Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 20:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Nu har jeg sidet og kigget rundt på jeres forum idag, og ligget flad af grin op til flere gange over jeres mærkelige filosofier, og hvad i nu ellers finder på, virker som om i har det rigtigt hyggeligt her :D

Jeg har selv prøvet lidt af hvert, og da også prøvet svampe en enkelt gang, og nok det der gav mig det bedste trip, men fester ikke med ham vennen der havde der mere, og så ville jeg selv sætte mig lidt ind i det med svampe nu :)

Ville høre om ikke der var sådan nogle guides til hvad man skal kigge efter på hvilke årstider hvis man selv skal finde :) evt. hvor der er gode muligheder :) Har set jeres guide til hvad man IKKE skal bruge, men hvad med nogle den anden vej, det kan jeg ikke lige finde :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Velkommen til :wink:

Jeg tror du skal spørge mere specifikt hvis du vil have gode svar. Det med årstiderne kan du søge dig til i søgefunktionen (øverst på siden-lidt under det sidste w i "www.psychedelia.dk")

Jeg fornemmer på din skrive måde, at du er seriøs omkring brugen af disse svampe.. Håber derfor at vi kan hjælpe dig så meget du har brug for.
Stiller lige dig nogle mulige emner:

*Lidt info om svampenes latinske navne, oprindelse, dosering ect..

*Hvad man får ud af oplevelserne

*Det kemiske bag de entheogene svampe

*Oplevelserne i forhold til andre kemikalier

Kan ikke finde på flere lige nu...

Mvh. Cope

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nede på hjørnet
læs lige opslagene i dette forum (første fire i psilocybin-svampe)

Titel:
Methylon Connoisseur

Cope>> Jep, er meget seriøs :) Vil gerne sætte mig rigtigt godt ind i det :) Kunne sagtens forestille mig at det virkelig var noget for mig :) psychadelic stoffer er meget mere mig end vær glad/få engeri stoffer, hvis du forstår hvad jeg mener.

Tror måske også LSD kunne være noget, men nok meget godt at starte med svampe om ikke andet :)

Tezca>> har jeg da gjort for længst :) Syntes måske ikke det er det mest informationsrige tråde jeg har set, men de gav da noget ;)

Oh joh, og igen, er der ikke en guide til årstider hvor det er godt og sådan?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Winta skrev:
Oh joh, og igen, er der ikke en guide til årstider hvor det er godt og sådan?

Prøv inde på http://www.mushroom.dk hvis du leder efter god info omkring plukning af psilocybe semilancaeta (spids nøgenhat).

Der er dog lidt tid til at der er sæson igen :wink:

Titel:
Methylon Connoisseur

Tusind tak, en af mine gode venner vil faa fat i nogle t0rede mexikanske eller danske svampe til mig, til i ferien, saa det skal nok blive sjovt >) Skal nok lade jer h0rer hvordan det gaar >D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Pas på med de mexicanske sataner.. De tager røven på dig.. For helvede hvor blev jeg chokeret da jeg åd +4g i onsdags (1. gang jeg prøvede psychedelia overhovedet). Men sindssygt nice trip :D

Det var så intenst for mig, at jeg ønskede mig en knap jeg kunne trykke på, og så komme ud af trippet lige med det samme.. Men det ville jeg godt nok have fortrudt, en af mit livs største oplevelser :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
thafreak skrev:
Pas på med de mexicanske sataner.. De tager røven på dig.. For helvede hvor blev jeg chokeret da jeg åd +4g i onsdags (1. gang jeg prøvede psychedelia overhovedet). Men sindssygt nice trip :D

Det var så intenst for mig, at jeg ønskede mig en knap jeg kunne trykke på, og så komme ud af trippet lige med det samme.. Men det ville jeg godt nok have fortrudt, en af mit livs største oplevelser :)

Ja, så tror da pokker, at de tog røven på dig! Men nu er det vel også de færreste mennesker med respekt for deres sind, der vil lægge ud med fire gram cubensis.
Jeg mener, og jeg tror, de fleste vil være enige, at psilocybe cubensis (mexikanske) er bedre at starte med end psilocybe semilanceate (danske). Især fordi det med cubensis er lettere at afmåle en hensigtmæssig førstegangsdose.

Titel:
Methylon Connoisseur

Jeg havde godt nok også tænkt mig at starte med 3 måske 4 gram, jeg er ret stor i det, så vil da mene det er ok til at starte på. Så prøver jeg igen dagen efter med mere hvis det ikke har en ordentligt effekt.

Jeg skal gøre det sammen med min bedste ven, og han er en del midre og vil ikke tage mere end 3 gram..

men hvad er en god måde at måle det på? har nemlig ikke lige en brev vægt...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Da jeg prøvede svampe første gang, tog jeg 1,6 g cubensis, og det syntes jeg var perfekt. Så det er nok en dose på omkring den størrelse, jeg vil anbefale andre. Selvfølgelig spiller faktorer som den pågældendes viden om, hvad der venter ham/hende, setting etc. også ind i overvejelserne omkring den rette dose. Men du skriver jo, at du har prøvet lidt af hvert og også har prøvet svampe en gang før. Hvor meget tog du den gang? Og hvordan var oplevelsen? Hvad med din ven, har han nogen form for erfaring? Hvis jeg var dig, ville jeg nok se, om jeg kunne få adgang til en vægt, men ellers synes jeg, I skal prøve jer forsigtigt frem og så eventuelt redosere, hvis I ønsker mere knald på. Håber du kunne bruge det til noget.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Citat:
Jeg havde godt nok også tænkt mig at starte med 3 måske 4 gram, jeg er ret stor i det, så vil da mene det er ok til at starte på. Så prøver jeg igen dagen efter med mere hvis det ikke har en ordentligt effekt.

