Jeg har endnu ingen fornuftige erfaringer med kunstlys. jeg har dog nogle ufornuftige erfaringer med et enkelt neonrør på 36W - jeg såede nogle "thai-agtige frø" fra positronics. De blev vel en lille meter høje og usunde. Jeg slagtede dem på det groveste inden de nåede at komme i blomst eller noget - jeg lavede 60 kiks af dem, som virkede fint, hvis man tog to.
Fra andre sites ved jeg, at nogle neonrør (med en blå tone) godt kan gå i grofasen, men at det bliver noget møg i blomstringsfasen. Her skal du have fat i en HPS. Hvis du vil dyrke ved så få Watt som muligt, skal du måske kigge på amerikanske sites som overgrow.com og denne her
http://members.rotfl.com/genefarris/index.htm Amerikanerne gør sig åbenbart tanker om at bruge så lidt plads og strøm som muligt - læg mærke til det der står nederst på siden om bitte små skabe med en 70W HPS.
Ok, siden jeg nævnte drejer sig om SCROG og SCROG blev faktisk opfundet til brug med neonrør. Neonrør lyser ikke ret kratigt. Med et SCROG system har du alle budsene i en plan flade;dvs. de kan belyses umiddelbart. Så det kan da godt være du kan få noget ud af de neonrør. Det ville jo også være interessant udfra et økonomisk perspektiv; Godt nok har TallMan HPS lamper til salg billigt men 400W koster jo meget i drift.
Well det var hvad jeg lige kunne hoste op med - spørg hvis det er.
Kan man virkelig få 100W neonrør? Dem har jeg aldrig set.
Nietzsche