er?

Medlem

Kif er hvad marokkanerne kalder selve planten, men det er samtidig det man kalder det produkt, der er tilbage efter man har rystet og gennembanket planten over et klæde.

Det er naturligvis kun tydeligt når man ser filmen.

Nederste link skulle besvare spørgsmålet om den velkendte pollen-hash fra Marokko.

Insane psychedelia user!

øhm - hvilket link? du må MEGET gerne poste det, jeg nyder altid fede film om hash-produktion (og hvis der er fed fransk hip hop og humor involveret gør det jo ikke noget!)
hvis det er linket med ham den omrejsende hippie, synes jeg sgu ikke at jeg følte mig meget klogere bagefter

[ 09 Januar 2002: Besked ændret af: Zarathustra ]

Medlem

Det var bare linket med den omrejsende hippie.

Hvis du kan lide fransk hip-hop kan du checke

Fonky Family
Shurik'n

Insane psychedelia user!

Pollen er blevet min yndlings-ryger. Efter at have købt ca. 5-6 g., har jeg fået øjnene op for hvor lækkert det er.
I modsætning til (det meste) pot kan man godt mærke at man er skæv, og man skal ikke ryge så meget før man mærker det. Det er heller ikke en så "let" og "ligegyldig" skævhed som på pot.
I modsætning til skunk bliver man næsten ikke sær i hovedet, får ikke så let noia, nuderlige tanker og "badtrips".

Skævheden er afslappet, chillet og behagelig. Man er dejligt påvriket, men føler sig ikke blæst til månen eller ved siden af sig selv. Det er perfekt til video, DVD, computer, Playstation, Nintendo og hygge-aftener. Man sidder bare og hygger sig, chiller og nyder det.
Man kan dog også være fresh på det - det virker også fint.
Det smager også lækkert. Jeg synes at meget pot (specielt hvis man ryger det rent) smager ret dårligt og er ret kras - det er pollen ikke. Det smager heller ikke kunstigt og kemo-agtigt som mange typer skunk gør. Det smager blødt, mildt, men ikke vammelt som meget klistret sort slaske-hash.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ved 70 kr. Pollen kontra 70 kr. almindelig hash vil jeg sige at pollenhash klart vinder!

Jeg slutter mig (for det meste) til hvad Zarathustra siger. Dog ikke hvad angår smag.

Der er ikke meget der slår en ren pot-joint med tjald der er blevet tørret og forædlet ordentligt når det kommer til smag. Man mærker skam også ordentlig dansk pot med det samme!

Og jeg kan ikke se hvad der får pollen til at smage godt, når man blander det med den mest gustent-smagende substans i verden(tobak - Red).

Peace out,
Tias.

[ 28 Januar 2002: Besked ændret af: Tias ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]