Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 13:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Westside Brabrand
Hvad er den minimum watt man kan gro under, sådan at det bliver rimeligt, hvad men en 100 watts lysstof-rør, kan den lave tricket??

Medlem

Jeg har endnu ingen fornuftige erfaringer med kunstlys. jeg har dog nogle ufornuftige erfaringer med et enkelt neonrør på 36W - jeg såede nogle "thai-agtige frø" fra positronics. De blev vel en lille meter høje og usunde. Jeg slagtede dem på det groveste inden de nåede at komme i blomst eller noget - jeg lavede 60 kiks af dem, som virkede fint, hvis man tog to.
Fra andre sites ved jeg, at nogle neonrør (med en blå tone) godt kan gå i grofasen, men at det bliver noget møg i blomstringsfasen. Her skal du have fat i en HPS. Hvis du vil dyrke ved så få Watt som muligt, skal du måske kigge på amerikanske sites som overgrow.com og denne her http://members.rotfl.com/genefarris/index.htm
Amerikanerne gør sig åbenbart tanker om at bruge så lidt plads og strøm som muligt - læg mærke til det der står nederst på siden om bitte små skabe med en 70W HPS.
Ok, siden jeg nævnte drejer sig om SCROG og SCROG blev faktisk opfundet til brug med neonrør. Neonrør lyser ikke ret kratigt. Med et SCROG system har du alle budsene i en plan flade;dvs. de kan belyses umiddelbart. Så det kan da godt være du kan få noget ud af de neonrør. Det ville jo også være interessant udfra et økonomisk perspektiv; Godt nok har TallMan HPS lamper til salg billigt men 400W koster jo meget i drift.

Well det var hvad jeg lige kunne hoste op med - spørg hvis det er.

Kan man virkelig få 100W neonrør? Dem har jeg aldrig set.

Nietzsche

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
12 timers lys om dagen med en 400W HPS lampe koster ca. 250 kr om måneden, det tager ca. 2 måneder fra du sætter dine planter i blomst til du kan høste, det vil sige sig 500 kr i strøm du burde kunne høste 400 gram skunk (rene buds) og hvis du ganger det med ca. 50 kr giver det 20.000 kr og hvis du sælger det engros får du ca. 25 kr grammet det er 10.000 kr HVEM SAGDE DET VAR DYRT AT DYRKE???

Medlem

Det er fuldstændig rigtigt Sir Haze, men hvis nu man ikke vil lade udgifterne til de mange watt styre en ud i overproduktion og engros salg, men omvendt bare ønsker at pusle om lidt planter og ryge en bønne i ny og næ, så er det at "minimalsystemerne" bliver attraktive, så vidt jeg kan se.
Men du har selvfølgelig ret. Dyrkning på det plan, vil formentlig betyde, at de fleste udgifter ikke kan dækkes af andre end én selv. Og ja en 150W HPS er jo præcis lige så dyr som en 400W; Faktisk dyrere, hvis man tager TallMans tilbud med i betragtning. Skab og andet udstyr er også det samme, så ja....
Er det let at sælge sin overproduktion? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Nietzsche

[ 19 Januar 2002: Besked ændret af: Nietzsche ]

Medlem

btw Er det Sativa du dyrker ved 12 timers lys gennem både vækst- og blomstringsperioden?
Hvis det kan lade sig gøre, må sativa være mere økonomisk end indica. Det er måske meget logisk, hvis man tænker på, at Sativa skulle have det bedst ved ækvator, hvor dagene vel altid er omkring 12 timer.

Nietzsche

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
til gengæld har sativa ofte en MEGET længere blomstrings periode

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
På begrænset plads hører Sativa ikke hjemme.
Der er alt for stor fare for at du får et beskedent resultat.

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
for at starte fra en ende af, du bestemmer selv hvor meget du vil over prudocere, skunk bliver kun bedre af at blive gemt, så hvis du f.eks. ryger 100 gram om måneden og laver 400 gram ryger så har du røg til 4 måneder, si. + at du for et bedre produkt med en 400w end en 150w. og ja det er let at sælge sin overprudoktion, hvor mange her vil ikke købe noget ordentligt skunk til en ordentlig pris.

jeg dyrker begge dele side om side, og ja det kan lade sig gøre at køre den vegetative fase igennem med 12 timers lys, meen det er ikke min stil, du kan istedet bruge lysstof rør til det, og så køre 18-20 timer, aldrig 24 timer planterne skal have tid til respiration og det foregår i mørke ellers stresser du dem for meget og de bliver mere modtagelige for sygdommer.

jeps sativaer blomstre som regel en del længere, men kvaliteten/nydelsen/æstetiken er efter min mening langt bedre ved en sativa end en idica.

Zion det er et spørgsmål om teknik og netop SCROG som Nietzsche tidligere har snakket om at prøve er perfekt til sativaer på for lidt plads men prøv lige at dyrke 1m2 neville´s haze SOG stile [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] HAHA så kan vi lege TARZAN.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]