Jeg skal gøre det sammen med min bedste ven, og han er en del midre og vil ikke tage mere end 3 gram..

Hvor har du fået de doser fra?!

Konsensus herinde er at anbefale 1-2 gram cubensis (mexicanske) første gang. Personligt mener jeg 1g. er det mest ansvarlige da man aldrig kan vide hvordan folk reagerer på oplevelsen hvis de ikke har prøvet det før.

3 gram giver et stærkt trip og 4 gram et ekstremt stærkt.

Husk at de danske svampe er noget stærkere (se dosisforslag i leksikonet til venstre)!

Senest rettet af acidDreamer 24 jan 2006 14:00, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Winta skrev:

men hvad er en god måde at måle det på? har nemlig ikke lige en brev vægt...

Ja jeg vil da nok også lige se en ekstra gang på doseringen. Det lyder helt vildt til en førstegangsbruger!

2g MAX til første gang! 1g er forsvarligt.

Så kan det bygges videre.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg åd som sagt +4g, og jeg vejer 80kg. Og jeg havde som sagt et helt extremt trip, men jeg ville klart helst have startet med måske halv dosis, da jeg synes min første gang blev ret skræmmende, men dog på den gode måde.

Titel:
Methylon Connoisseur

ManFromAnotherPlace >> første gang var jeg sammen med en der vidste hvad han lavede og havde prøvet det masser af gange, og han gav mig bare hvad han mente var fint, og det var godt nok også lige i underkanten, men fedt var det.

acidDreamer >> var vidst meget godt jeg lige fik chekket her inde

http://www.psychedelia.dk/hosted/kaktus ... isning.htm

foreslår de da noget mere? Men vil gøre som I foreslår og skære betydeligt ned.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Room 420
Jep. Det vil jeg også sige. 1-2 gram tørrede (dvs. ca. 10-20 gram friske) er rigeligt for de fleste første gang. Man kan jo altid trappe op senere. Og jeg tror ikke, at det betyder så meget, om man er lidt stor i det.

Der er vist nok også noget med, at svampene ikke virker ret godt, hvis man tripper flere dage i træk, men personligt har jeg nu heller aldrig haft lyst til at trippe igen lige bag efter, så det er ikke noget jeg har erfaring med.

Og husk så på Set & Setting og alt det der. God fornøjelse :wink:

Titel:
Methylon Connoisseur

Tror jeg heller ikke jeg ville have, kan godt lide at filosofere, og ville nok gerne tænkte det der skete ordentligt igennem før jeg prøver igen, sådan havde jeg det i hvert fald første gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Så lille en dosis som 1 gram cubensis har før taget røven på mig, så vær forsigtig - du har kun en hjerne og den skal forhåbentlig bruges mange år endnu!

Mvh Jonas!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

*Winta*

Hva så? Vil det sige du har prøvet dem nu eller?
Jeg vil klart også kun anbefale 1 gram tørrede til en der prøver det første gang! uanset størrelse (vægt)...

Jeg har også haft en halv vild tur på 1 gram cubensis (hawaii strain) engang. Herligt strain!

Har siden prøvet helt op nær 6 gram dosisen af en mængde svampe jeg troede var laaaangt mildere end de cubensis-hawaii-strains jeg tidligere havde prøvet. Men efter 8 timers kommunikation med en talende galaktisk-leksikon-agtig-intelligens, måtte jeg konkludere, at man ALDRIG kan vide hvor potente svampene er.. Jeg vil gå så langt som til at påstå at potensen i padehatten kan være 6-10 gange så potent som stilken af samme svamp, og omvendt!

Men igen! 1 gram tørret første gang! Man aner ikke om psykedeliske svampe er noget for en før man har prøvet det. MEN.. det er træls at finde ud af at man egentligt ikke er så vild med dem, halvvejs inde i et trip på 3-4 gram!!!

/Cope

Titel:
Methylon Connoisseur

Ja, lyder til dosisen står på 1 gram så ;)

Og størelsen er lige meget, så vennen tager det samme?

Cope>> Jeg har da hele tiden sagt jeg har prøvet svampe en enkelt gang, men det er længe siden, og snakker ikke med vennen mere. Og det var ikke ret meget.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Infected Cope skrev:
Har siden prøvet helt op nær 6 gram dosisen af en mængde svampe jeg troede var laaaangt mildere end de cubensis-hawaii-strains jeg tidligere havde prøvet. Men efter 8 timers kommunikation med en talende galaktisk-leksikon-agtig-intelligens, måtte jeg konkludere, at man ALDRIG kan vide hvor potente svampene er.. Jeg vil gå så langt som til at påstå at potensen i padehatten kan være 6-10 gange så potent som stilken af samme svamp, og omvendt!

Jeg kan ikke lige se, hvordan du når frem til det sidste!? Er det, du mener ikke bare, at du kan reagere forskelligt på forskellige trip?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]